Echo teruggezet naar 7 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door aapie, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicky79

    nicky79 Lid

    27 aug 2008
    9
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn laatste menstruatie 26 juli gehad. Volgens mijn eigen berekening zou ik 6 weken en 5 dagen zwanger zijn. Gister een termijnecho in het ziekenhuis gehad en daar bleek ik 5 weken en 2 dagen zwanger te zijn. Er was wel een vruchtzakje en een dooierzakje te zien maar het was nog te pril voor een hartje. Ik moet volgende week terug komen om opnieuw een echo te maken. wel vreemd omdat ik ervan overtuigd was dat ik al verder was..... Ik las net een aantal reacties over een diapauze. Ik heb er nog nooit iets over gehoord maar het klinkt wel logisch. Zijn er nog meer dames die hier ervaring mee hebben?
     
  2. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Maar wat houden ze dan voor datum aan? want bij die volgende echo bleek je dus wel op de goede berekening te zitten!

    Ik heb maar 1 echo gehad bij 9 weken terwijl ik dus meer dan 10 weken dacht te zijn (had een hele korte cyclus) maar heb daarna geen volgende echo laten doen dus misschien ben je dan eigenlijk toch verder of klopt dat niet?
     
  3. liesski

    liesski Actief lid

    14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Bij mij zijn ze van de eerste berekening uitgegaan. Ik was altijd heel precies met de menstruatie. Dus dat was het voordeel. Anders weet ik ook niet precies waar ze vanuit gaan.
     
  4. Niet meer actief

    Aapie kan geen kwaad.. hadi k rond die tijd ook!
    Echter ben ik gewoon weer terug gezet op de eerste berekening.. in deze termijn is het moeilijk meten & 1mm verkeerd meten scheelt al een hele hoop
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb toen 2 echo's achter elkaar gehad en van die 2e echo hielden ze de datum aan :)
    En nu loop ik maar 4 dagen achter op de oorspronkelijke datum :rolleyes:
     
  6. liesski

    liesski Actief lid

    14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Ach inderdaad wat maken die paar dagen uit. Kind komt ook niet precies op de uitgerekende datum! Die komt wanneer hij zin heeft, niet eerder niet later! ;)
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja psies, ik hou voor mezelf tussen de 20 en 24 maart aan :)
     
  8. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Dus we moeten gewoon niet al te zwaar tillen aan die termijnecho want tis natuurlijk mm werk en kan dus altijd wel wat schelen in dagen misschien. En de verloskundige gaat toch ook uit van gemiddelde maten van kindjes? Want lees ook weleens dat het ene kindje groter is dan het andere kindje terwijl ze zeggen dat ze allemaal even hard groeien de eerste 12 weken.
     
  9. Niet meer actief

    Geen 1 kindje is hetzelfde en dus kan geen 1 kindje vergeleken worden met een ander.. dus ook niet qua groei!
     
  10. steph1973

    steph1973 Nieuw lid

    22 sep 2008
    1
    0
    0
    Hoi!
    Ik ben volgens eigen berekeningen net 8 weken zwanger maar volgens de echo slechts iets langer dan 6 weken... het hartje klopte wel en de echo leek normaal maar niet voor de duur van de zwangerschap... volgende week maandag heb ik opnieuw een afspraak... Ik hen vorig jaar al een miskraam gehad... heel ongerust natuurlijk dat ook deze zwangerschap niet goed komt...
    veel groetjes!
    Stéphanie
     
  11. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    hoi
    ik had een ovulatietest gedaan en had berekend dat ik bij mijn eerste echo bijna 8 weken zwanger zou zijn, toen zei de vk dat ik 6 weken en 5 dg was.
    Later bij de 2e echo werd hij of zij ook weer een dag teruggezet,
    jammer is dat he!
    nou ja ik vindt het verder wel wat uitmaken
    want dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld te laat op verlof gaat of dat je kind te laat zou kunnen worden gehaald wanneer je bijvoorbeeld 2 weken over de uitgerekende datum zit.
     
  12. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb precies hetzelfde als jullie allemaal gehad en het doet me goed om allemaal die zwangerschapsbanners nog onder jullie verhalen te zien... ik maak me namelijk best wel een beetje zorgen (ik heb mijn banner trouwens nog niet aangepast op de uitspraak van de vk)
    Vorige week di had ik mijn eerste echo, en ik dacht 7w6d te zijn, maar op de (inwendige) echo bleek ik maar 6w1d te zijn. Het hartje hebben we zien kloppen, maar toch baalde ik ervan. De afgelopen week heb ik hier nog eens goed over na gedacht... maar het kán bijna niet.... als ik terugtel en terugkijk op de kalender....
    maar goed, 25 november hebben we een nieuwe echo en ik zou dan 10 weken moeten zijn, maar eigenlijk ga ik ervan uit dat ik verder ben.
    We zullen zien!
    En hopelijk blijft alles goed gaan...

    Groetjes Niki
     
  13. Basmalah

    Basmalah Fanatiek lid

    2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Hi meiden,

    hier ook nog een beetje onzekerheid.

    Ik ben 2,5 week geleden voor mijn eerst echo gegaan. Ik was toen 7 weken. de verloskundige heeft verder niets gezegd. alleen dat het niet zo makkelijk was om te zien hoe ver ik nou precies was. We hebben wel gewoon een hartje zien kloppen. Toen ze de plusjes zette zag ik wel dat er 6,1 wk op het beeldscherm verscheen. Ze zei er verder niets over en ik heb er niet verder naar gevraagd... maar ik denk er de laatste tijd steeds weer aan... Ben ik spoken aan het zoeken terwijl ze er helemaal niet zijn? Ik mag zaterdag weer. en kan niet wachten tot het zover is.. ben doodnerveus
     

Deel Deze Pagina