Vegetariër

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lee, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lee

    Lee Lid

    18 mrt 2007
    14
    0
    0
    Ik ben al ongeveer 12 jaar vegetarisch. Sinds ik zwanger wil worden (ongeveer 1,5 jaar) ben ik toch maar wat vis gaan eten voor mijn gezondheid.
    Zijn er hier vrouwen die vegetarisch zijn? Zoja, slikken jullie daarvoor extra vitaminen en mineralen?
    Ik gebruik al heel lang vitaminen speciaal voor vegetariërs van de Etos, maar weet niet of ik deze nog mag nemen, naast mijn zwangerschaps vitaminen.

    Ben eigenlijk gewoon benieuwd of er vrouwen zijn met ervaring op dit gebied. Ik hoor het graag! :)
     
  2. snow

    snow Actief lid

    11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik ben zelf heel lang vegetarich geweest, en ik eet inmiddels al een aantal jaren weer vlees, maar ik lust vrij weinig wat betreft vlees, en wát ik lust mag ik nu niet tijdens zwangerschap :(
    dus ik eet daarvoor bijv. witte bonen, kidney bonen (hoog eiwit gehalte)
    het belangrijkste wat je aan vlees zal missen is de vit. b12 en het eiwit gehalte, nou eiwitten kan je ook uit zuivel halen en uit vis en dus uit peulvruchten.
    verder zit vit b12 vaak in een supplement speciaal voor zwangere vrouwen (kruidvat en vsm)
     
  3. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Hallo Lee,

    Ik ben al 14 jaar vegetarisch en eet ook geen vis. Gelukkig is mijn Hb altijd al hoog genoeg en ook tijdens mijn zwangerschap is het ijzergehalte van mijn bloed ruim voldoende. Ik denk dus dat het ook ligt aan je normale gehalte's.
    Ik gebruik in ieder geval geen extra vitaminen/ of dergelijke...

    Groetjes Firella
     
  4. Lee

    Lee Lid

    18 mrt 2007
    14
    0
    0
    Hey hoi,

    Hmm, dat is is dan voor mij toch iets om even te checken bij de gynaecoloog. Mijn ijzergehalte is altijd vrij laag geweest. Ik heb vroeger bloedarmoede gehad namelijk... en een hele lage bloeddruk.

    Ok thanx voor je reactie, ik ga het navragen! :)
     
  5. Sandra1982

    Sandra1982 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik eet vrijwel geen vlees (soms in de soep of iets dergelijks) maar koop altijd die vleesvervangers. Ik slik gravitamon nu tijdens de zwangerschap.
    Mijn waardes in het bloed zijn altijd goed.
     
  6. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik eet ook geen vlees / vis / kip enz en neem Gravitamon. Volgens mij is dat voldoende en kun je zelfs beter niet NOG extra vitamnes nemen, omdat je dan misschien teveel Vit A binnenkrijgt daardoor.
     
  7. Kovu

    Kovu Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Eet inmiddels al zo'n negen jaar vegetarisch. Voordat ik met anticonceptie stopte slikte ik een voedingssupplement voor vegetariërs. Dit mag ik nu van de huisarts niet meer innemen, omdat er te veel vitamine A in zit, wat schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.

    Eerst slikte ik foliumzuur, maar heb dit onlangs omgezet naar Gravitamon. Nu weet ik zeker dat ik naast foliumzuur voldoende vitamines en mineralen binnen krijg bij een eventuele zwangerschap, naast de reguliere gevarieerde voeding.

    :D Net ontdekt:
    Gravitamon kennismakingskorting via
    http://www.gravitamon.nl/kortingsbon.html
     
  8. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ben zo'n 6 jaar vega. Slik speciale zwangerschapsvitamientjes. Ik zou geen gewone vitamines naast de zwvitamines nemen. Probeer verder gewoon zo gezond mogelijk te eten: vleesvervangers en 1x per week peulvruchten, zuivel voor de B12. En ik slik visoliecapsules (jaja klopt eigenlijk niet maar is voor de baby).
     

Deel Deze Pagina