Duowagen ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roetje08, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Baby #1 en #2 zullen straks net geen 15 maanden schelen. We zoeken dus ervaringen over verschillende soorten kinderwagens.
    - achter elkaar/naast elkaar?
    - opplooien met zitje(s) erin
    - Maxi-Cosi erop klikken (liever geen draagmand, E. wilde daar absoluut niet in liggen bij het wandelen)
    - kinderwagen/draagzak gecombineerd? (Heb al een draagzak met newborn uitbreiding)

    Ik ben wel tevreden van onze huidige kinderwagen (maxi Cosi Stella), maar het is een handigheidje om het zitje er in/uit te klikken, vriend en familie lukt het niet, en je kan hem niet opplooien met het zitje erin. Ik wil deze dus zeker verkopen en een andere kopen.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Een Bugaboo donkey!
     
  3. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Appeltje22 vindt dit leuk.
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Ik heb een duowagen gehad van Mutsy (achter elkaar), maar dit was vreselijk. Stuurde voor geen meter en was compleet uit balans, plus mijn (grote) baby paste al na 2 maanden niet meer in het babynestje.

    Van een vriendin een duowagen geleend, ook achter elkaar, maar ook niet ideaal. Goedkope troep zeg maar, gare banden, slecht sturen, viel om, enz.

    Tenslotte na veel pijn en moeite een Bugaboo Donkey gekocht. Wat een verademing!! Heerlijke wagen, soepel en wendbaar. Heel fijn met zowel 1 stoeltje er op, als 2 stoeltjes. En nu zelfs met 2 stoeltjes en een meerijdplankje, want onze drie kleintjes schelen 15 en 18 mnd. Zó duur, maar zó fijn! Wij hebben er een adapter bij voor de maxicosi dus dat is ook geen probleem.

    Overigens gebruikte ik hem soms ook als enkele wagen en deed dan de baby in de draagdoek, maar ik heb een nekblessure gehad en die speelde dan weer op. En omdat mijn kinderen niet zo graag ver lopen vond ik het tweede stoeltje toch wel heel fijn!
     
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bedankt voor je hele uitleg. Fijn dat je je ervaring deelt over de wandelwagen met zitjes achter elkaar. Maar hier in ons dorp is het soms al moeilijk doorkomen met onze wandelwagen die slechts 55cm breed is, is ook heel handig en chill als je gaat shoppen. Daarom dat mijn voorkeur daar naar toe ging. Mocht ik gaan voor de zitjes naast elkaar, zou het wel de Bugaboo zijn (vind de Easywalker/mountain buggy er vreselijk uitzien) Gaat hij makkelijk van 1 naar 2 zitjes? Zal eens naar Babydump moeten rijden om hem uit testen :)
     
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Hij gaat makkelijk van 1 naar 2 vind ik ja. Je zet 3 ‘kleppen’ open en drukt dan op een knop en dan schuif je hem zo in of uit. Daarna de klepjes weer dicht. Ik was ook bezorgd om de breedte, maar het valt erg mee. Ik kan eigenlijk alle normale deuren door en vrijwel alle winkels. Hij is ongeveer 75cm breed met de twee stoeltjes naast elkaar.

    Ik denk trouwens dat als je in de prijsklasse van de Bugaboo kijkt er ook prima wagens zijn die de stoeltjes voor elkaar hebben. Alleen de goedkopere klasse die ik zocht vond ik echt prutswerk ;).
     
  8. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier de bugaboo donkey sinds 2 weken. Nog niet als dubbel in gebruik maar zo een fijne wagen.

    Spijt dat we niet die niet al bij de eerste gekocht hebben.
    Rijd heerlijk soepel, stuurt licht, enkel te gebruiken en dan dus veel ruimte voor boodschappen.
    Wij zijn gaan testen in de winkel en dochter meegenomen als proefkonijn maar onder elkaar echt vreselijk. Kind tussen de beug door wurmen, en geen boodschappen ruimte. Boven elkaar dan moest ze haar benen half in de spagaat om ze kwijt te kunnen om het voorste zitje heen.
    Achter elkaar vond ik de wagen echt veel te groot. Wil ook graag nog wat kwijt in de kofferbak.
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij wisten al voor we onze huidige wagen kochten dat we ze snel op elkaar wilden (max 20 maanden, voor zover je dat kan plannen), en er nooit bij nagedacht dat we een duowagen nodig zouden hebben. Stom, maar het zij zo. Vanaf dat het nieuws bekend "mag" worden, willen we dus al switchen.

    @iedereen Kun je de zitjes erin laten als je hem inklapt?
     
  10. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik kan je bij dat leeftijdsverschil sowieso een duowagen aanraden! Mijn kinderen schelen net geen 16 maanden, en ik heb de duowagen de eerste 10 maanden vrijwel dagelijks gebruikt. Ik had zelf een tweedehands easywalker duo gekocht via Marktplaats, echt een superfijne wagen. Stevig en stuurt licht en soepel. Kinderen zitten naast elkaar, en dat is echt nergens een probleem want de wagen past door elke standaard deuropening. Kruidvat past ook ;) Nu ze groter zijn vooral is het ook erg fijn, want ze kunnen allebei lekker rondkijken en in en uit de wagen klimmen.
     
  11. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Volgens het boekje moet het wel kunnen. Met wandelwagen bak zal het wel lastig worden. Ligt denk ik ook aan je auto. Qua ruimte is het compacter om zonder zitjes in te klappen. Het is echt letterlijk 2 knopjes indrukken en het zitje is er af. 10sec werk.
     
  12. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Heb net het filmpje bekeken en het gaat echt als niets inderdaad, veel simpeler en vlotter dan de huidige wagen. Zal me wel een rib uit m'n lijf kosten, als ik die kies :D
     
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Zelfs met wandelwagenbak kun je de bugaboo donkey inklappen!

    Hier ook een donkey en mega fan. Wil nooit meer een andere wagen.
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik zou geen “extra lange” wagen nemen zoals bijv. De topmark. Je oudste kindje zit dan het verst weg en dat is toch wel zwaar om dan de wagen bijvoorbeeld een stoepje op te krijgen. Wij hebben getwijfeld tussen naast en onder elkaar. Maar ik was bang dat de gene die onderop zat zich dan zou vervelen, omdat hij/zij tegen de rug van de ander aan kijkt (easywalker Harvey komt het beste uit de test,
    Rijdt soepel en is betaalbaarder dan de Joolz geo)

    Uiteindelijk zijn wij gegaan voor de bugaboo donkey. Op de crèche bij mijn zoontje hebben een paar mama’s deze wagen en zij gaven aan overal door te kunnen. Ik heb hem van de week in elkaar gezet en met 1 klik vouw je hem weer op. De zitjes kunnen er gewoon opblijven met het inelkaar vouwen/klikken. Ik vond het soepel rijden in de winkel, maar heb hem nog niet gebruikt met 2 kindjes, dus dat moet ik nog even afwachten. Voordeel is dat je ze ook goed kan verkopen 2ehands.
     
  15. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ja dat wel! Je kunt eens kijken bij prenetal mega stores. We hebben een showroommodel op de kop getikt. Betaalde maar 100 a 200 euro meer als op mp maar dus wel nieuwste model met verlengde zonnekappen en zo.
    Je kunt ze ook weer goed verkopen 2e hands.
    Denk dat je minder afschrijft als op een onbekender merk.

    Easywalker Harvey hebben we ook hele tijd staan kijken en draaien en twijfelen maar dochter onderin parkeren vond ik niet handig. En je hebt helemaal geen boodschappenruimte meer
     
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Bugaboo donkey! Zo’n fijne wagen.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je wilt de baby graag in de maxicosi vervoeren begrijp ik? Dan zou ik zeggen misschien de joolz geo een optie?
     
  18. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Voor de snelle tripjes waarbij veel in en uit de auto, dan inderdaad maxi Cosi, voor de langere uitstappen (verwacht dat met een peuter/dreumes voor de nl'ers veel meer zal voorkomen) wil ik wel weer de draagmand proberen indien baby geen reflux heeft. Ik heb begrepen dat er wel een lange wachttijd is voor de Joolz?
     
  19. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik ben van België, staat dat ergens aangegeven als ze showroommodellen verkopen?
    Hier gaan ze tweedehands vanaf zo'n 800€ (voor oude modellen van 3j oud) tot zo'n 1200€ voor recentere modellen die nog in mooie conditie zijn.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ja het gaat heeeel makkelijk!
    Overigens kan je overal tussendoor hoor, alleen kruidvat is soms wat lastig en h&m, maar als je de brede paden volgt kom je overal.

    Hij lijkt nl heeeel breed, maar hij is helemaal niet gigantisch veel breder.
    Bij de Bugaboo zitten de wielen onder het frame en bij enkele kinderwagen steken de wielen vaak uit.

    Hij is echt maar een klein stukje breder dus
     

Deel Deze Pagina