babyfoon handig of niet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door klaske, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

    klaske Actief lid

    3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi hoi,

    is een babyfoon handig of niet?

    ik weet niet wat voor handige of niet handige tips jullie daarover vertellen, maar in ieder geval hoop ik op reactie zodat ik weet of ik wel of niet moet kopen
     
  2. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ligt eraan in wat voor huis je woont... Ik woonde op 'n flat toen mijn dochter geboren werd en mijn slaapkamer zat vlakbij die van haar. Ik hoorde zodoende alles van d'r ('k had de deuren op een kier) en de babyfoon bleek overbodig.

    Nu woon ik in 'n andere flat, waar we de deur van de babykamer dicht zullen moeten doen, omdat anders de katten naar binnen kunnen, dus nu is er wel weer 'n babyfoon aangeschaft.
     
  3. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In appartement of flat op 1 verdieping is het idd niet echt nodig. Maar in een woning met meerdere verdiepingen dan zou ik het zeker doen. Het is heel erg fijn om mee te krijgen wanneer je kindje wakker is (en dan huilen ze echt lang niet allemaal, maar ook brabbelen, spelen etc.), maar ook om ff iets door te geven als je zelf boven bent en je partner beneden bijv. Ik heb hem ook gebruikt in mijn kraambed. Heel handig.
    Moet je wel zo een met terugpraatfunctie kopen.
     
  4. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier zeker wel een babyfoon. als wij beneden zitten en zij boven ligt hoor ik haar anders echt niet. onze slaapkamer is naast die van haar dus als we naar bed gaan staat de babyfoon uit. maar overdag en begin van de avons staat ie echt wel aan!
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hebben nooit een babyfoon gehad en ook niet gemist. Onze meid slaapt boven, als er iets is dan horen we haar wel en ik ga regelmatig kijken. Onze slaapkamer is ernaast, dus ook dan word je wel wakker als er iets is. Het lijkt me vreselijk om de hele dag bij zo'n zoemende babyfoon te zitten.;)
     
  6. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oh, maar je zit helemaal niet de hele dag bij zo'n zoemende babyfoon. Hij zoemt helemaal niet. Je merkt niet eens dat het ding er staat. Verder kan je hem op sterkte instellen, dus ook als je in de tuin of keuken bent kan je hem horen of gewoon meenemen (afneembaar stuk) bijv.als je ff naar de buren moet of zo.
    Juist door de babyfoon zit ik niet de hele tijd op te letten of ik hem hoor. Het geeft mij juist rust. Maar goed... dat is ieder zijn eigen ding natuurlijk.
     
  7. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Het is denk ik percies zoals Vera zegt: Het verschilt per persoon of het iets voor je is. Ik ken vrienden waar je geen normaal gesprek meer mee kan voeren, omdat zij de godgansetijd naar die babyfoon zitten te luisteren en dan zeggen:"oh, ik hoor 'm niet ik ga even kijken (boven bij de baby dus)." Ik vind dat persoonlijk heel erg storend. We hebben daarentegen ook vrienden die ook een babyfoon hebben, maar er niet specifiek op letten. Als ze hun dochter horen huilen gaan ze even naar boven, maar verder wordt er weinig aandacht aan de babyfoon besteed.
     
  8. Bibi23

    Bibi23 Actief lid

    4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik vind het zelf heel handig!
    Ik hoor mijn dochter als ik beneden zit zonder babyfoon niet. Of ze moet al heel hard brullen!
    Vind het ook handig als ik even snel naar de buren moet of als ik in de tuin zit.
     
  9. Sam1986

    Sam1986 Actief lid

    6 jul 2008
    437
    0
    0
    Wij zijn erg blij met onze babyfoon. Naomi haar kamertje zit dicht omdat ik niet wil dat de katten bij haar kunnen komen. Onze slaapkamer ligt tegenover die van haar, maar toch staat hij altijd aan. Overdag slaapt ze nu nog lekker beneden, maar als ze straks wat ouder is dan neem ik de babyfoon mee naar beneden.

    Als je er 1 aanschaft zal ik niet voor een goedkope versie kiezen maar even iets meer geld neerlegen.
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind een babyfoon niet handig. Vind het zoals iemand anders ook al zei eigenlijk een herrieding. Dan zeggen ze dat je dat ding helemaal niet hoort, maar bij elk kreuntje, steuntje, zuchtje en geluidje springt dat ding aan en laat het kreuntje, steuntje, zuchtje, geluidje horen ;)! Dus ja dat vind ik echt irritant. Of als die babys dan liggen te huilen hoor je ze en in het echt en nog eens een keer extra over de babyfoon.. En daarbij ook niet nodig.

    Wij wonen in een gewoon vrijstaand huis, en als de kinderen boven slapen en wakker zijn, dan horen we ze gewoon als we beneden zijn. Denk dat je het het beste gewoon maar kan proberen, niet nodig is niet kopen, toch nodig kan je er altijd nog een halen. De eerste tijd heb je er toch geen nodig omdat de baby dan eigenlijk toch altijd wel bij de moeder(&vader) is, tenminste vind ik.
     
  11. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind het heel handig, Vigo slaapt op de 2e verdieping en wij op de eerste dus ik hoor 'm 's nachts niet. En overdag al helemaal niet. Vind het niet storend hoor, op een gegeven moment vergeet je dat dat ding aan staat totdat meneer begint te brullen. We gaan ook niet voor elke kik naar boven. En je hoeft niet elk geluidje of zuchtje te horen, je kunt de gevoeligheid van het ding aanpassen (althans, bij die van ons).
     
  12. mvja

    mvja Niet meer actief

    Wij hebben het bij ons zoontje de eerste nacht zonder geprobeerd, maar na die nacht heb ik manlief er meteen op uit gestuurd om er 1 te halen... Ons manneke had dus behoorlijk liggen huilen, toen wij dit opmerkte was hij al hees aan het worden... (oh my god, wat heb ik me toen toch schuldig gevoeld) Dus hier niet zonder hoor... en vind het handig voor met het lekkere weer als we buiten zitten... dan horen we toch wanneer hij wakker word... (dadelijk ook met de kleine meid, dan gaat hij van zoon zijn kamer naar dochter d'r kamertje)
     
  13. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    ik vind het ook heel handig.
    Je kan onze babyfoon zo instellen dat je dus niet elk kuchje en kreuntje hoort. Bij ons springt hij pas aan als Nathan echt begint te huilen. de eerste jengel pakt de babyfoon nog niet eens.
    Ook als je buiten in de tuin zit vind ik het ideaal. Zonder babyfoon zou ik niet rustig in de zon gaan zitten.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik heb een babyfoon met cameraatje en dat bevalt prima. Zo zie ik gelijk hoe hij er bij ligt en hoef ik niet om de haverklap naar boven. Je kunt hem heel goed afstellen, dus ik heb geen problemen met een ruis of dat hij steeds aanspringt. Het ligt er denk ik maar net aan hoe je er ook mee omgaat, ik zit niet de halve dag op dat beeldschermpje te turen.
    Ik hoor hier niet goed als hij boven ligt en gaat huilen zonder babyfoon, dus ik vind het makkelijk. Bij mijn dochtertje hebben we hem tot een maand of 10 gebruikt. Toen wist ik wel rond welke tijden ze wakker werd.
     

Deel Deze Pagina