Echt niet meer dan vier flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    Ukkie is pas overgestapt van bv naar fv en krijgt nu braaf volgens de verpakking vier flessen per dag. Maar hij wil 's nachts meer, dus dan geef ik hem nog maar een half flesje. Mag dat echt niet?

    Bv mocht hij onbeperkt, maar hoe erg is her nou om fv wat meer te geven?
     
  2. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hoeveel krijgt hij per fles? Wellicht kun je aan de laatste fles wat Nutrix toevoegen, dat verzadigt meer en wellicht slaapt hij daarop wel heel de nacht door.

    Volgens mij mag je op niet meer dan een liter fv uitkomen per dag, maar dat is de eerste zes maanden. Weet niet of hetzelfde ook geldt voor opvolgmelk.
     
  3. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    bij opvolgmelk is het max 800cc hebik me laten vertellen.
    En als jij verder niet bijvoedt ofzo, dan mag hij heus wel 5 flessen lijkt mij. Alleen hij moet niet structureel boven die 800cc uitkomen.
     
  4. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    hij krijgt vier flessen van 180+6 en 125 g fruit en 125 groentje per dag.
    Met dit menu per dag wordt hij dus wel 's nachts wakker en dan krijgt hij nog een half flesje. Dat komt dan in totaal zo rond de 800 uit. En dat moet dus volgens jullie net kunnen?

    Toch vind ik het wel gek. Ukkie is helemaal geen joekel van een vent. Gewoon keurig op de lijn met lengte en gewicht. Ik vind het dan ook een lastig verhaal. Daar komt bij dat ik had gehoopt dat hij na het stoppen met de bv zou doorslapen. Lees: dat ik een keer normaal zou slapen na ruim een half jaar.
     
  5. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    misschien zodra ie 200gr groente opkan dat ie dan gaat doorslapen? Zou zo maar kunnen hoor, komt vanzelf wel nog even doorbijten
     
  6. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Zie mijn eerdere post, doe je al een paar schepjes Nutrix door zijn laatste fles? Misschien dat dan net het verschil uitmaakt en hij het daarmee wel redt tot de ochtend.

    En misschien kun je door de groente ook een beetje aardappel heenprakken? Volgens mij mag dat wel met 6 maanden en misschien verzadigt dat ook wat meer.

    Ik heb toen bij Yuri een voedingsschema gehad van wat ze allemaal mogen eten bij 6 maanden:

    - 2 a 3 flesvoedingen
    - 1 papvoeding (dat is dus gewoon een flesvoeding met wat schepjes Nutrix erdoor)
    - 1 warme maaltijd (groente met eventueel wat geprakte aardappel en wat fijngemalen vlees, vis of ei)
    - 1 fruithapje

    Het is niet gezegd dat hij dan wel door gaat slapen, maar als je denkt dat hij wakker wordt omdat hij honger heeft 's nachts, is het de moeite van het proberen waard, toch? Succes!
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoelaat geef je de laatste fles? Wij hebben tot 7,5 maand C wakker gemaakt rond 10 uur. Dan kreeg hij nog een 180+6+rijstebloem.
    Als we hem eerder de fles gaven (7 uur bedtijd) dan haalde hij de nacht ook niet, maar vanaf 10 uur lukte het hem wel.. Daarna gooide hij zijn slaapritme om, en ging het opeens wel goed met een flesje op 8 uur..
    Of misschien inderdaad wat meer groente, of nog 50-100cc yoghurt/kwark na het avondeten..
     
  8. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Lia, utrix door de laatste fles doen we inderdaad. Al is die fles wel om 19.00 u. Later geven lukt echt niet. Hij is er gewoon aan toe.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En als je wat minder in de flessen doet? Zodat je nog wat ruimte hebt voor een extra flesje? En tja hij moet er natuurlijk ook aan wennen, borstvoeding kreeg hij wanneer hij maar wilde, en nu moet ie het ineens doen met 4 flessen op een dag.
    Verder doorslapen, tja dat is natuurlijk het risico van kinderen krijgen, hier 11 maanden en ook nog altijd niet doorslapen, en vanaf 7.5 mnd bijna volledige kv.
     
  10. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Ja, daar heb je gelijk in. Maar toch he. In bijna zeven maanden tijd heb ik nog geen nacht gehad met zes uur aaneengesloten slaap. Ik zou er zo langzamerhand bijna een moord voor doen.

    En tips van: laat je partner het werk eens opknappen. Allemaal leuk bedacht. Maar na een half jaar bv ben ik al lang klaarwakker voor ik manlief eens uit bed heb gekregen voor 'zijn beurt'.
     
  11. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met BV maar ons zoontje krijgt rond half zeven een fles en daarna maken we hem rond tien uur/half elf wakker zodat hij het ook redt. Nu is die van ons nog wel jonger dan die van jou en hij zit nog niet op bijvoeding maar ik zou het toch gewoon eens proberen; nog een flesje geven om een uur of tien! Eerlijk gezegd trek ik me nooit wat aan van de adviezen van 'niet meer dan ... per dag'. Hij regelt het heel goed zelf, laat soms wat staan en drinkt dan de volgende keer weer meer.
     

Deel Deze Pagina