Dwergkees en dwergpincher ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anais, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

    Anais Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi
    ik krijg in mei een hondje en ik twijfel tussen een dwergkees(pomeriaan) en een dwergpincher.

    Dus als er mensen zijn die 1 van de 2 hebben en hun ervaringen willen delen...dan kan ik de posi en nega dingen ervan ondervinden(tuurlijk elk hondje is anders maar dan heb ik een beeld)

    groetjes
    xxx
     
  2. Bijzonder

    Bijzonder VIP lid

    1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb nu 2 jaar een dwerg pinscher. Ik heb ook nog een chihuahua. De mijne is echt adhd .. haha. Maar wel een schatje en superlief met mijn dochter. Wat wil je precies weten?
     
  3. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn ouders hebben een dwergkeesje, je moet ervan houden.... ;). Ik heb hem overigens uitgezocht een jaar of 12 geleden.
    Hondje blaft veel (hoog schel gekef), fel karakter, dominant. Hij is wel erg intelligent en beschermd 'zijn roedel'. Maar ik zou er (zeker met kinderen) nooit meer voor kiezen!

    Overigens zijn alle dwergkeesjes die ik ken wel zo.
     
  4. Anais

    Anais Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    even denken:

    -Hoeveel keer ga je wandelen,
    -Hoe is het karrakter
    -zijn ze makkelijk in de omgang(en met anderen)
    -zijn ze makkelijk op te leren
    -hoeveel heeft die van jou gekocht en waar had je hem gehaald?
    -heeft die van jou al gebeten?(vriendin hare heeft dat veel gedaan door tandjes maar ook gewoon,nu is het afgeleerd.)
    -Blaft hij veel?
    -Hoe ging het bij jou als je hem alleen liet voor te gaan werken/of iets anders.

    zo dat is het denk ik.
    alvast bedankt!!
    xxx
     
  5. Anais

    Anais Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Ik heb liever een dwergkeesje(voor het moment) maar als ze echt zo veel blaffen enzo is het moeilijk voor op een appartement.
    Stel ik ben werken (halftijds wel,en vriend zal meestal thuis zijn) en hij blaft de buren erbij omdat ze bang is alleen...heb je een probleem.Maar dan aan de andere kant..je kan het afleren...maar als je zegt dat alle keesjes die jij al gezien hebt zowat het zelfde zijn...

    nou ja niet te snel conclusie's maken,wezien wel.

    -heeft ze al eens gebeten?
    -is ze aanhangkelijk?
    -Stopt ze met blaffen als je het haar beveelt?
    -Kan ze alleen zitten als het moet(halftime werken bvb)
    alvast bedankt!
    xxx
     
  6. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Wij hebben ook een dwerg pinchertje. Ons dametje is nu 2 jaar bij ons en ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik haar gekozen heb. Andere opties waren voor mij een teckel of een puck ofzo. Wilde persee wat wat op schoot wilde zitten. De mevrouw die haar me verkocht zei dat dit geen echte schoot hondjes zijn. Nou...dat is ze vergeten te vertellen tegen onze Floor!

    Zal even je vragen lijstje invullen ;)

    -Hoeveel keer ga je wandelen,
    4x p dag en de rest van de tijd mag ze de tuin in als ze wil. En dat wil ze eigenlijk best vaak (we hebben een enorme tuin voor een rijtjes huis) Alleen op alles wat ze hoort moet ze blaffen. Vogels, katten en imaginary friends worden weg gejaagd ;)
    -Hoe is het karrakter
    Ze is ADHD en impulsief maar ook n enorme knuffel kont en ERG slim. Ze is de baas over onze bouvier ook al hadden we die eerder en is die 30x groter als zij;). Ze is wel wat zenuwachtig met tijd en wijle (vooral mensen die langs lopen met kinderwagens of fietsen vind ze 3x niks. Boodschappen tassen die op haar hoogte langs zweven ook niet trouwens). En ze is erg enthausiast naar andere honden maar soms ook ERG onderdanig. Probleem bij Floor alleen is dat als ze n andere hond ziet ze zo opgewonden word dat ze dr haren overeind zet en als de hond niet snel naar haar komt om te spelen dan gaat ze blaffen. En sommige andere baasjes leggen dit uit als "die hond is vals" DUS komen ze niet met hun hond en DUS gaat Floor nog erger te keer ;)
    -zijn ze makkelijk in de omgang(en met anderen)
    We hebben hier nooit problemen gehad met niemand of niks. Nouja in het begin was ze NOGAL eenkennig en dat schijnt een tik te zijn van dit ras. Maar nu is ze een allemans vriendje. Oke mn vader vind ze niks (en kan haar geen ongelijk geven...maar goed) want die is A n kluns met honden en B heeft een glas in zn bril zwart omdat hij daar zowat blind is en anders afgeleid word door lichtflitsen. En dat vind Floor ook maar vreemd. Maar (kleine) kinderen ook. Wendy vind opa ook maar raar nml.
    Oja en ze is een ENORME koukleum en dat is echt een rastik hoor. Hoor ik van heel veel dwerg pincher baasjes. Hondjes die in kussenslopen slapen enzo...lekker rondom ingestopt ;)
    -zijn ze makkelijk op te leren
    Ze is ENORM slim en heeft sommige dingen snel door. Alleen is ze ZO ontzettend impulsief en wil ZO graag dat ze het goed doet dat ze soms wel eens te snel gaat en als je n half gebaar maakt al doet wat ZIJ denkt dat er moet gebeuren....en dus niet wat jij graag had gewilt dat er gebeurt. We hebben wel een heel gedoe gehad om haar zindelijk te krijgen. En ze heeft nogal eens wat gesloopt omdat ze OVERAL mee speelde. Ze zit dan nu ook snachts en als we er niet zijn in de bench (en als we stofzuigen anders word ze gek). Vind ze totaal geen probleem en gaat ze fijn slapen of dr kluif op knagen (ze gaat er ook vaak gewoon uren zelf liggen terwijl de deur gewoon open staat)
    -hoeveel heeft die van jou gekocht en waar had je hem gehaald?
    Heb hem bij een vrouwtje in groeningen oid gekocht en ze koste rond de 500,- Maar ze heeft dan ook een stamboom waar je bij omvalt. Niet om op te scheppen maar zou niet weten of anderen dan minder kosten dus zet het er maar bij.
    -heeft die van jou al gebeten?(vriendin hare heeft dat veel gedaan door tandjes maar ook gewoon,nu is het afgeleerd.)
    Ze heeft nog NOOIT gebeten omdat ze iets niet wilde of angstig was. Wel omdat ze wilde spelen en wat te lomp was als pup uiteraard. En nu soms wel eens als ik met dr stoei, dan wil er wel eens n tandje iets te duidelijk aanwezig zijn. Maar niet uit gemeenheid.
    -Blaft hij veel?
    PFfff praat me er niet van! En meteen dat ik het schrijf begint ze weer :D
    -Hoe ging het bij jou als je hem alleen liet voor te gaan werken/of iets anders.
    Tja dat is iets wat je elke hond moet leren/aanwennen en dat ging erg goed. Met wat geduld en op de juiste manier uiteraard.

    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
     
  7. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik heb een dwergpinscher gehad:



    Succes bij het maken van een keuze.
     
  8. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    een keesje of een pincher hebben beide een pittig karakter...hangen erg aan hun baas...bij kleine kinderen zou ik deze 2 rassen niet nemen (er zijn uitzonderingen!)
     
  9. Bijzonder

    Bijzonder VIP lid

    1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    -Hoeveel keer ga je wandelen,
    Om de 4 uur ongeveer.
    -Hoe is het karrakter
    Het is echt een mietje haha, en hij is heel druk. Maar dat komt denk ik omdat we er een andere kleine hond bij hebben en omdat ik zelf erg druk ben. Verder is hij heel erg lief en aanhankelijk en wil altijd op schoot. Hij kwispelt altijd en wil je altijd likken.
    -zijn ze makkelijk in de omgang(en met anderen)
    Ja, we nemen hem regelmatig overal mee naar toe. Het is een allemansvriend. Hij wil bij iedereen op schoot.
    -zijn ze makkelijk op te leren
    Die van ons is hardleers. Maar dat is maar net hoe je hem opvoedt haha
    -hoeveel heeft die van jou gekocht en waar had je hem gehaald?
    350 euro en heb hem via marktplaats. was wel heel zielig want was een vies huis en hij had zelfs vlooien.
    -heeft die van jou al gebeten?(vriendin hare heeft dat veel gedaan door tandjes maar ook gewoon,nu is het afgeleerd.)
    Nog nooit, hij is altijd lief.
    -Blaft hij veel?
    Ja als de deurbel gaat.
    -Hoe ging het bij jou als je hem alleen liet voor te gaan werken/of iets anders.
    Volgens mij goed, ik ben er natuurlijk niet bij en hij heeft een andere hond bij zich, maar volgens mij vermaken ze zich prima. Ze zitten dan altijd in de bench.
     
  10. Anais

    Anais Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    dank je allemaal !
    als ik het zo lees zijn de dwergpinchers in hun voordeel :D
    als ik die vriendin van me vraag wat ik zou nemen dan zegt ze geen pincher want die van mij is zo adhd en kan je vreselijk irriteren....maar ikzelf vindt haar pincher super lief en ja heel druk en soms wat veeleisend voor aandacht maar daar heb ik geen problemen bij want daar ben ik juist dol op op hondjes die heel veel aandacht van hun baasje willen :D persoonlijk vind ik dan weer de dwergkees mooier van uiterlijk(schattig) maar ik heb ze nog nooit echt vastgehad,ik ken niemand die er eentje heeft dus is dat weer moeilijk om in te schatten hoe ze kunnen zijn..wat ik dan hier hoor is dat ze eigenlijk veel blaffen dominant zijn en bijten(vaker dan andere honden)....maar dat verschilt wel denk ik?is heel moeilijk om te kiezen :) we gaan morgen eens kijken bij iemand die pinchers en keesjes heeft en dan kan ik ze eens vasthouden enzo en dan komt die klik vanzelf wel zeker?

    over de pincher weet ik het ondertussen al goed(van karrakter enzo) maar van de keesjes heb ik niet zo heel veel goeds hier gehoord dus?zullen zien :D

    xxxx
     
  11. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Bedenk ook wel dat hoe langer de haren hoe meer "plezier" je zal hebben van die haren! Ik vind langharige honden schattiger en mooier. Maar toch een dwerg pincher gekozen gewoon omdat die niet zo enorm overduidelijk verharen. Heb nml mn handen al vol aan onze bouvier! ;)

    Maar goed idee hoor om eens bij een fokker te gaan kijken! Zo kom je er een stel tegen en ieder hondje heeft toch zn eigen karaktertje. Zou zeggen hou het niet bij een fokker maar ga bij nog eentje langs of zelfs 3 zodat je een goed beeld krijgt van het hondje waar je 12 tot 15 jaar het baasje van wil zijn.
    Veel plezier in ieder geval!:)
     
  12. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    nou over de verharing hoef je je geen zorgen te maken, mijn ervaring (trimster) is dat kortharige honden net zo erg verharen en hun haren zijn lastiger te verwijderen met stopzuiger.(heb veel labradors etc in de salon)

    kees en pichers zijn geen makkelijke honden, het zijn felle hondjes, en de pommetjes(geld toch ook wel voor de pich) eisen hun aandacht op, en willen de baas zijn, zijn felle hondjes.
    ik zou met kleine kinderen niet snel kiezen voor deze 2.
    kwa uiterlijk zou ik voor de pom gaan (heb zelf grote en toy poedel)
    kwa karakter tja als je zelf stevig in je schoenenn staat en dominant bent, kan je het doen, maar als je hem/haar als kindje gaat beschouwen en hem in bed laat slapen of op de bank veel draagt dan zou ik het niet doen, je geeft ze 1 vinger en ze grijpen gelijk al je vingers (toy poedel deed dat ook, was ziek gaf hem 1 vinger)
     
  13. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Nou geef mij die haren van Floortje (dwerg pincher) maar hoor. 10 x liever als die van Kara (bouvier)
    Floortje is 1 x p week met een natte doek wrijven en klaar.
    Kara is 3 a 4 x p jaar naar de trimster, 2x p week of liever meer kammen en dan heb ik het maar liever niet over botjes en baarden ;)
    En in de rui waaien de vlokken je elke ochtend tegemoet.
    Maar goed hoe dat bij Keesjes is weet ik natuurlijk niet. Die hoeven denk ik niet (zovaak?) getrimt. Maar wel gekamt en die lange haren zul je makkelijker over al op zien. Floor heeft hele zachte zwarte (en n stel reebruine) haartjes nml.
     
  14. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Mijn ouders hebben twee dwergpinchers gehad, waarvan de laatste met stamboom. Hij heeft mij meerdere keren gebeten, ook mijn vader en mijn moeder. Uiteindelijk is hij op een boerderij terecht gekomen, omdat hij bij Jayden in de box sprong. God zij dank is Jayden nooit gebeten, maar zo ver wilden we het niet laten komen.

    De hond speelde echt de baas, en vooral voor mijn moeder, als er iemand bij haar in de buurt kwam was het mis. We hebben vanalles geprobeert, zelfs trainingen thuis, maar dat beest had echt een plaat voor zijn kop.

    Ieder hondje heeft natuurlijk zijn eigen karakter, maar wees wel voorzichtig, vooral met kleine kinderen.

    succes met kiezen!

    groetjes Setje
     
  15. Anais

    Anais Fanatiek lid

    16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi allemaal!
    na deze berichten te lezen heb ik wat zitten nadenken en ik denk dus dat ik geen van de twee neem....maaaaar we hebben belsoten en waren samen direct akkoord...om een franse bulldog te nemen.we zijn beiden dol op bulletjes maar dachten dat het niet mocht op het appartement..nu bleek dat het wel mocht :D dus het word er zo eentje :D een teefje wel die zijn iets kleiner :)

    Hoor ook veel goede dingen hiervan ook ivm kindjes dus goede beslissing?

    Ik ga hier een onderwerp over openen voor tips ervaringen enz...

    bedankt allemaal!!!!!
    xxx
     

Deel Deze Pagina