Afscheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fabulous, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabulous

    Fabulous Lid

    23 jun 2008
    32
    0
    0
    Account Manager
    Haarlem
    Dames een beetje viespraat misschien, maar ik zit met het volgende:

    Ik heb net mijn ovulatieperiode achter de rug (afgelopen vrijdag) en zit nu denk ik rond de innestelingsdagen. Nu heb ik sinds gisteravond last van erg dikke witte afscheiding. Ik heb dit niet eerder gehad en vroeg mij af of dit met een eventuele zwangerschap te maken kan hebben of dat ik de oorzaak elders moet zoeken.

    Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
     
  2. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik had dat deze keer ook....en ben nu ongesteld....
    Maar cervixslijm zegt niet altijd alles....
     
  3. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Hai,

    Wit slijm is heel normaal na je ei!
    Als het aan blijft houden en het is meer dan normaal is er kans op zwangerschap....maar nu is het gewoon omdat je net je ei hebt gehad denk ik!
    Ga voor je hopen...!
     
  4. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    volgens mijn banner komt me ei nog maar heb wit slijm gehad vrjdag zaterdag doorzichtig slijm kon er niet echt grote draden mee maken ofzo
    en vandaag weer wit slijm
     
  5. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Kan goed za je ei zijn geweest want volgens mij is witvloed voor en na je ei,maar dat weet ik niet zeker..
    Maar vruchtbaarslijm moet je wel draden van trekken....
    Sucses...
     
  6. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik kon er dunne draadjes van maken maarja heb ook niet echt daarna nog gevoeld
     
  7. as1980

    as1980 Nieuw lid

    11 aug 2008
    2
    0
    0
    Dames,

    Nu we het toch over *slijm hebben. Ik schrok me rot van de week.
    ben net pas gestopt met de pil en ben eigenlijk aan het wachten op de eerste 'natuurlijke' :evil: . Nu had ik van de week echt dik slijm, wat bleef plakken. Iemand een idee wat dat was, want ik gaf echt even een gilletje.
    Mijn vriend kwam vragen of er iets aan de hand was.

    Alvast bedankt!

    Anna
     
  8. Fabulous

    Fabulous Lid

    23 jun 2008
    32
    0
    0
    Account Manager
    Haarlem
    @ Arna: Datzelfde heb ik dus ook.

    @ de rest: Het zal mijn ei niet zijn want ik heb een ovulatietest gedaan en die gaf zoals verwacht negatief aan.

    Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het een zwangerschap is. Los van slijm heb ik geen enkele andere aanwijzing. Ook hebben we niet op mijn ovulatiedag geklust. Wel ervoor en direct erna. Was wel balen dat er werk tussenkwam, maar ja.

    Stiekem hoop ik wel op een zwangerschap, maar ik wil niet teleurgesteld worden.
     
  9. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Dames bij mij was dit wel een teken dat ik zwanger was. Normaal had ik dit nl. nooit. Dus hoop voor jullie dat het raak is!
     
  10. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    hoi hoi..

    ik heb /had vandaag gister mn evt innetsel dag.. maar ik had vanmorgen bij het afvegen donkerbruine afscheiding? miss meer mensen die dit herkennen en weten wat het kan zijn?!

    groetjes
     
  11. Fabulous

    Fabulous Lid

    23 jun 2008
    32
    0
    0
    Account Manager
    Haarlem
    @niekster: Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij noemen ze dat innestelingsbloeding.
     
  12. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @Aylin hoe zag jouw afscheiding eruit dan? Heb namelijk sinds dag 8 na eisprong last van veel afscheiding. Een continue "nat"gevoel zeg maar :oops: excuus voor de omschrijving :D
     
  13. lies88

    lies88 Lid

    16 jul 2008
    90
    0
    0
    hoi ik heb ook witte slijm gehad maar ik werd paar dagen later wel ongesteld.. dus het kan van alles beteken.....

    liefs
     
  14. Inggrid

    Inggrid Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    niekster dat heel goed je innestellingsbloeding geweest kunnen zijn.
     
  15. bellala

    bellala Lid

    17 aug 2008
    6
    0
    0
    Van internet geplukt:

    Cervixslijm controleren
    Makkelijk zelf controleren
    Een van de dingen die je gemakkelijk zelf kunt controleren, is de status van het cervixslijm. In sommige culturen gebruiken ze deze methode ook als (onbetrouwbare!) anti-concepti methode, om juist te weten wanneer ze beter geen sex kunnen hebben.

    Gedurende de follikulaire fase (de fase na de menstruatie, waarin de baarmoeder zich klaarmaakt voor een bevruchting) maken de baarmoederslijmvliezen het cervixslijm zo, dat een bevruchte eicel zich makkelijker kan innestellen.

    Plakkerig en draderig
    Hoe kan een bevruchte eicel het beste aan de baarmoederwand "blijven plakken"? Als het slijm zich een beetje als lijm gedraagt. Zolang het cervixslijm glad, vloeibaar en minder aanwezig is, kan een bevruchte eicel zich niet goed kunnen nestellen.

    Het cervixslijm wordt ongeveer 3 dagen voor de ovulatie draderig, plakkerig en rekbaar. Als je wat cervixslijm tussen je vingers neemt en je vingers uit elkaar beweegt, zie je snel of er een draad onstaat. Zodra je dit vaststelt, weet je dat je ovulatie er aan komt.

    Naast het bevorderen van het innestelen, zorgt deze structuur ook voor een grotere overlevingskans van zaadcellen.

    Weer vloeibaar en glad
    Vanaf 1-2 dagen na de ovulatie zal de structuur weer terugkeren naar vloeibaar en glad en weet je dat de ovulatie en je vruchtbare periode voorbij zijn.


    Moet er wel bij zeggen dat ik ergens anders heb gelezen dat je baarmoedermond zich sluit na de eisprong en dat je dan even geen slijm hebt... In ieder geval de moeite waard om te googlelen op cervixslijm
     
  16. strom23

    strom23 Actief lid

    29 feb 2008
    292
    0
    0
    bedankt voor de reacties! laten we duimen! mag wel een keer in de 15e ronde!
     
  17. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    hoi dat heb ik dus nu ook en je ziet het er zo uit ploppen met plassen (sorry beetje ranzig) :oops: ook ongeveer na een week na mijn ei dus
     
  18. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    dat is ook zo had idd een paar dagen niks in e broekje zeg maar en nu sinds gisteren dus wel.
    groetjes Brit
     
  19. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    he meiden ik kan dus totaal niet opaan van mn slijm zeg maar......
    ik had ongeveer een wk geleden beetje bruin slijm maar had als het goed is de 18e mn ei.
    nu heb ik telkens last van wittig plakkerig slijm en de hele dag door.
    vorrige maand had ik op een dag hoop slijm en plakkerig dacht ff ovu test doen en toen had ik inderdaad positieve test dat heb ik nu niet gehad
    bij mij is t dus een raadsel! die bruine slijm kan nooit innestelbloed/slijm zijn geweest want dat was dag of 16na mn eeste ongidag....weet t niet meer precies helaas. hoop dat t slijm bij jullie goeie uitkomst heeft hahahha succes meiden
     

Deel Deze Pagina