Dwars/stuitligging, iemand tips?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Appelsientje89, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelsientje89

    Appelsientje89 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Hallo meiden,

    Ons eigenwijze kereltje ligt al weken op elke mogelijke manier tussen stuit en dwars maar alls behalve de goeie ligging haha.
    We hebben moxa therapie geprobeerd week 33 tm 35.
    Ben vandaag 36. We zijn inmiddels overgedragen aan het ziekenhuis en de eerste controle gehad. Lag toen dwars.. waren ingepland morgen voor een draaipoging maar daar hebben we vanaf gezien. Het voelt gewoon niet goed om m te forceren. Heeft enig gepieker en slapeloze nachten gekost.. dat wel.
    Had m'n zinnen gezet op een Badbevalling thuis.
    Zijn er dames die nog andere (alternatieve) ideetjes hebben zoals bepaalde houdingen? Yoga? Weet ik het wat.. alle tips en adviezen zijn welkom.
    Als ie op die manier nog uit zichzelf draait (zonder grof geweld van buitenaf) dan super! Zo niet dan niet en gaan we m halen ;)
    Een stuitbevalling ben k echt niet stoer genoeg voor.
    Het is ons eerste kindje.

    Dank jullie wel voor het meedenken!
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier met 40 weken dwars en met 40.1 spontaan geboren.
     
  3. Appelsientje89

    Appelsientje89 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Vaginaal?
    Meen je? Toen lag ie ineens goed?
    Want dwarsligging vaginaal bevallen is onmogelijk is me hier verteld.
     
  4. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Onze dame lag in stuit ( half onvolkomen dus stuitbevalling geen optie). Versie geprobeerd maar niet gelukt.
    Het is dus een sectio geworden, waar ik me prima in kon vinden.
    persoonlijk denk ik dat ze niet voor niks zo liggen. Vraag me dan okk af hoe effectief dingen als yoga zijn
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ineens lag ze weer goed. Ben vanaf week 38 2x gestript. M lag ingedaald en had al ontsluiting. Met 40 weken ineens weer dwars. Door veeel vruchtwater kon ze dus nog alle kanten op.
     
  6. Appelsientje89

    Appelsientje89 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Zo denk ik er ook over..
    Daarom wilde ik ook geen draaipoging. Hij zal wel n reden hebben..
    Maarja van die baad het niet schaad het niet dingetjes zijn natuurlijk nog wel te proberen.
     
  7. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
  8. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik heb een draaipoging gedaan donderdag en die is gelukt. Voorover luke niet, achterover wel (wat totaal niet natuurlijk is). Wat als sommige baby's wel willen draaien maar dat niet meee kunnen door bijvoorbeeld ruimtegebrek of de soort stuit waarin ze liggen? Ik draag een goed ontwikkelde (laten we het maar zo zeggen :roflmao:) dame en zij lag in onvolkomen stuit, zij had totaal geen ruimte en geen speling om te kunnen draaien. Nu ligt ze goed en is ze zo beweeglijk als ik weet niet wat.
     
    Proetsel vindt dit leuk.
  9. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    @LMSB
    Ik heb ook eerst een versie geprobeerd te laten doen, maar deze slaagde niet. Dochter lag ook in half onvolkomen stuit. Ze hebben 2x geprobeerd te draaien, maar kwamen niet dwars zeg maar.
    Tijdens de sectio een kleine 2 weken later bleek waarom, ze zat met haar hoofd vast onder m'n ribben ( wat ook gelijk de pijn daar verklaarde).
    Tijdens de draaipoging hadden ze wel haar hoofd goed te pakken zeiden ze, maar ik twijfel. Door deze ervaring zou ik het nu ook niet nog een keer laten doen bij mijn tweede kindje.
    Als het een eerste zwangerschap zou zijn zou ik het idd wel weer proberen.
     

Deel Deze Pagina