Toch maar weer aan een dieet, en nu volhouden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

    Noa14 Fanatiek lid

    4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

    Zijn er net als ik nog meer meiden die door jaren hormoonbehandelingen te zwaar zijn geworden?

    Ik ben het meest verdrietig dat het zolang duurt voor we eindelijk zwanger raken en ik heb die extra kilo's er graag voor over om een kindje te krijgen.

    Maarrr.....het wordt nu gewoon te gek, ik moet echt afvallen.
    Ik kan niet al mijn kleding meer aan en nu het zo warm en mooi weer is kan ik helemaal niet genieten van de zon omdat ik niet lekker in mijn vel zit :(

    Herkennen jullie dit en doen jullie mee met proberen af te vallen?
     
  2. maaike80

    maaike80 Niet meer actief

    hoi noa,

    Wat vervelend voor je dat je zoveel bent aangekomen, en ik snap het heel goed dat je het vooral nu in de zomer niet prettig vind.
    Ben ook veel aangekomen door medicatie, niet door hormoonbehandelingen. Ik heb pco en ben veels te zwaar en moet daarom afvallen, om te kijken of de eisprong dan weer terug komt. Ben nu met de eerste ronde clomid bezig. Ben deze week bij de dietiste geweest en start vandaag met een koolhydraatarm dieet. Misschien kunnen we elkaar steunen met het afvallen?

    groeten maaike
     
  3. Noa14

    Noa14 Fanatiek lid

    4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Maaike,
    Ja hoor lijkt me fijn om elkaar te steunen :)
    Ik ben niet veels te zwaar maar ben de afgelopen 3 jaar 15 kilo aangekomen. Vanwege alle teleurstellingen van het steeds niet zwanger raken en ook de lichamelijke bijwerkingen van medicijnen sport ik veel minder dan voorheen dus hetgene wat ik destijds at verbrand ik niet.

    Ik heb ook PCO maar nooit een eisprong gehad van mezelf dus dat ligt bij mij niet aan mijn gewicht.

    Ik start maandag met camebridge, dit heb ik al eerder gedaan en viel toen enorm af. Dus hoop dat ik het nu ook weer volhou. Dat is een paar weken aan de shakes en soepen en vervolgens net als jij ook een koolhydraatarm dieet.

    Succes alvast, jij start vandaag dus. Dat doe ik nog maar niet omdat ik morgen 1e Paasdag een lunch en een diner heb bij familie haha. En 2e Paasdag heb ik niks dus dan start ik lekker.

    Hoeveel wil jij afvallen?
     
  4. maaike80

    maaike80 Niet meer actief

    hoi Noa,

    Oke, nou hopen dat je dit keer weer goed kunt afvallen. Heel verstandig pas de 2e te beginnen. Ik wil graag 30 kilo afvallen, ben in 4 jaar 39 kilo aangekomen, dus er mag veel af haha. Vind het wel moeilijk, vooral omdat je nu ook steeds in spanning zit qua kinderwens en ik ben ivm kinderwens gestopt me roken. Heb hier nu veel zin aan, maarja moed gewoon streng zijn haha.
     
  5. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ben het afgelopen jaar 13 kilo aangekomen doordat ik ivm. onze kinderwens moest stoppen met bepaalde medicijnen en dat een wisselwerking op mijn stofwisseling heeft gehad. Zolang ik zonder mijn medicatie moet, blijft dit helaas ook zo. In eerste instantie wilde ik daarom heel hard gaan afvallen, maar aankomende week begin ik met onze 1e ICSI-behandeling en sinds een week of 2 zit ik eigenlijk wel weer goed in mijn vel. Heb nieuwe kleren gekocht en voel me daardoor al een stuk beter. Alles past nu tenminste weer, weliswaar 2 maten groter, maar toch! Ik heb het voor nu geaccepteerd, ben wat flinker dan voorheen, maar nog niet dik. Ik hoop stiekem eigenlijk nog veel dikker te worden binnen niet al te lange tijd, maar dan vooral mijn buik! ;)

    Succes met jullie dieet, ik hoop dat het gaat lukken!
    Fijn dat jullie in ieder geval een beetje steun aan elkaar hebben!
     

Deel Deze Pagina