Durven jullie weer naar Turkije?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door IkTara, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkTara

    IkTara Actief lid

    13 mei 2011
    189
    63
    28
    wij zijn bezig een vakantie te plannen in een all in resort. Beetje last minute voor de meivakantie. Nu hebben we opties voor Griekenland en Turkije. Dit is de eerste keer dat we zon vakantie doen. Totaal geen ervaring. We wilden graag een hotel met een leuk zwembad met glijbanen voor de kids. Turkije is een stuk goedkoper dan degene die we in Griekenland kunnen boeken. Zit 1000 of 2000 verschil tussen. Dat vind ik nogal wat. Alleen Turkije vind ik wat eng..... nooit verder gekomen dan Frankrijk....
     
  2. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Er is daar helemaal niks om bang voor te zijn? Ben er bijna elk jaar en heb nog nooit iets vervelends meegemaakt. Durf je ook naar Brussel? Parijs? London? Daar gebeuren namelijk ook enge dingen.

    Gewoon gaan en genieten :)
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  3. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.731
    113
    Hier altijd naar Turkije blijven gaan. En dan gaan we gewoon naar Istanbul. Steden als Parijs en Brussel ontwijken we namelijk ook niet. Er kan overal iets gebeuren maar de kans is zo klein. Gewoon lekker gaan!
     
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    En wij gaan ook gewoon naar Turkije... Waarom niet... Er gebeurt over wat. Je kan ook morgen in Amsterdam lopen en daar kan het ook gewoon gebeuren...
    Veel plezier
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben turkije bewust gemeden.
    Wij waren net aangekomen toen er een coup werd gepleegd.
    De eerste dagen heerste veel onrust en onzekerheid.
    Er werd ook geadviseerd om binnen te blijven.
    Wij gingen de eerste dagen dus niet weg van het resort. Hielden aldoor onze telefoon in de gaten en volgden het nieuws.
    En sindsdien ben ik klaar met Turkije.
    Erdogan begint trekken te krijgen van een dictator en vrijheid van meningsuiting is steeds minder mogelijk.
    In zo'n land wil ik niet op vakantie...ook al zijn de prijzen laag.
     
    Roos12, Zonnestralen, Casara en 21 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik ga uit principe al niet meer, kan het nog zo goedkoop zijn, maar een land met zo iemand aan de macht verdient aan mijn geen cent meer.
     
    Casara, Marnatman, Aszz en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou naar Egypte gaan, nog lekkerder weer en mooiere resorts :)
    Maarja als je al twijfelt over Turkije :D

    Turkije zou ik dus gewoon doen ;)
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik zou daar met kleine kinderen niet heen gaan. Zolang alles goed gaat is het leuk. Maar er is daar regelmatig maatschappelijke onrust en ze hebben problemen met de Nederlandse regering. In het geval van problemen stap je niet zomaar met je kinderen in de auto (zoals in Frankrijk). En dan heb ik het dus nog niet over aanslagen (die daar echt veel vaker voorkomen dan in de EU, maar dat zien wij hier niet).

    Kennis heeft tijdens de revolutie vastgezeten in een resort in Egypte. Geloof mij, dat wil je absoluut niet. Zeker niet met kinderen...
     
    Syane en Jute vinden dit leuk.
  9. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Precies dit.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nee ik zou er niet heen gaan. Uberhaupt uit principe al niet. Maar Turkije is qua gevaar echt anders dan Brussel of Parijs. Een aanslag zoals bij de twee laatstgenoemde kan idd overal gebeuren. Maar in Turkije komt het grootste gevaar van binnenuit.
    Ik vind daar dus zeker wel wat om bang voor te zijn.
     
    Marnatman, Yellowsun, consider en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    100 % dat ik voor Griekenland zou gaan!
    Naast de politieke situatie die ik niet op zou zoeken, ben ik één keer in Turkije geweest in de mei vakantie. Wij hadden superslecht weer! Regen, regen, regen! Het land vond ik verder rete-lelijk! Dus niets anders te doen dan nep-merken winkelcentra bezoeken. Zo’n stomme vakantie geweest!!
     
  12. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben het heerlijk gehad in Turkije afgelopen jaar. Geen moment onveilig gevoeld.
     
  13. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Nee dit is een land die ik bewust oversla net als Tunesie en Egypte.

    Bij Turkije vooral om wie er aan de macht is. Het kan zo omslaan en daar wil ik met mijn kinderen niet tussen zitten.
     
    Syane, Casara en Marnatman vinden dit leuk.
  14. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.998
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Nee,.... ik ga er niet meer heen.
    Wel geweest toen we nog geen kinderen hadden, en ook toen voelde ik me er niet op mijn gemak. Ga het dus zeker ( met kinderen ) niet weer doen.
    Wij gaan dit jaar naar Lanzarote,...
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij gaan er niet heen. Om de redenenen die hier boven zijn opgenoemd. Daarnaast vinden wij Griekenland vele male fijner.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind all-in vakanties net als center parcs niet voor mij bedoeld, te plat. Istanbul vind ik geweldig maar niet al te lang geleden al eens geweest.
     
  17. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, maar persoonlijk niet in het hoogseizoen. Twee jaar geleden in mei in kemer geweest in een klein resort, meeste hotels waren nog dicht en we zijn ook het binnenland in geweest. Prachtig land, geweldige mensen, zo lief voor mijn kinderen, ik ben verliefd :)
     
  18. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.369
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nee ik weiger om daar nog naar toe te gaan zolang de dictator daar nog zit.
     
  19. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Nog niet misschien. Er zijn hier boven genoeg redenen genoemd!
     
  20. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    ik ben vorig jaar in egypte geweest omgeboekt wegens coup toen en het jaar ervoor in turkije. in turkije waar wij waren vond ik het personeel wat "glad" kijk mij eens ... maar dat zal heel erg per hotel verschillen.in egypte loopt men erg hard voor je! lekker warm land , rustig .. maar reisziekte heerst daar erg ..en op dit moment te onrustig land.

    turkije zou ik wel heen durven nu. en idd het scheelt heel veel geld.
    maar staar je niet te blind op de luxe resorts. te grote resorts zijn ook niet altijd leuk! dan krijg je massaprductie. en kijk vooral naar de duur van je transfer. soms land je in antalya en moet je naar alanya en andersom.. dat is 2 uur transfer. ik heb zelf gekeken naar la blanche island voor mijn ouders in turkije bij bodrum rustig gelegen! en dicht bij vliegveld.

    griekenland moet je de mooie plekjes kennen hoor ik altijd en zorgen dat je altijd meer dan 4 sterren hebt.is wat minder luxe. maar wel mooi land schijnt:)
     

Deel Deze Pagina