Echo... wel hartje, maar minder ver dan ik dacht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaZijnIsDeBom, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    #1 MamaZijnIsDeBom, 29 aug 2018
    Laatst bewerkt: 29 aug 2018
    hallo! Ik moet het even van me afschrijven. Misschien zijn er positieve ervaringen. Zelf dacht ik (zonder testen of wat ook) dat mijn eisprong was op 1 augustus. Dit kan ook wat later zijn geweest, maar ook eerder natuurlijk. Maar 1 augustus is wel de laatste dag dat we het hebben gedaan wat een zwangerschap kan hebben opgeleverd. In het geval dat mijn eisprong idd op 1 augustus was zou ik vandaag 6 weken zijn. Ik had op 16 augustus (vermoedelijk 15 DPO dus) een duidelijk positieve test. Nu heb ik net een echo gehad, en er was een beginnend kloppend hartje te zien. Niet gek natuurlijk, want ik ben ook heel erg vroeg. Alleen... de termijn is ook geschat. En die maakt me bang. De schattig van het apparaat begin pas bij 6 weken. Hij liet zien hoe groot het dan moest zijn, maar daar kwam ik niet aan. Hij deed zelf een schatting van 5 of 5,5 week, uiteraard erbij zeggende dat dat erg lastig is. Maar dan klopt er toch nog geen hartje? Wat dus zou zeggen dat de groei achterloopt... ook vroeg ik naar de vorm. Hij zij dat die wat afgeplat was, en dat als hij geen hartje had gezien dat hij zich daarover achter zijn oor gekrabbeld had (precies zoals hij het zei) maar dat door het kloppende hartje dit nu gaat om een vitale zwangerschap en dat een afgeplatte vorm niet betekend dat het mis gaat.... over 10 dagen mag ik terug.

    Je zou denken dat ik blij ben. Na 2 miskramen nu een kloppend hartje met 6 weken. Mijn vriend is heel blij. Maar ik hoor eigenlijk heel veel alarmbellen rinkelen en ben echt heel bang.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Het zegt niks zo vroeg...(alleen bij mij zei t helaas wel genoeg tot 3x toe) ik heb hier zat verhalen gehoord waarbij t bij een volgende echo precies was zoals t moet zijn. Dus niet de moed opgeven; want so far so good! Gefeliciteerd met je zwangerschap en het kloppend hartje!
     
  3. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Jou echo ziet er precies het zelfde uit als mijn echo vd jongste met 6 weken. Daar kwam de meting toen ook netjes uit op 6 + weken. Ook vond ik het toen een rare vorm vruchtzak, maar daar toendertijd nooit iets over gevraagd. Meneertje is nu ander half! Metingen op dit termijn, zijn zo snel fout gemaakt! Dus echt maak je niet té druk. Je hebt een hartje gezien, en dat is voor nu het allerbelangrijkste! Ennn! Natuurlijk gefeliciteerd!!!
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Meis, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!!!
    Ik zou me niet teveel zorgen maken om die metingen. Ze raden mede hierdoor een vroege echo vaak af. Het is allemaal zo onzeker, maar ga uit van het goede nieuws! Het ❤️!
    Overigens zei mij echoscopiste dat zij met 5.3 een hartje kan vinden, dus ook daar niet druk om maken hoor!
    Enn.... als jij 1aug voor t laatst seks hebt gehad, kan het heel goed dat je 4aug pas je ei hebt gehad he?!
    Wel fijn dat je over 10 dagen terug mag.
     
  5. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Het hartje begint pas zijn vroegst pas te kloppen bij 5+5 zei onze gyn (kan ook een dag of 2 eerder zijn lees ik boven) dus zou me niet druk maken om de meting. Belangrijkste is dat het hartje nu klopt, zijn er ook die pas later gaan kloppen. Zou me wel zorgen maken als je 8 weken had geweest en het beeld dan 2 weken terug gezet was (Als je zeker bent van je ei).
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  6. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja je hebt ook eigenlijk gelijk. Ik wist dat ik echt vroeg was en alles wat ik vanmorgen graag wilde was een kloppend hartje. Die heb ik nu en nou ben ik alsnog bang en in de stress... het is dat ik gewoon schrok toen hij liet zien hoe lang hij zou moeten meten voor 6 weken zwangerschap. Dat was echt nog eens stuk erbij. Maar ja... het hartje klopt en we hebben het over millimeters...
    Bedankt allemaal, voor jullie lieve positieve reacties!
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoeveel mm was het vruchtje? Staat als crl vermeld op de echo.

    Zoontje was met 6.2wk zwanger 8mm. En een meet foutje is zo gemaakt, het is nog zo ontzettend klein. Kan best zijn dat de volgende echo een perfect vruchtje laat zien omdat het dan ook beter te meten is. Hou hoop!
     
  8. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb even gekeken en ik zie onderin staan 3,2 mm. Dat scheelt dus wel ff een stukje. En zo verkeerd kan hij nu ook weer niet gemeten hebben lijkt me.
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    3.2 is idd wel erg klein voor 6wk. :(
    Het enige wat je kunt doen is afwachten... Zenuwslopend.
     
  10. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Begrijp dat je het eng vindt, maar probeer te genieten. De meeste miskramen zijn door een slechte innesteling of het hartje die niet gaat kloppen. Kan geen garantie geven maar stap 1: kloppend hartje heb je alvast!
     
  11. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja maar ik ben dus nog geen 6 weken... denken ze.
     
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat kan ook wel kloppen toch?
    Kijk, als je eisprong echt is gemeten is het ziekenhuis met echo's enzo, dan mag je echt twijfelen nu. Maar nu is ook dat punt erg onzeker, dus maakt het het ook wat lastiger. Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten. Ga iig geen verhalen googlen ofzo, maar doe dan je ei hier maar :)
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Haha ahh! Super lief! Ja ik denk dat het wel normaal kan zijn. Het groeit veel en als ik inderdaad minder ver ben is het dus ook minder groot. Ik las al ergens dat het met 6 weken 5mm is. Maar nu zal ik écht niet meer googelen :D
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  14. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.989
    113
    Vrouw
    Ik was zelf met 5.4 voor de eerste echo en toen er alleen een dooierzakje te zien.
    Verder nog geen vruchtje laat staan een hartje.
    Bij de termijn echo uiteindelijk 2 dagen vooruit gezet.
    Kindje groeit toch op eigen tempo.
     
  15. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jaaaaaaa een mooi kloppend hartjee:o::o: ooo ik ben zo blij voor je...

    Maak je niet druk om de meting meis 1 mm erbij of eraf scheelt alweer 2 daagjes.
    Je bent zwanger het hartje klopt. Zit op de goeie plaats. En het vruchtzakje wil ook niet altijd wat zeggen hoor.
    Jolisa 1ste leek op een druppeltje waar ze onder in dat kleine puntje zat.. Mevrouw is nu 7;)

    Voor nu ga lekker genieten van het knipperlichtje:p:p
    ("Zo overdreven happy modus uit") hahahhaha
     
  16. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Die metingen zijn nog zo onnauwkeurig op die termijn! Een halve mm maakt al verschil. En je eisprong kan best wat later zijn geweest. Zaadjes overleven geloof ik tot wel 5 dagen!

    Ik was zelf ook onzeker toen de termijn bij de eerste echo werd bepaald op 6+3... dacht dat dat niet klopte.. bij de echo erna had ik 8 weken precies moeten zijn en was ik ineens 8+5!

    Het hartje klopt, dus dat is een goed teken. Ik duim met je mee dat het kindje gewoon lekker doorgroeit :)
     
  17. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Hoi !

    Ik heb ook met 6,3 weken ofzo een echo gehad met n kloppend hartje , maar ze wilde geen meting doen omdat ze pas vanaf 6 weken ofzo kon meten volgens haar was ik pas 5. / 5,5 week ik maakte mij ook druk en bij de volgende echo kwam ik en dacht ik dat in 8 weken was en toen was ik dus 8 weken en 6 dagen ineens !! Maak je niet te druk. Hoe moeilijk t ook is ... ik ben ondertussen 22 weken zwanger x
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik lees dit nu pas! Een hartje, hoe gaat!

    Ik snap je onzekerheid... Maar ik zou ook denken dat de baby zich goed ontwikkeld aangezien er een hartje klopt. Als de groei echt achter zou lopen, zou dat hartje er nu toch niet zijn??

    Ik hoop voor je dat je over 10 dagen het nieuws krijgt wat je wil horen!
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  19. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Er is een hartje, das super positief! Meten op zon termijn is zoo lastog. Hopelijk over 10 dagen geruststellend nieuws! We gaan ervoor he, in april allebei een baby
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  20. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Oh wauw gefeliciteerd
    Een kloppend hartje is stap 1

    Ik heb met 7 weken een echo gehad en ze meten het op deze termijn niet op omdat het gewoon moeilijk op te meten valt hier meten ze echt pas met de termijnecho op 9a10weken
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina