Echo zwangerschap 5+2 weken, wat te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Cyd, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik had net bij het afvegen helderrood bloed op het wcpapier.
    Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar mijn vorige mk begon wel zo. Ik neem nu utro, dus misschien houdt het nu alles tegen.
    Heeft het zin als ik een echo vraag? Ik ben nu 5+2w. Is er dan wel al iets te zien?
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je bloedverlies hebt.
    Ik heb geen ervaring met Utro, maar mij is altijd gezegd dat je een miskraam niet tegen kan houden. Als het fout zit, dan houdt de zwangerschap geen stand. Je zou een echo aan kunnen vragen en dan over 2 weken nog 1 om te kijken of het goed gaat. Maar vaak zeggen ze dat je moet afwachten.

    Ik heb even voor je gegoogled (schrijf je dat zo?!) wat je kan zien op een echo bij 5 weken zwangerschap.

    Je kan nog niet veel zien:
    een vruchtzak te zien en een dooierzakje.
    verdikt baarmoederslijmvlies
    geen kloppend hartje.

    -x-
    Mooiezomer
     
  3. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Bedankt om het voor me op te zoeken!
    Dan heeft het niet veel zin om een echo te vragen. Misschien moet ik nog eens bloed laten prikken. Kijken of mijn hcg wel goed stijgt en of mijn progesteron misschien niet aan het dalen is en er meer utro nodig is. Ik weet niet echt wat ik moet doen :(
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Laat je bloed inderdaad even onderzoeken op hcg. Als je progestron daalt dan kun je daar met utro niets meer aan doen aangezien je het boven de 600mg niet opneemt. Als je HCG aan het afnemen is dan kun je feitelijk gezien stoppen met je utrogestan ( ik ben gisteren gestopt)

    Utro houdt een miskraam inderdaad gelukkig niet tegen wanneer het een defect in t vruchtje is maar het kan de boel wel vertragen, het progestron houdt het baadmoederslijmvlies in stand . Uiteindelijk komt het wel los maar t kan wel langer duren.

    Heel veel sterkte gewenst
     
    Cyd vindt dit leuk.
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    [​IMG]
    dit zag ik met 5 weken en 1 dag op de echo.. enkel bevestiging van een zwangerschap
     
  6. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Het zou me alvast niet zoveel duidelijkheid geven over de bloeding, dus ik denk dat ik best gewoon afwacht en hoop dat alles goed mag blijven gaan.
    Bedankt voor jullie reacties :)
     
  7. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik vloei nog steeds ;)
    met kleine beetjes.. en ben bijna 9 weken zwanger (vorige week bewoog de kleine goed), zonder krampen uiteraard..
    kan zijn dat je een gevoelige baarmoedermond hebt wat kan bloeden, maar helaas ook de andere kant op..

    helaas is het afwachten.. sorry
     
  8. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Inderdaad, ik kan maar afwachten...
    Ik had een paar dagen al geen menstruatiekrampjes meer, deze ochtend wel weer. En dan nu dat bloed... Ik word er angstig van :(
     
  9. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    #9 Izzie7676, 6 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
    overleg Anders gewoon met je verloskundige
     
  10. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Bij mij gaf de vroege echo duidelijkheid over de oorzaak van mijn bloedingen: een hematoom bij de vruchtzak.
     
  11. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Op een echo zie je nog niet veel behalve een vruchtzak. Onderin is alles nu beter doorbloed en doordat je vaak 2-3 x utro pervdag moet zetten kan dat sneller een bloeding geven. Ik zou het nog even aankijken en overleggen met je verloskundige
     
    Cyd vindt dit leuk.
  12. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.234
    1.043
    113
    Ik had met 5+3 ook bloedverlies/bruin verlies. En zie banner. Schijnt rond dat termijn vaker voor te komen
     
    Cyd vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik verloor op precies dezelfde termijn als jou ineens bloed. Zkh adviseerde hier om iig 5dgn later een nieuwe zwangerschapstest te doen. Als die afgenomen was was het foute boel, iets anders kon ik daar ook niet uit aflezen (opletten voor hook-effect).
    Pas bij 7wkn deden zij een echo omda ze voor die tijd geen zekerheid konden geven.
     
    Cyd vindt dit leuk.
  14. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    En was het enkel die dag dat je bloed verloor? Of de dagen erna ook? En is het bij jou goed gekomen?
     
  15. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Bij mijn zagen ze vruchtzak,dooierzak en een vruchtje dus je kan wel wat zien. Wellicht zien ze een hematoom zoals al genoemd word. Ik zou gewoon even overleggen met je vk. Hopelijk is het onschuldig!!
     
    Cyd vindt dit leuk.
  16. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier 5+5 echo gehad ivm bloedverlies. Enkel een lege vruchtzak te zien. Ziekenhuis was niet hoopvol. Toch is het goed gekomen, ondanks 12 weken lang bruin/bloedverlies.
    Helaas valt niet te voorspellen hoe het voor jou zal lopen, maar ik duim voor je dat alles goed gaat komen! Sterkte!
     
    Cyd vindt dit leuk.
  17. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik ben die avond uiteindelijk ruim 2 inlegkruisjes met bloed verloren, daarna nog een nacht en een ochtend bruin verlies gehad bij afvegen. Daarna is het gestopt. Ik had daarnaast die nacht ook behoorlijk krampen, heb die krampen nog wel een week lang gehad met wisselende sterkte.
    Uiteindelijk hebben wij op de 7wkn echo in het zkh een mooi kloppend hartje gezien, ik ben nu 8+2wkn zwanger dus het bloedverlies heeft hier niks betekend. De gyn dacht een innestelingsbloeding, omdat het embryo rond die termijn nog verder in het slijmvlies kruipt.

    Je kansen bij bloedverlies zijn 50/50, waarbij krampen en fors bloedverlies nooit een heel hoopvol teken zijn. Kleine beetjes zonder zware menstruatiekrampen kunnen alle kanten op.
     
    Chanbee en Cyd vinden dit leuk.
  18. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Voorlopig is het enkel vanochtend wat bloed geweest. Wel al de hele dag menstruatiekrampen, niet hevig maar wel aanwezig. Morgen weet ik de uitslag van mijn hcg.
     
  19. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Menstruatiekrampen heb ik tot 10 weken gehad. Erbij immers een verbouwing gaande zoals mijn verloskundige het zei
     
    Cyd vindt dit leuk.
  20. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Het is voorlopig enkel bij dat beetje bloed van gisterochtend gebleven :)
    hcg waarde is ook goed verdubbeld, op 4+1 was het 1208, op 5+2 is het ongeveer 18.200.
    Nu wordt het uitkijken naar de eerste echo op 20 maart.
     

Deel Deze Pagina