Vraag: juist regelmatige cyclus en nog niet raak. Ideeen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hster, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

    Ik lees op dit forum veel berichtjes van dames met een onregelmatige cyclus en alle problemen vandien. Ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is.

    Mijn vraag gaat eigenlijk over het tegenovergestelde: Ik heb een regelmatige cyclus, duidelijke eisprong (OVtest, OVpijn en tempstijging) en een luteale fase van telkens ongeveer 12 dagen.

    Kortom: heel erg netjes dus. Maar: na 13 rondes nog niet raak! :cry:

    Bij alle vruchtbaarheidsproblemen gaat het vaak over de relatie met een onregelmatige cyclus. Heeft een van jullie een idee wat er medisch gezien aan de hand zou kunnen zijn bij een regelmatige cyclus?

    Oja, sperma van mijn vriend is al onderzocht en oké bevonden...
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik had idd hetzelfde, alles op regel enz.
    Bij ons was het wel het zaad.

    Maar wat kan het zijn, het kan zijn dat je eileiders verstopt zijn, het kan zijn dat de zaadjes niet door je baarmoedermond heen komen door de zuurte, het kan zijn dat de zaadjes geen bevruchtend vermogen hebben.
    Of het is onverklaarbaar.

    Het kan van alles zijn dus.

    (sorry vind het rot om negatieve dingen op schrijven hihihi maar je vroeg erom hihihi)
     
  3. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    hihi geeft niet hoor, het kan natuurlijk alleen maar iets negatiefs zijn. Als het iets positiefs was, was het ondertussen wel al gelukt...

    We hebben donderdag onze eerste afspraak bij de gyn. Dank dus voor je antwoord, ik zal er expliciet naar vragen of ze die dingen willen bekijken (tenminste als de gyn hier niet zelf al mee komt).
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik denk dat je een hsg gaat krijgen. Dan kunnen ze gelijk kijken of alles toegankelijk is.

    Het hoeft ook helemaal niks te zijn he? Mijn vriendin en man, zijn al 3 jaar voor een 2de bezig, niks aan de hand, maar het gebeurd niet!
     
  5. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hier alles op regel en naar 2jaar ook nog niks. Alle ondezoeken gehad en niks gevonden :( Geen tips gewoon doorgaan maar..
    We mogen in december terug komen voor evt hulp.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn cyclus was ook prima! We zaten met de zwemmers. Er bestaat ook nog iets als "onbegrepen onvruchtbaarheid" dus een oorzaak vinden is dus niet altijd logisch.
    Succes!
    Elmo
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Die luteale fase zou voor het mooie wat langer kunnen zijn (bijvoorbeeld 14-15 dagen) dat kreeg ik te horen. Daar hebben ze bij ICSI me nog mee geholpen na de terugplaatsing door wat hormonen te geven. Maar goed, bij ons was uiteindelijk de hoofdoorzaak het slechte zaad.

    Heb je een samenlevingstest laten doen?

    Groetjes,
    Danielle
     
  8. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Hier dezelfde situatie: perfect regelmatig, elke keer eisprong op tijd,....

    Blijkt dat eileiders verstopt zijn en dat t eitje niet bij t zaadje geraakt.
    Nou, zo konden we bezig blijven natuurlijk.

    Veel succes bij de gyn. Hster! En maar duimen dat alles toch ok is.
     
  9. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Hier ook problemen met de zwemmers,
    Ben al ruim 2 jaar pil vrij maar nog geen blij nieuws
    Maar ja de kans dat het spontaan gebeurt is bij ons dan ook erg klein.

    Greets Beeb
     
  10. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Dank voor jullie antwoorden!

    Ik hoop eigenlijk dat er inderdaad niets aan de hand is, en we gewoon nog wat geduld moeten hebben.

    Een samenlevingstest is nog niet gedaan, HCG ook niet. Ik schrijf dit allemaal op mijn lijstje voor donderdag bij de gyn.

    Hoop voor jullie dames (en voor mijzelf) dat het, eventueel met een beetje hulp dus, toch snel raak zal zijn.

    Ik hou jullie op de hoogte.
     
  11. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
  12. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bij ons werd het onbegrepen onvruchtbaarheid genoemd... kun je ook zoveel mee.
    Uiteindelijk na 3 jaar proberen en een jaar MM uit de MMM gestapt en een half jaar later zwanger, werd MK. Jaar later zelfde, jaar later zelfde en 9 mnd later zwanger en nu gaat het goed.

    Dus tja... iedere situatie is weer anders enje kan er gewoon geen pijl op trekken hoe het bij jou zal gaan....
     

Deel Deze Pagina