besnijden

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    volgende week zaterdag is het zover,rayan word besneden.

    wel een heel geregel,schaap is besteld,mooie taarten besteld.
    nieuwe kleding aangeschafd.

    maar ik vind het zo eng,fabian en anwar zijn in het ziekenhuis besneden omdat het toen nog vergoed werd.
    maar nu moet ik naar het besnijdeniscentrum.
    geen narcose alleen een plaatselijke verdoving.
    gelukkig gaan mijn schoonzus,haar dochter en mijn man mee.maar ik denk dat ik zelf buiten blijf staan anders word ik gek daarbinnen.
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Heel veel succes met de ingreep. Hoop dat hij er niet al te veel pijn van zal hebben.

    En veel plezier met het feest daarna.

    Groetjes
     
  3. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Grappig, zie dat onze zoontjes even oud zijn! :D
     
  4. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    Hoi Ruby,

    Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Ik vond het moment zelf ook helemaal niks (ook plaatselijk verdoofd) en ben er dan ook niet bij gebleven.

    Ik wens je sterkte! En een mooi feest als alles achter de rug is.

    Liefs
    Ilja

    Ps, Soufian was bijna 2 trouwens
     
  5. Teigetje1978

    Teigetje1978 Actief lid

    28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    Waarom word dat niet meer vergoed dan? Of is dat een hele stomme vraag?
     
  6. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Wij hadden de folder van het besnijdeniscentrum al in huis, toen bij de 20-weken echto bleek dat we een meisje gingen krijgen. Toch een kleine opluchting! Hoewel ik even blij was geweest met een jochie, zag ik bij het lezen van de folder al op tegen de ingreep...

    Mijn man heeft mij trouwens wel verteld dat het vanuit zijn traditie niet toegestaan is dat de vrouw bij de daadwerkelijke handeling aanwezig is. Zo zie je maar weer dat ook zulk soort dingen overal weer anders werken.

    In ieder geval wens ik jullie alvast een feestelijke dag toe (en toch ook wel een beetje sterkte!)
     
  7. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Nee, geen stomme vraag. Ik weet eigenlijk niet precies waarom die keuze is gemaakt. Misschien werd er teveel gebruik van gemaakt en het is in de meeste gevallen een niet-noodzakelijke ingreep. Als een besnijdenis medisch gezien nodig is wordt het wel gewoon vergoed.
    Er zijn nu speciale centra waar je je kind kunt laten besnijden. Hier in Rotterdam kan dat bijvoorbeeld elke zaterdagmorgen. Er komt dan een arts van het ziekenhuis om de ingreep te doen. Je kunt het nog wel in het ziekenhuis laten doen, maar dat is een stuk duurder als in het besnijdeniscentrum.
     
  8. Teigetje1978

    Teigetje1978 Actief lid

    28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    O okay, maar wat ik me dan afvraag is dat wel goed, hygienisch en zo?
     
  9. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ja, het voldoet aan alle eisen. Omdat het niet meer vergoed wordt, moet je als je het in het ziekenhuis wilt laten doen daar als het ware de ruimtes huren. En dat is gewoon heel duur. Dus daarom gebeurd het elders. Maar gewoon door dokters met een papiertje (die zulke ingrepen normaal gesproken in het ziekenhuis uitvoeren) en een steriele omgeving. Voldoet gewoon aan alles eisen, normen, regels, etc.
     
  10. Teigetje1978

    Teigetje1978 Actief lid

    28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    o okay das mooi dan!
     
  11. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Gefeliciteerd alvast!

    Ruby valt reuze mee hoor ik was er gewoon bij en ja het ziet er een beetje naar uit ook de dagen erna maar dat heb je al een keertje meegemaakt dat scheelt! Ze zijn heel schoon en werken heel netjes.. het voordeel is dat je nu een dokter krijgt die de hele dag niets anders doet.. heb wel eens anders gehoord een chirurg die in ene de ingreep uitvoerde en het dus niet dagelijks deed en ja dan mislukken er wel eens dingen helaas!

    De verdoving is even naar maar daarna gaat alles zo snel binnen een 15 min sta je weer buiten! Hoe kleiner hoe beter is wel wat ze aanraden Ameen was 5 maanden en het was snel genezen! Als ik nog een zoontje krijg ga ik het zeker weer hier laten doen misschien als die nog wel jonger is!

    groetjes Iman en sterkte met de kleine man!
     
  12. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    Mijn zoontje was besneden toen hij 4 maanden oud was wel in het z.h, omdat hij sowieso geopereerd moest worden aan zijn klepjes in zijn plasbuis.
    dus heb het gevraagd of ze hem meteen konden besnijden en dat kon gelukkig. Hij was in narcose dus dat scheelde ook en ik was er ook niet bij.
    maar het valt wel mee hoor binnen een maand zijn ze toch genezen. hier duurde het ongeveer 2 weken en had hij er niet zoveel last van.
    ik moest hem ook zetpillen geven de eerste 2 dagen.

    veel sterkte en het komt goed ;)
     
  13. Teigetje1978

    Teigetje1978 Actief lid

    28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    Mag ik vragen wat hij had, was daar een benaming voor?
     
  14. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    er werd tijdens mijn zwangerschap bij een 20 weken echo hydronefrose (hoop dat ik het goed schrijf :oops:) bij zijn rechter nier ontdekt en later kwamen ze erachter dat zijn blaas niet al het vocht naar buiten kon brengen door die klepjes die in zijn plasbuis zaten( een vernauwing zeg maar) dus die hebben ze weggesneden. en zo werd het ook in het z.h genoemd.
     
  15. Whabbit

    Whabbit Fanatiek lid

    22 feb 2008
    1.247
    18
    38
    Mijn neefje is 2 maanden geleden thuis besneden toen hij 12 dagen oud was onder alleen lokaalverdoving. Hij heeft geen kik gegeven, was zo gepiept!

    Per definitie is alles wat er met je eigen kind gebeurt spannend, maar mits door een vakkundig persoon uitgevoerd is dit gelukkig geen grote ingreep!
     
  16. Teigetje1978

    Teigetje1978 Actief lid

    28 jul 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    okay dus dat was best een schok denk ik
     
  17. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    @ teigetje

    ja best wel.
    ik ging lekker voor de 20 weken echo werd ik meteen doorgestuurd naar het z.h. om een echo daar te laten maken.
    en de mevrouw wilde ook niet veel zeggen :rolleyes:
    dus ben met trillende benen en wat tranen in mijn ogen naar het z.h gegaan.
    daar werd ik wat meer gerustgesteld en hebben ze mij beter voorbereid erop.
    maar toch blijft het in je hoofd spoken en je hormonen die maken het nog moeilijker.
    gelukkig is het nu wel goedgekomen na al die controles onderzoeken en echo`s van zo een klein lichaampje. de eerste hele maand na mijn bevalling was het zwaarst.

    oeps :oops: sorry begin ik weer met zo een lang verhaal enne sorry ruby dat ik mijn hele verhaal in jou topic heb neergeplaatst :oops:
    ik had wel een topic geopend toen maar weet hem niet meer te vinden :(
     
  18. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa is hier nog steeds niet besneden, we wilden het doen toen hij 8 maanden was (naar het schijnt de beste leeftijd) maar mijn man wil toch liever dat hij iets van zijn feestje mee krijgt omdat hij dat zelf niet heeft gehad en dat eigenlijk wil erg vond.dus zijn we nu nog maart wat aan het afwachtenn...

    heel veel succes en goede moed, meestal hebben de ouders er meer last van van de kinderen :)
     
  19. bellina

    bellina Actief lid

    13 aug 2008
    371
    0
    0
    hmmm sterkte
    mijn zoon is nog niet besneden en ik kijk er ook super tegenop
     
  20. Wardi

    Wardi Bekend lid

    6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Veel sterkte voor de kleine en voor jou!

    Mocht ik een zoontje krijgen dan gaan we hem ook laten besnijden. Wij willen dit dan zsm laten doen want bij pasgeboren kinderen heelt de wond sneller dan bij wat oudere kinderen.
     

Deel Deze Pagina