E-smoker ipv roken....

Discussie in 'De lounge' gestart door mama40, 1 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik ben nu iets meer dan 5 weken geleden gestopt met roken en het is best moeilijk,in elk geval moeilijker dan ik dacht dat het zou zijn.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een E-smoker?
    Je leest zoveel tegenstrijdige berichten over goed ,slecht,minder slecht dan enz....
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Heb het wel eens gedaan toen ik weer een poging deed tot stoppen. Maar vond het én minder lekker én het maakte de stap om toch weer te beginnen met roken veel kleiner.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Maar super knap, al vijf weken!
     
    mama40 vindt dit leuk.
  4. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik ken deze gedachtegang maar trap er niet in. Ik heb rond dezelfde tijd toen gezocht naar alternatieven voor het roken maar ik ben van mening dat het niet gaat werken.
    Je moet door deze 'hel', uiteindelijk wordt het beter! echt hoor!

    Zet 'm op! Je lichaam is al afgekickt, nu alleen je hersenen nog! :)
     
    chantalvl, Fuddey en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Ben er zelf niet 'ingetrapt' maar heb ook in m'n omgeving gezien dat de stap naar weer gewoon roken dan klein is en dat zou zonde zijn. Je bent goed bezig en het ergste van het afkicken heb je in principe gehad, hou vol!!!
     
    owly vindt dit leuk.
  6. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik rook niet maar mijn ML is heeft zo in het verleden een poging tot stoppen gedaan. Het is niet gelukt want idd de kans op "gewoon" roken is klein en je houdt de gewoonte in stand. Later is hij heel succesvol gestopt mbv lasertherapie en het zoeken van afleiding,maar het heeft wel een jaar geduurd voor de mindset verandert was hoor.
    Good luck!
     
  7. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Precies dit! Even doorbijten!
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    In mijn omgeving ook alleen maar mensen die dan toch weer zijn begonnen. Je bent nu al zo goed bezig. Je moet er even doorheen nu. Hou vol!
     
  9. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ben het wel met shampoo eens, je moet er nog even doorheen. Je zit nu wel in (vond ik) een van de heftigste weken.

    Heb wel een tijdje op zoethoutstokjes geknaagd:rolleyes:
     
  10. jt82

    jt82 Fanatiek lid

    17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Probeer juist geen vervanging te zoeken, want dan hou je eigenlijk een beetje je verslaving in stand.
    Het is echt even door zetten.
    En een tip; probeer vooral niet te gaan tellen hoe lang je nu inmiddels bent gestopt. Zeg tegen je zelf; ik ben een ex-roker. punt.
    Je lichaam is allang afgekickt, nu je geest nog! Zet door, straks weet je niet beter!!
     
  11. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Mijn vriend heeft juist een hele goede ervaring met zijn E-smoker! Dankzij dat ding heeft hij al weken geen sigaret aangeraakt. De E-sigaret is een perfecte manier om je nicotine verslaving af te bouwen, dat is precies hét stofje die je aan je sigaret bindt, een rest van de stoffen zijn bijzaak. Een sigaret bevat iets van 4000 schadelijke stoffen, waaronder de kankerverwekkende stof teer. Hetgeen waar de mensen echter aan verslaafd zijn is nicotine, al die andere stoffen in sigaretten zijn zeer schadelijk voor de gezondheid, maar dus niet verslavend, je kan er dus prima zonder. Mijn vriend die rookt nu alleen nog de e-sigaret waardoor alle schadelijke stoffen waaronder teer dus geschrapt zijn, die liquids bestaan uit 3 ingrediënten en dan nicotine, dus het is zoiezo al een stuk gezonder dan de normale sigaret. Ik keek eens een documentaire over roken, en die arts zei toen "Mensen roken voor de nicotine, maar gaan dood aan de teer". Die nicotine gehalte kan je afbouwen bij een E-sigaret, van 12 naar 6 naar 3 en daarna naar 0, en dat doet mijn vriend dus nu, met succes, hij zit al op de 3 :D het kan dus wel degelijk helpen, mits je echt de discipline hebt om dus toch niet een gewone sigaret tussendoor te roken, want daar zit veel meer nicotine in, en teer dus, die niet verslavend is maar wel zeer schadelijk.
     
    Jute vindt dit leuk.
  12. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    Je bent al 5 weken gestopt! Dat is zo knap, ik zou echt niet overgaan op een e-smoker. Want dan heb je de ene verslaving ingeruild voor de andere. Het is moeilijk maar als je echt wil stoppen dan lukt het je en ook zonder een e-smoker.

    Nog een feitje, de behoefte aan een sigaret duurt nooit langer dan 5 minuten achter elkaar. Dus zorg dat je je daar bewust van bent wanneer die behoefte op komt, zit de 5 minuten uit en je kunt weer door met je dagelijks leven.

    Iemand hierboven schreef: niet tellen hoe lang je al gestopt bent. Daar ben ik het deels mee eens. Maar toen ik stopte met roken had ik bedacht, ik ga gewoon 2 maanden niet roken. Dat was veel overzichtelijker en realistischer voor mezelf om als doel te behalen. Na die twee maanden had ik de behoefte echt niet meer en heb ik nooit meer gerookt.
     
  13. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Om eerlijk te zijn vind ik dit geen goed advies voor een net ex-verslaafde.
    TS is al 5 weken gestopt, dat betekent dat haar lichaam al 5 weken zonder nicotine zit, in dat opzicht is ze al afgekickt. Het gaat nu om het roken zelf.. de gewoonte, dat is de boosdoener. Nicotine is in vergelijking een makkie om vanaf te komen.
    Ze is van de sigaret af, ik zou haar dan geen ander soort sigaret aanbieden. Ze 'moet' juist van alle sigaretsoorten afblijven.
     
  14. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haken. Bezig zijn met je handen werkt heel goed! Ik heb het speciaal mezelf aangeleerd om van een (andere) verslaving af te komen. Filmpje staan gewoon op YouTube.
     
  15. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Hier al 2,5 jaar gestopt door een elektronische. Als je eentje koopt, ga naar een e shop en laat je goed adviseren. Koop niet die rommel die iedereen heeft en koop zeker niks op buitenlandse websites. Ik heb een vaporesso target pro. Ideaal ding! Had ervoor anderen maar dan had ik nog een hoog nicotinegehalte nodig. Bij deze onmiddelijk naar 3mg gegaan. (Van 12 naar 3 door deze) en redelijk snel daarna naar 0mg nicotine.
    Nu heb ik die niet meer nodig en kan gewoon bij de rokers gaan zitten zonder enige moeite. Totaal geen behoefte aan sigaretten.
     
  16. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ben ook ooit eens begonnen met de E-smoker, maar het is het toch net niet hoor. Je mist toch gewoon wat in vergelijking met het normale roken. De stap naar een normale sigaret is dus ook weer kleiner.
    Super knap dat je al 5 weken gestopt bent. Beste remedie is toch echt om nu vol te houden.
     
  17. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben bijna drie jaar geleden gestopt met roken. Ik heb zo een e-smoke ding gehaald ik vond het niks en ik was ook van mening dat de ene verslaving omruilen voor een andere niet een slim idee leek.
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou geen vervanger zoeken maar echt door de zure appel heen gaan bijten.
    Je bent al 5 weken gestopt! Echt super knap!

    Door een E smoker aan te schaffen, hou je de "gewoonte" in stand...
     
  19. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Hey wat knap van jou!!
    Niet opgeven hoor!
    De tips hierboven zijn supergoed, maar een e-smoker oid kun je beter niet doen. Je bent fysiek al afgekickt van nicotine, nu je geest nog.
    Bij mij hielpt thee drinken en me bedenken dat iedere roker een stopper in zich heeft. Oftewel ; maak de rokers jaloers.

    (Als roker was ik altijd jaloers op de succesvol gestopten)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik kreeg geen meldingen van alle reacties dus lees het nu pas.
    Helaas te laat, ik heb er 1 gekocht met vullingen zonder nicotine.

    Gisteren spoedje huisarts voor mij,laten we zeggen dat het me allemaal veel te veel werd.
    En dus besloten om het wel te gaan gebruiken maar zonder nicotine omdat ik weet dat ik daar al van ben afgekickt als het goed is.

    Ik ben de rust kwijt die ik had wanneer ik rookte op het balkon, bijkomende de verschijnselen die je kunt krijgen wanneer je stopt in combinatie met gebeurtenissen uit het verleden en voila......dat ging gisteren dus helemaal fout.

    Ik voel het als ontzettend falen maar wil niet weer terecht komen waar ik ooit ben geweest dus is het voor nu niet anders. Wel met het oprechte voornemen het hier bij te laten, ik heb mezelf gesteld dat het dit is of niets.
     

Deel Deze Pagina