Duizenden vliegenmaden in onze groene container!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ineke1983, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

    kikker2 Bekend lid

    8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Zout, veel zout, dan zijn ze in een mum van tijd niet meer:D
    ook poepluiers zorgen voor maden, brrrrr
     
  2. Ineke1983

    Ineke1983 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja bij ons staat ie soms wel gewoon buiten dus dat is wel een bruikbare tip :)
    Maar plastic mag er bij ons niet in! Is alleen voor composteerbaar voedsel (dus poep en zo mag er ook niet in!)
     
  3. butterfly1984

    butterfly1984 Niet meer actief

    ja hoor!!!!!!!!!!!!!Ook wij hebben ze zag ik net................Ik doe de bak open en ja hoor, allemaal vieze gore maden.....brrrrrrr
    Gelukkig word de bak dinsdag opgehaald.
    Nog even en ze kruipen eruit volgens mij.
     
  4. anna123

    anna123 Fanatiek lid

    12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ik had het twee weken gelden ook...ging zowat over mijn nek!
    Heb toen 2 liter chloor erin gegooid paar liter kokend water en zout op de randen...en de klep OPEN !~Ze houden nm niet van licht! Na een paar uurtjes waren ze dood..ze kropen er niet meer uit..
    Na het legen heeel de container gesopt met chloor enzo!Nu de klep steeds open gelaten en geen maden meer!!! O en alles proberen te verpakken..plastic mocht niet las ik dus dan papier zakken ofzo halen...
    xxx
     
  5. Toermalijn

    13 mei 2007
    5
    0
    0
    Meiden, als je dit hebt moet je ervoor zorgen dat het deksel van de bak niet helemaal dicht is. Dus een tak of zo ertussen steken.
    Dan gaat het minder broeien en dan krijg je er minder last van!
     
  6. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn vriend heeft vanmiddag van dat spul wat je in de oven moet spuiten erop gespoten en ze waren gelijk dood
     
  7. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om de container in een stal of zo te plaatsen. Voordeel dat je de zon en de vliegen niet erbij hebt.

    Verder al het groente, fruit en vleesafval in plastic zakjes doen.

    Wij maken de bak ook schoon na elke leging.

    nooit last van maden!!:)
     
  8. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, dat heb ik gisteren ook bij m'n ouders gehoord. Moest je er toch hebben, dan komen de vogels ze wegpikken!

    Morgen wordt de onze geleegd en dan gaan wij dat ook doen. Eerst flink met azijn poetsen, onderaan kranten leggen en een flinke scheut zout. Zou moeten helpen hebben ze mij beloofd... ;)
     
  9. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    #29 Duveldraakje22, 9 aug 2009
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
    Ik weet niet of deze tip al hierbij staat (ik heb namelijk niet alles gelezen), maar wij hebben hetzelfde probleem gehad en toen heb ik van een vriendin de tip gehad om mottencassette's erin te doen. Deze kan je bij het kruitvat halen. Sindsdien is het eigenlijk helemaal over met de vliegen. Soms zit er nog wel 1 verdwaalde, maar we hebben in ieder geval geen compleet nest in beide kliko's. We hebben in beide kliko's nog steeds een cassette hangen en de vliegen komen niet meer terug. Dus het werkt ook zeker als bestrijdingsmiddel.

    Groetjes,
    Duveldraakje
     
  10. lvdm

    lvdm Niet meer actief

    Wij hebben het vorig jaar ook gehad en toen heb ik heel hysterisch van alles achter elkaar de kliko in gemikt; zout, chloor, kokend water. Wat het beste heeft geholpen weet ik dus niet, maar ze waren wel dood :D Dat chloor met kokend water heb ik wel een paar keer herhaald.

    Sindsdien heb ik altijd een panty met mottenballen in de kliko hangen en er geen last meer van gehad.
     
  11. Ineke1983

    Ineke1983 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Blijkbaar hebben vele meiden goede ervaringen met mottenballen, dus ik denk dat ik dat er in ga doen nadat hij geledigd is en ik hem heb schoongemaakt (met javel en chloor haha)!
    Is toch een redelijk natuurlijke oplossing in tegenstelling tot het mierenpoeder van mijn man!

    Dank jullie wel :)
     

Deel Deze Pagina