Duur bevalling 2e keer en meer

Discussie in 'De bevalling' gestart door RyansMommy, 10 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    1e keizersnede na 16 uur en niet vorderen van de ontsluiting en foetale nood.

    2e 13 uur inclusief 20 minuten persen.

    3e 7 uur inclusief 7 minuten persen.

    Laatste bevalling was de beste.
     
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eerste bevalling duurde 8/9 uurtjes. Was wel een zware bevalling waarna ik nog 2 nachten in het ziekenhuis moest blijven.

    Tweede bevalling duurde ongeveer 20 uur. Thuis bevallen en kon daarna zelf douchen enzo.

    De tweede schoot niet echt op.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sorry toch nog even reageren.

    2x ingeleid (dus smorgens in zkh begonnen) en de eerste is om 20u geboren en de tweede om 1930

    Maar wel met het verschil dat ze bij de eerste vanaf smorgens vroeg de weeopwekkers vol opendraaide en dat ik 90min geperst heb (en uiteindelijk vacuümpomp).
    En dat bij de tweede, na het breken van de vliezen smorgens, het infuus om 13u pas aan ging op standje "laag" en dat hij laag bleef en op een gegeven moment weer uit ging (dus voor mijn lijf veel relaxter). 17min geperst inclusief een overslaande perswee, nog een keer gestopt met persen ivm navelstreng om nek, én blijven hangen schoudertje wat allemaal wat oponthoud gaf. Dus hij flubberde er eigenlijk zo uit. Ik was stomverbaasd

    Oh en de tweede was een pond zwaarder en zijn hoofd was vele malen groter.
     
  4. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    1e 10,5 uur. 4 uur weeenstorm en maar 3x persen.

    2e 65 minuten. Ong 10 weeën en 2 persweeen.

    Wel was de 2e ruim een kilo lichter.
    En bij de 2e 12 uur voorweeen gehad, maar die deden vrijwel niets. Ontsluiting begon echt pas tijdens de weeën. Die waren dan ook meteen erg pittig. Maar ach die paar waren wel te doen :roflmao:
     
    Tessss vindt dit leuk.
  5. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier zeker verschil

    Eerste: ontsluiting 10 uur, uitdrijving 1,5 uur
    Tweede: ontsluiting 2,5 uur, uitdrijving 1,5 minuut :p
     
  6. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik ben heel overtuigd dat het sneller zal gaan. Bij de eerste heb ik vanaf 3 cm tot volledige ontsluiting 13 uur gedaan. En daarna nog 8 uur persweeën XD. Dat gaat me niet nog een keer gebeuren!
     
  7. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb dit topic met grote ogen gelezen en wenste vurig dat het mij ook zo zou gaan. En nu kan ik het volgende melden:

    1e: 35 uur, waarvan 9 uur (!) persweeën. Niet vorderende uitdrijving wegens kin niet op de borst en sterrenkijker, morfine, ruggenprik, infuus en weeënopwekker. Uiteindelijk op de valreep nog vaginaal bevallen op de operatiekamer.

    2e: ca. 1 1/2 uur, waarvan 40 minuten persen. Sterrenkijker (maar tijdens de uitdrijving gedraaid), schoudertje wat nog even vast zat.

    Wat een heerlijk verschil!
     
    RyansMommy vindt dit leuk.
  8. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Klinkt hoopvol!

     
  9. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    1e 20 uur met 45 minuten persen.
    2e 8 uur en 5 minuten persen
    3e 3 uur en 6 minuten persen.
     
  10. nana84

    nana84 Fanatiek lid

    18 jul 2013
    1.003
    8
    38
    1e: rugweeen, 13,5 uur, 1 uur persen.
    2e: rugweeen, 14 uur, 15 minuten persen.
    Beide thuis bevallen. De tweede bevalling was veel beter te doen om het feit dat ik wist wat de pijn was en hoe ik daar mee om kon gaan. En ook wat ik daarbij van de omgeving verlangde en wat niet.
     
    Floeperd vindt dit leuk.
  11. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    1e bevalling ingeleid, duurde ongeveer 12 uur, daarvan een uur persen.
    2e bevalling duurde 4 uur, 20 min persen.
    3e bevalling ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen, 2 uur en 4 min persen. Wel een week naweeën gehad.
     
  12. Estherbdb

    Estherbdb Actief lid

    5 mrt 2016
    123
    42
    28
    NULL
    NULL
    Eerste bevalling duurde ongeveer 9 uur waarvan 43 min persen. Wel 2 weken flinke voorweeën gehad en een valse start. Na 5 uur weeën en 3 cm ontsluiting stopte alles en moest ik nog bijna 2 weken wachten voordat de bevalling doorzette. Dochter lag als sterrenkijker waardoor de ontsluiting niet vorderde, toen ze eenmaal draaide was ze er ook zo. Voornamelijk buikweeën.

    Tweede bevalling duurde maar 3,5 uur vanaf de eerste lichte wee, 7 min persen. Enorme rugweeën gehad maar door de korte duur van de bevalling wel te doen.

    Lichamelijk was de tweede bevalling prettiger maar mentaal vond ik die veel heftiger. Tegen de tijd dat de verloskundige er was en ik besefte dat ik toch echt ging bevallen was onze dochter er al bijna. In 55 min van 5cm naar kind op mijn borst. De eerste dag kon ik amper bevatten dat ze er al was en heb ik echt in een roes geleefd. De bevalling had van mij best 2 uurtjes langer mogen duren...
     
  13. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Oh wauw, vooral de uitdrijving lijkt bij iedereen korter te duren. Dat geeft de burger moed!!
     
  14. louan

    louan Niet meer actief

    1ste bevalling kan ik niet zo goed de duur van bepalen want was opgenomen wegens vroegtijdig gebroken vliezen. Had al weeën zonder door te hebben. Uitdrijving was 20 minuten.

    2de bevalling ben ik ingeleid, vanaf weeën tot aan baby op borst 1 uur en 45 minuten. Uitdrijving 8 minuten. Vanaf opname dat was om 7 15 incl infuus en vliezen prikken weeën en uitdrijving 4.30. Al.met al super snel:D.
     
  15. RyansMommy

    25 mei 2018
    47
    9
    8
    Vrouw
    Wauw wat fijn! Je zal er wel erg tegenop hebben gezien, fijn dat dat achteraf niet nodig was!
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  16. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik was als de dood! Vooral de 4 1/2 uur wachten in het zkh totdat een anesthesist tijd had me een hoognodige ruggenprik te geven waren die eerste bevalling echt een marteling.
    Het is zo fijn dat het achter de rug is, dat ik het nooit meer hoef te doen (we zijn compleet) en dat ik nu heerlijk kan genieten van ons gezinnetje. Het gevoel is onbeschrijflijk!
     
    RyansMommy vindt dit leuk.
  17. ano

    ano Fanatiek lid

    12 jul 2009
    2.294
    350
    83
    1 e 4 uur inclusief 1.5 uur persen
    2e 3 uur 6 min persen
    3e na 24 uur nog mr 4 cm dus toen weeenopwekkers en toen in 3 uurtjes met 14 min persen was mn zoontje er.
    Alle 3 begonnen met spontaan gebroken vliezen
     

Deel Deze Pagina