Hoe verliep jullie miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door appelappel, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Hoe verliep jullie miskraam als het een spontane was (dus zonder curretage?) m.b.t. bloedverlies en krampen? Hoeveel dagen hield het aan? Na hoeveel dagen werd het minder en heb je duidelijk gemerkt dat je het vruchtje verloor (ik bloed sinds vrijdag met 5 weken)

    Liefs
    Marleen
     
  2. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    ik begon een kleine beetje bloed te verliezen op 6 weken 6 dagen(dinsdag).
    Ik maakt me niet vele zorgen maar heb toch de VK gebeld. Ik moest gewoon afwachten. Woensdag had ik wel wat bloed en dan weer geen boed.
    Donderdag werd het erger en kreeg krampen erbij.. de vk weer gebeld. Ze zei al dat ik bezig ben met een miskraam te krijgen, moest nu echt afwachten waneer het eruit zou komen. OP vrijdag werd het nog erger die krampen, ik kon niet meer lopen van de pijn. In bed lag ik helemaal opgerold. Het was zelfs zo erg dat me vriend van zijn werk naar huis is gekomen. (hij moest helaas werken). Zaterdag is het gebeurt, ik lag op bed omdat ik weer vreselijk krampen had. Terwijl ik lag voelde ik inees een hoop bloed lopen ben snel naar de wc gegaan en daar floepte alles eruit.
    De pijn was daarna gelijk weg


    Ik heb daarna nog maar, vanaf de miskraam meegerekend, 5 dagen gebloed.
     
  3. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb ook een spontane miskraam gehad, ik wilde absoluut geen curretage.
    Ik heb gedurende 2-3 dagen gebloed alvorens ik de vruchtzak verloor (9 weken zwanger). Ik heb wel heel veel bloed en stolsels verloren.
    Het was een hel van pijn gedurende ongeveer 3 à 4 uren die bewuste dag op 18 mei. Zelfs pijnstillers hielpen niet.
    Maar omdat ik al enkele weken voelde dat iets 'teveel' in me zat en iets eruit moest was het wel een immense opluchting nadien.
    Nadien heb ik nog gedurende enkele dagen gebloed...

    Ik wens jou en iedereen die dit meemaakt heel veel sterkte toe!
     
  4. hjm

    hjm Lid

    9 apr 2007
    51
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb eerst een week ontzettende buikpijn gehad (kon bijna niet rechtop zitten en lopen) en steeds bruinverlies. Toen het eenmaal echt op gang kwam was de pijn eigenlijk snel weg en heeft het bloeden precies een week geduurd.
     
  5. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij mij is het op woensdag begonnen en uiteindelijk heeft het bloeden een week geduurt. ik heb eigenlijk geen pijn gehad, wel wat krampjes maar dat stelde niks voor. de klap was dus best hard toen ik te horen kreeg dat ik een miskraam had gehad.
    liefst doris
     
  6. tayka

    tayka Lid

    31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    ik ben zondags begonnen met bloed verlies (maakte me geen zorgen want tijdens de eerste zwangerschap had ik dat ook) alleen deze bloeding ging niet over en werd als heftiger. maandags kreeg ik nog meer bloed verlies, als ik ging staan an liep het er echt met golven uit, bij elke beweging die ik maakte voelde ik weer een stroom bloed (niet echt smakelijk om te lezen maar ja zo is het wel gegaan) maandags smiddag om 13.00 uur moest ik naar de wc en daar verloor ik ons vruchtje! heel raar om te zien. en heel onwerkelijk je bent het dan echt kwijt! maar dan de vraag wat doe je er mee, ik heb ik een opwelling de wc doorgespoeld.
    dagen er na nog steeds erg veel bloeden, nog naar het ziekenhuis geweest om te kijken of echt alles was verdwenen. en dat was zo, dus hoefde niet gecureteerd te worden. totaal heeft het bloeden 7 dagen geduurt. heb na het verlies van onze vrucht wel krampen gehad maar echt daarvoor niet.
     
  7. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoe zag de vrucht eruit en hoeveel weken was die? Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik het moet herkennen...
     
  8. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Marleen,

    Veel sterkte de komende tijd!

    Ik heb ruim een jaar geleden een mk gehad met 8 weken, vruchtje is waarschijnlijk na ongeveer 6 weken zwangerschap overleden. Bij de mk heb ik een klein vruchtzakje verloren, van ongeveer een kleine stuiterbal, dus echt een blaasje gevuld met vocht. Een dag later verloor ik nog een kleine placenta, dat er meer uitziet als een groot stolsel van ongeveer een 2 Euro munt. Had er geen idee van dat dat er ook nog bij zou zitten.

    Het bloedverlies was best hevig tot het verlies van het vruchtje. Toen werd het even wat minder, de volgende dag weer meer met flinke krampen, totdat ook de placenta afgedreven was.

    Sorry voor de plastische omschrijving, maar misschien heb je er wat aan...

    Liefs Neeke
     
  9. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    ik heb het ook gezien.
    Mijn moeder was er op dat moment en die heeft het uit de wc gehaald (sorry beetje onsmakelijk misschien). Ik wilde het zelf ook zien namelijk.
    Ik zag dan een soort van navelstrengetje dat het was denk ik.
    En... ja hoe leg je dat uit.. Ik zag het zitten in het vruchtzakje. De vorm en enzo zag ik. Heb hem niet opengemaakt dat durfde ik niet. Kan niet uit leggen hoe het eruit zag.. maar als je hem verliest dan weet je wel wat ik bedoel..
     
  10. tayka

    tayka Lid

    31 mei 2007
    50
    0
    0
    ass. groepsleider
    assen
    ja precies als je het verliest herken je het direct. ons vruchtje was 8, 5 week denk ik (zolang was ik namelijk zwanger) ik ben alles in 1 keer verloren.
    grote bloedprop met een wazigew zak, met daarin echt een beginnent babytje echt de vorm met armpjes en beentjes. heel onsmalelijk om naar te kijken.
     
  11. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    hier is het pas 5 weken en is het nog niet gevormd, dus je kan het volgensmij niet echt herkennen...
     
  12. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    ben je echt precis 5 weken of langer?

    Toen ik begon te bloeden, kreeg ik een spoedecho.
    Ik was die dag dus 6 weken en 6 dagen. Nou dat gaf ze het geen 6,6 weken. Dus jonger. Ik denk misschien wel dat je het kan zien maar dat weet ik niet zeker.
     
  13. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik begon bij 6 weken heel licht te bloeden en daarna steeds erger. Heb zo'n 2 weken gebloed. Heb wel stolsels gezien maar verder niks eruit zien komen.Ben toch ook nog niet helemaal zeker want heb nog steeds alle symptonen, blauwe strepen op me borsten, spugen, misselijkheid, moeheid en kan amper eten koken door de geur. Dus morgen toch maar weer de VK bellen.
     
  14. Josefina

    Josefina Lid

    8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Ik ben het vruchtje verloren met bijna 9 weken. Ook in zijn geheel. Ik vond het prachtig om te zien. Het was al heel erg herkenbaar. Jammer dat je het onsmakelijk vond.....Het is toch iets van jou en je partner. Ik vond het in ieder geval heel mooi......

    Groetjes, Josfina
     

Deel Deze Pagina