Duo kinderwagen?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door nutts, 31 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Tot welke leeftijd zouden jullie voor een duo wagen gaan? Baby nummer 2 komt eraan en de oudste is dan 27 maanden
     
  2. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    27 maanden.. ruim twee jaar dus. In dat geval niet meer. De oudste zat vanaf haar tweede (en daarvoor ook al weinig) niet meer in de wagen. Altijd lopend, met de loopfiets of op het meerijdplankje.
     
  3. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bij ons was het verschil 22 maand en wij hebben een meerijdplankje met zitje gekocht. Dit heeft altijd prima gewerkt.
     
  4. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Bedankt voor de ervaringen. Vind het lastig ze wil nu nog niet altijd lopen ofzo
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ligt ook heel erg aan je andere activiteiten...

    Hier bijvoorbeeld een schoolgaand kind, waarvoor ik 4x per dag heen en weer moet, ik heb dus geen zin en tijd om elke keer een strijd te maken om op zon plankje te gaan staan/zitten

    Ik doe ook overigens alles lopend, hebben maar 1 auto

    Ook wil ik op Mn gemak boodschappen kinnen doen zonder elke seconde te moeten kijken of hij er nog is...

    Hier dus een duo wagen
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    27 maanden, ze is dus ruim 2?

    Zou dan absoluut niet meer voor een duo wagen gaan. Met die leeftijd kan ze prima meelopen of op de loopfiets. Als wij echt een lange dag weggaan, dierentuin ofzo, nemen we het plankje mee voor achter de wagen. Die zou ik wel aanschaffen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hier ook ons zoontje is bijna 3. Hij loopt eigenlijk al sinds hij 2 is alles. Dagje dierentuin etc is wel net iets te lang dus dan hadden we de buggy vaak mee. Nu sinds 2 weken een baby'tje erbij dus een kidsit voor onze peuter.
     
  8. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Ze rent hier namelijk ook vaak opeens weg soms zo de winkel uit die plankjes met zitje kun je ze daar vast op maken?
     
  9. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Geen idee of ze daarop vastzitten, volgens mij niet. Maar ze is toch oud genoeg om aan te leren dat wegrennen niet mag ?
     
  10. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Opzich wel ja maar dametje heeft een flinke eigen wil en weet ook dat het niet mag maar doet het toch
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nee dat kan niet...
     
  12. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Onze oudste was 17 maanden toen nummer 2 kwam. Hij liep toen nog niet dus wij hebben een duowagen gehaald. Hij is nu 2,5 maar ik heb nog zoveel gemak van de duowagen. Wij doen ook veel lopend maar soms heeft hij een erg eigen wil en als hij dan niet luistert geef ik hem de keus, of in de wagen of lopen en luisteren. Luistert hij niet dan gewoon in de wagen. Ik vind het ideaal, ook als je langs een drukke weg loopt is het een makkelijke oplossing. Dagjes weg zijn ook heel fijn met een duowagen, het zijn kleine beentjes dus ze worden echt wel moe en dan zit zo'n meerijdplankje net niet zo lekker als een buggy.

    Doen wat je zelf het makkelijkst lijkt, denk jij dat je straks achter een vangende peuter aan zit dan zou ik lekker voor een duo wagen gaan ;)
    Wij hebben trouwens de ABC zoom, fijne wagen
     
  13. Cisa86

    Cisa86 Lid

    30 jan 2014
    25
    15
    3
    Vrouw
    Delft
    Wij hebben er ééntje aangeschaft toen de tweede werd geboren. De oudste was toen net 24 maanden. Opzich kon ze ook al prima lopen hoor, maarja dat gaat natuurlijk niet zo snel, en ze liep ook graag alle kanten op i.p.v. netjes naast mama. Duss voor bij een drukke markt of in de winkels, snel naar de peuterspeelzaal lopen, een eind wandelen waarbij ze moe werd, vond ik het echt ideaal!!
    Wij hebben tweedehands de easywalker duo aangeschaft, inclusief reiswiegje e.d. waren we 300 euro kwijt.
    Als je m tweedehands koopt kun je m ook met niet al te veel verlies gewoon weer verkopen mocht t tegenvallen of na een jaartje niet meer nodig zijn.
     
  14. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik heb bij mijn tweede een duo wagen gekocht, een phil en teds duo tweedehands. En wanneer je het tweede zitje eraf haalt dan heb je een enkele buggy. Super compact, past in alle auto.

    Bij mijn derde heb ik een hauck freerider duo gekocht. Was nieuw nog geen 300 euro. En deze heeft een maxicosi bovenop en het tweede zitje onderop. En verder Hetzelfde model als phil en teds. We zit ook nog een zitje bij voor kinderen vanaf 1 jaar, als ze uit de maxicosi gegroeid zijn.
    hij is de bestellen op bol .com. Deze is echt een aanrader! Want als je oudere niet meer in de wagen zit dan haal je het zitje er af en is het een gewone enkele buggy. Compact en super leuke reacties op gehad. En ook nódig.
     
  15. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
     

Deel Deze Pagina