Dysmatuur hongerige baby?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Jc31, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jc31

    Jc31 Actief lid

    12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ik ben begin oktober bevallen met 37.3 weken van een dochter.
    Gewicht 2260gram en lengte afgerond 45cm, dysmatuur dus.
    Nu mag ik haar voeding iedere week met 5cc verhogen echter sinds we thuis zijn drinkt ze steeds de helft meer dan ze mag. Ze mag nu 65cc maar drinkt al weken 90cc op en het liefst zou ze meer willen.
    Ook wil ze het liefst na 2,5 uur alweer drinken. Overdag kan ik dit dmv een tut rekken naar 3,5/4 uur, maar de nachten eisen nu echt z'n tol..
    na 6,5 week zou het fijn zijn om 3 uurtjes achter elkaar te slapen.
    Herkennen jullie dit? Is het een fase/inhaalslag? Ik zat te denken aan voeding voor hongerige baby's? Ik heb nog een kind welke ook maar 3kg was bij 40 weken maar daar herken ik dit niet van..
    Mijn dochter weegt nu trouwens 3kg.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Hoe lang doet ze over de fles?
     
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Misschien kun je een speen met minder gaatjes gebruiken, dan doet ze er wat langer over en moet ze harder zuigen. Daardoor voldoet het misschien ook beter aan de zuigbehoefte die ze heeft.
     
  4. Jc31

    Jc31 Actief lid

    12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ongeveer 15/20 minuten. Ook al verschillende flessen/spenen gebruikt.
    Gebruik nu dr. Brown.
     
  5. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik heb je topic nog eens gelezen en zie dat je er 3,5-4 uur tussen wilt laten zitten. Ik denk dat je dat bij een dysmatuur geboren kindje nog niet moet willen. Ze is geboren met 2260 gram en nu na 6,5 week weegt ze 3 kilo. De gemiddelde baby weegt 3 kilo bij de geboorte en drinkt dan ook een paar weken elke 2,5 -3 uur een flesje leeg. Omdat jouw kindje niet als 'gemiddeld' is geboren kun je ook niet vergelijken met kinderen die met een gemiddeld gewicht zijn geboren.
    Denk dat je dus nog even geduld moet hebben. Als je kindje honger heeft, dan drinkt ze de fles steeds leeg. Als ze alleen zuigbehoefte heeft, drinkt ze niet meer. Wellicht kun je haar blijven voeden om de 3 uur en dan aanbieden wat voorgeschreven staat, nu drinkt ze ook veel meer dan bedoeld om dat ze niet vaker krijgt. 7 voedingen zijn nu nog heel normaal. Baby's kunnen wat dat betreft al heel goed aangeven wat ze nodig hebben.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Waarom wil je dat je kindje overdag om de 3,5/4 uur een flesje drinkt?
    Ze geeft duidelijk aan waar zij zich prettig bij voelt. Ik zou die behoefte niet
    negeren door te rekken. Als jij honger hebt wil je toch ook niet nog 1,5 wachten?
    Ik zou gewoon mee gaan in haar ritme, en vaker een klein flesje geven.
     
  7. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik gaf dan wel borstvoeding maar ik heb ook heel lang om de 3 uur gevoed/moeten voeden. Wat anderen al zeggen: dat is heel normaal. Neemt niet weg dat dat inderdaad heel zwaar en vermoeiend is, zeker de nachten.
    Verder vertelde mijn gynaecoloog/perinatoloog ook dat kindjes die in de buik tekort hebben gehad inderdaad heel gulzig kunnen zijn na de geboorte. Het is goed om hier alert op te zijn en niet te overvoeden. Ook op latere leeftijd is het belangrijk om gezonde voeding aan te bieden. Dit omdat zij een ander metabolisme hebben en daardoor meer aanleg voor overgewicht.
     
  8. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hier de eerste ca 3-4 maand gedronken als een malle;). Had nogal een tekort in de buik. Overdag veel en vaak drinken, (soms om de 1,5u-2u), en 's nachts doorslapen. Misschien vaker aanbieden overdag, in de hoop dat je s nachts meer rust hebt?
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Heel herkenbaar. Hier was de oorzaak voor de dysmaturiteit een verkalkte placenta waardoor ze weken veel te weinig voeding heeft gehad.
    Een dysmatuur kindje moet vaak een inhaalslag maken. Je moet alleen de max hoeveelheid fv per kilo lichaamsgewicht in de gaten houden (150-180ml), daar dus echt niet overheen gaan, maar je kunt wel wat meer geven dan een gemiddeld babytje. En hier was het idd vaker kleinere flesjes. Een paar grote voedingen per dag werkte niet.

    Net zoals bij ladyh88 lees ik nu. Het stabiliseerde wel hier hoor.
     

Deel Deze Pagina