Een boek uitgeven. Hoe begin ik eraan?

Discussie in 'De lounge' gestart door lalalindsay, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hallo
    Schrijven is altijd een hobby van me geweest en daarnaast is het voor mij een goede manier om dingen te verwerken. Ik ben al een blog begonnen over onze kinderwens die nooit uitkwam en hoe we daarna zijn gestart met het pleegouderschap.
    Mijn ultieme droom is echter het uitgeven van een boek, maar hoe begin ik hier aan? Wat is de beste manier om een uitgever te vinden?

    Veel liefs, Lindsay
     
  2. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik heb geen idee, maar ik heb net je blog gelezen wil je complimenten geven! Wat leuk en eerlijk geschreven!
     
  3. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Dankjewel! Dat is ook echt mijn bedoeling. Denk dat velen herkenning vinden in ons verhaal.
     
  4. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Je kan een manuscript naar een literair bemiddelaar (Sebes & Bisseling bijv.) sturen, deze zorgen er dan voor dat je sneller bij een grotere uitgeverij binnenkomt.

    Uitgeven in eigen beheer is tegenwoordig erg gemakkelijk te organiseren en hoeft helemaal niet duur te zijn. Het boek is dan ook via bol.com, de boekhandel en diverse webshops te bestellen.
    Kijk eens bij www.Bestelmijnboek.nl of bij www.Pumbo.nl. Ook kan de auteur bij deze bedrijven gratis stappenplannen bestellen.
     
    einad, Bubblez en lalalindsay vinden dit leuk.
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Misschien eens kijken op de facebook pagina de hoop voorbij. Een kennis heeft een boek geschreven over onvervulde kinderwens.
     
    lalalindsay vindt dit leuk.
  6. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Wil je een reguliere uitgeverij of vind je het ook prima om het in eigen beheer te doen?

    Indien regulier: maak een lijst met geschikte uitgeverijen en schrijf ze aan. Je maakt weinig kans maar niet geschoten is altijd mis toch? :)

    Bij eigen beheer kun je altijd terecht, dan hoef je geen selectieprocedure door, maar kost wel geld. Je kan het zo zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt hebben en hebt geen last van kritische redacteuren ;)
     
    lalalindsay vindt dit leuk.
  7. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Ik heb mezelf een jaar gegeven om het te proberen bij een uitgever en anders ga ik het inderdaad in eigen beheer uit te geven. Ik lees hier al veel goede tips, Dankjewel!
     
    nizzie86, Vulpen en Bubblez vinden dit leuk.
  8. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wow de bedragen die je moet investeren als je het in eigen beheer doet vallen me inderdaad goed mee!
     
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Misschien dat @Warboel je daarin wel wat informatie kan geven. Die heeft ook een leuk boek uitgegeven en die schrijft ook altijd leuke stukjes ;)

    Ze zal je vast goede tips mee kunnen geven :D
     
    lalalindsay vindt dit leuk.
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wat leuk! Waar gaat het over en waar is die te bestellen?
     
  11. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik heb een boek in eigen beheer uitgegeven. Via bravenewbooks. Kostte mij alleen een isbn nummer van 13 euro.

    Maar je kan hun ook wat werk laten doen.dan betaal je per module.

    Mijn boe is bij bol.com maar ook alle andere boekhandels te koop op aanvraag. Dus er ligen fysiek geen boeken, maar ze worden per bestelling gedrukt
     
  12. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waar die precies te bestellen is durf ik niet te zeggen, dat zou je ook aan @Warboel moeten vragen ;)

    Het is een soort Fifty Shades of Grey genre. Erg leuk om te lezen :D
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ik heb zelf een aantal jaar geleden een boek geschreven. Ik ben het toen bij verschillende uitgeverijen gaan aanbieden. ben eerst begonnen met de meest bekende en uiteindelijk wilde een van de kleinere het wel uitgeven. succes!
     
  14. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    In eigen beheer spreekt me echt wel aan op dit moment. Eerst maar eens zorgen dat mijn boek af is
     
  15. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Volgens mij kun je via bol.com ook een eigen boek uitgeven. Weet niet precies hoe dit werkt , moet je even kijken op hun site
     

Deel Deze Pagina