Echo zwangerschap 5+2 weken, wat te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Cyd, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik had net bij het afvegen helderrood bloed op het wcpapier.
    Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar mijn vorige mk begon wel zo. Ik neem nu utro, dus misschien houdt het nu alles tegen.
    Heeft het zin als ik een echo vraag? Ik ben nu 5+2w. Is er dan wel al iets te zien?
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je bloedverlies hebt.
    Ik heb geen ervaring met Utro, maar mij is altijd gezegd dat je een miskraam niet tegen kan houden. Als het fout zit, dan houdt de zwangerschap geen stand. Je zou een echo aan kunnen vragen en dan over 2 weken nog 1 om te kijken of het goed gaat. Maar vaak zeggen ze dat je moet afwachten.

    Ik heb even voor je gegoogled (schrijf je dat zo?!) wat je kan zien op een echo bij 5 weken zwangerschap.

    Je kan nog niet veel zien:
    een vruchtzak te zien en een dooierzakje.
    verdikt baarmoederslijmvlies
    geen kloppend hartje.

    -x-
    Mooiezomer
     
  3. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Bedankt om het voor me op te zoeken!
    Dan heeft het niet veel zin om een echo te vragen. Misschien moet ik nog eens bloed laten prikken. Kijken of mijn hcg wel goed stijgt en of mijn progesteron misschien niet aan het dalen is en er meer utro nodig is. Ik weet niet echt wat ik moet doen :(
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw