De berner sennen hond

Discussie in 'De lounge' gestart door lauwtje, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Jaaaaaaaa m'n vriend zit ook te denken over een puppy!! De berner sennen is echt mn favoriet! Hij wil liever een kleinere maar onze tuin is wel 25 meter diep duss halloooooooo zo'n berner past daar ook wel in!! :D

    Wie heeft er ook zo'n lekkere knuffelbeer? En is hij in huis of meer buiten?
     
  2. Tammie26

    Tammie26 Bekend lid

    18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een Berner Sennen teefje.
    Het zijn echt zulke lieve honden.
    Als je een Berner wilt ga dan wel op zoek naar een goeie fokker..
     
  3. Vuurmeisje

    Vuurmeisje Bekend lid

    15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh wat cool, wat gaaf een berner sennen! Is heerlijk zo'n puppie maar ook wel vermoeiend.. ( we hebben nu een 23 kilo wegende golden retriever pup van 6 maanden, lekker aan het puberen;))Maar wel supergaaf dat jullie een pup gaan nemen
     
  4. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Wij zelf niet. maar vrienden van ons wel.. Een reu van ruim 45 KILO!:D

    Het is echt een grote knuffel beer..

    Wel is het belangrijk om een goede cursus te volgen, i.d. een goede fokker ivm HD & ED..

    Berner sennen zijn wel erg gevoelige honden, oren, enkels, ellebogen, darmen..

    Maar dit kun je treffen, of niet! ;)

    Ik vind het een geweldige hond maar ik zou hem niet in huis willen houden, je hebt je huis VOL!:D
     
  5. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben een golden retriever (in huis genomen met 6 jaar zodat hij niet naar het asiel hoefde) en als ik van tevoren wist wat ik nu weet had ik er wel nog eens een keer over nagedacht. Onze Rens kwijlt en haart namelijk enorm. In de zin van als ik letterlijk om de 5 minuten stofzuig is het huis redelijk haarvrij. En Kyra ziet er vaak even harig uit als de hond.

    Nu is jullie tuin natuurlijk groot genoeg, maar denk er wel aan dat zo'n lieve grote beer ook best wel grote kwijlplassen en haarballen oplevert.

    Er zijn natuurlijk niet alleen nadelen aan een grote haarbal als huisdier, want op dit moment zit Kyra bij Rens in de mand en hij zit het stokje op te knauwen wat Kyra hem heeft gegeven. Lief! (natuurlijk hou ik ze wel in de gaten en is Rens de grootste goedzak ooit).
     
  6. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    wij hebben er 15 jaar 1 gehad in huis en het was zowel een droppie als een waker.

    Ik ging rustig midden in de nacht met hem het bos in want ik wist dat als hij het niet vertrouwde hij zou aanvallen.
    Hij heeft trouwens nog nooit zoiets hoeven doen hoor maar ze staan er om bekend en je zag het ook aan zijn houding.
    Als hij iets hoorde ofzo dan week hij geen 3 meter bij me vandaan.

    In huis sloeg hij aan als de deurbel ging of er mensen aan kwamen lopen, nooit een inbreker gehad die binnen wilde komen zo raar.
    Hij wilde ook altijd mee naar de voordeur want ja moet beschermen he hahahaha.

    Hier de twijfel tussen een choco labrador of een berner
     
  7. ingrid130

    ingrid130 VIP lid

    14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wij hebben er drie!!! :D Twee reuen en een teefje, oudste reu is 60 kilo, jongste reu is 50 kilo en het teefje is 40 kilo. Zijn alledrie schatten van beesten met allemaal hun eigen kuren en dingen. Wel haren ze veel maar ja dat hoort erbij en weet je van te voren. Julian vind ze ook allemaal geweldig. Nu zitten ze vaak buiten maar 's avonds zijn ze eigenlijk altijd binnen. Je moet wat meer in het huishouden doen maar dat heb ik er graag voor over;)
     
  8. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Ik heb een goeie fokker gevonden. M'n vriend vind het nog niet helemaal wat, zo'n grote hond maar wie weet,, ;)

    Tja die haren, heb 2 katten en die haren op het moment ook verschrikkelijk, al is dat natuurlijk niet te vergelijken met zo'n mega haarbal.

    Ik zit erover te denken om hem overdag gewoon in de tuin te laten, is immers ruimte zat. En s'avonds naar binnen, in de bijkeuken o.i.d.
    M'n vriend is wel handig, dus kan een mooi hok voor m bouwen :D

    Nouja eerst nog maar zien of er echt wat van komt. Als het aan mij ligt wel!!
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik vind het wel hele leuke honden, zien er ook mooi uit. Inderdaad goed opletten waar je je hond vandaan haalt, want ik geloof dat het ras toch nog met aardig wat gezondheidsproblemen te kampen heeft en de gemiddelde leeftijd op 6 jaar staat (wat natuurlijk gemiddeld is, jouw lieverd kan net zo goed 12 worden). Ik geloof wel dat de HD-problemen al flink verminderd zijn door een verbeterd fokbeleid de afgelopen jaren.

    Wat haren betreft. Zelf hebben we een flatcoated retriever en vroeger hadden we een Hovawart (beetje onbekend ras, maar ook grote, langharige honden met een dikke vacht).
    Ach, ik weet dat ik gewoon 3 x zo vaak moet stofzuigen dan zonder hond, daar heb ik me bij neergelegd. Daarbij komt dat ik er echt niet wakker van kan liggen als mijn dochtertje af en toe een haar in haar mond ofzo krijgt. Als ze in de rui is, stofzuig ik elke dag (soms zelfs 2 x per dag) en gaat ze naar de trimsalon. Dat helpt ook een hoop, die krijgen er vaak een stuk meer haar uit dan jijzelf met je borstel en kam. Kan ik echt aanraden.
     

Deel Deze Pagina