een aantal vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nipa18, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hallo

    heb een paar vraagjes.

    gijs drinkt onrustig, snel, en klokt de hele tijd door, ik ben soms genoodzaakt hem even 'los te koppelen'en daarna weer door te gaan. ook verslikt hij zich regelmatig. ook schiet hij heel erg hard toe, wat kan ik ier aan doen om het wat rustiger te laten verlopen. (mijn borst geeft ook heel veel melk! en komt er met straaltjes uit!) heb ook nog wel last van stuwing af en toe en hevig lekkende borsten.

    hoe kan ik het best een vooraadje maken dmv kolven en breng ik dan de melk productie dan niet juist nog heviger op gang. wil nog lang niet van de bv af hoor wil het zeker 6 mnd volhouden.

    hoe kan ik lekkende borsten minderen?

    alvast bedankt

    nickyz
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi mama van gijs,

    het klinkt alsof je erg veel melk hebt....dat kan een lastig probleem zijn.

    laat het eerste toeschieten eens weglopen, vang het op in een spuugdoek ofzo en droog dan de borst en het kinnetje van gijs. dan opnieuw aanleggen. waarschijnlijk kan hij nu wat rustiger drinken.

    je kunt ook proberen 1 borst per voeding te geven ipv beide borsten per voeding. wissel pas van borst na 3 uur. (dus komt hij eerder weer, dan dezelfde borst aanbieden) kolf op 1 moment helemaal je borsten zo leeg mogelijk na het voeden, om van daar uit een nieuw vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. bijvoorbeeld morgenvroeg.

    kijk het een paar dagen aan en zie of je het een beetje kan regelen op deze manier.

    gaat het goed, dan kun je dan beginnen met kolven. kolf bijvoorbeeld een borst af terwijl gijs aan de andere kant drinkt, of kolf na. je kunt dan alle beetjes sparen tot een voeding. (porties)

    succes vast,
    heidi margit
     
  3. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    maar doordat ik de borst helemaal leegkolf word de productie niet meer?
     
  4. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    nee, niet wanneer je dat 1 keer doet, om opnieuw te gaan regelen. wanneer je er een uur tussenlaat zal je lichaam het zien als o, er moet nog een voeding komen, nu ga je het combineren met het voeden zelf.

    succes!
     
  5. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hoeveel uur voor of na een voeding moet dat zijn? ik denk zelf gelijk na de 1e voeding helemaal leeg kolven allebei.

    oja als ik de voeding wil invriezen hoelang kan ik wachten voordat ik het invries dit ivbm meerdere beetjes afkolven en zo 1 fles te kunnen vullen
     
  6. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    inderdaad direct na de eerste voeding.

    wanneer je wil invriezen laat je eerst alle beetjes op een en dezelfde temperatuur komen (bijv. in de koelkast) en dan samen in de vriezer. Je kunt flesjes van 100, 120, 150, 180 invriezen, wat je wilt, je kunt ook beginnen met porties. van bijvoorbeeld 50, of 80. die kun je dan desgewenst samen voegen.
    kijk voor bewaartijden op http://www.borstvoedingalmere.nl/BVAverwarmen.htm
    succes verder,
    heidi margit
     
  7. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hoi

    heb nu beide borsten helemaal leeggekolfd en heb direct een volgende vraag, er kwam 125cc uit 1 borst hoeveel cc moet gijs per voeding krijgen? hij weegt 5200 gram en komt om de drie uur.

    alvast bedankt

    mama van gijs
     
  8. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo mama van Gijs,

    Waarschijnlijk hebben jullie al een weg gevonden. Om toch terug te komen op je vraag. Er bestaat een rekensommetje wat aangeeft hoeveel hij per voeding moet krijgen. gewicht in kg x 150 ml = volume per dag. Dat deel je door het aantal voedingen. Bij benadering weet je dan het volume per voeding.

    Als je meer witl lezen over je "probleem" met veel melk dan kan je de folder over teveel melk downloaden op de site van de VBN. www.borstvoedingnatuurlijk.nl

    Of je kan er meer over lezen op:
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html

    Het is nu evne lastig, veel melk hebben. Het heeft tijd nodig maar ik weet uit eigen ervaring dat je met veel melk heel lang kunt voeden. Dus geen zorgen. Die 6 maanden moet makkelijk kunnen.

    Succes

    Ilse
     

Deel Deze Pagina