Een nummertje 3?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door deniseappeltje, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Hoi! Zoals de titel al zegt zitten wij in dub over een 3e.
    Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk het meeste "moeite" ermee heb.
    Weer opnieuw in de babyperoide!
    Ik vraag me dus af. Is een 3e zwaar erbij? Al zou ik er voor gaan zal de baby geboren word als mijn dochter bijna/of 4 is en de oudste bijna 6.
    Werken doen ik alleen in de avonden dus daar zit ik ook niet mee.
    Maar waarom ben ik dan toch zo bang ervoor! Hoe ervaren jullie dit?
     
  2. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee. Hier vooral bij mij heeeeel erg de wens voor een derde. Ml wil ook maar is nog wat huiveriger, gezien de slechte nachten etc. Heel benieuwd naar ervaringen van anderen:)
     
  3. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hier hetzelfde! De knoop is nu alleen wel doorgehakt, we gaan ervoor. Niet nu direct maar wel op de korte termijn. En dan hopen dat het ons gegeven is. Maar ik herken de twijfel, bij een derde meer dan ooit. Is het niet te druk? Bij ons ook nog dat we 3 slaapkamers hebben en er dan tot we een keer verhuizen een slaapkamer gedeeld moet worden. Maar ook deze bezwaren zijn langzaamaan met de tijd vervaagd. De kleine zal net zoals zus en broer toch de eerste tijd bij ons op de kamer slapen. En verhuizen zullen we toch wel tegen de tijd dat ze wat groter zijn. Dus ja, hoe langer is het de tijd heb gegeven om er rustig over na te denken en het op me af te laten komen hoe minder beren ik op de weg zie. Succes met je beslissing.
     
  4. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Een derde is fantastisch! O wat hebben wij getwijfeld van te voren. Ook inderdaad of ik die babyperiode wel weer wil. Onze middelste was een drama namelijk. Maar onze jongste: heerlijk kind. En dat hoor ik vaak over een derde. Die moeten wel wat relaxter in het leven staan aangezien ze overal mee naartoe gezeuld worden. Een ritme overdag hebben we dan ook niet. Hij slaapt nu 1 a 2 keer op een dag. S avonds wel een vaste bedtijd. En tja, hij slaapt nog niet door (zucht) maar doordat hij de derde is weten we nu echt dat 'alles is een fase' klopt. De oudste was ook een jaar toen die doorsliep.
    Daarnaast is het super leuk voor de oudste twee en voor ons ook mooi om te zien dat zij echt bewust hun broertje meemaken. Dat had de oudste ook niet bij zijn eerste broertje.
    En nee het is niet altijd gemakkelijk maar ik heb met vl van te voren duidelijk besproken dat het nodig zal zijn wat vaker op te splitsen. De 1 met de baby thuis en de andere met de oudsten naar de speeltuin bv. Ook bij boodschappen of zo neem ik er vaak 1 mee zodat vl niet met 3 kids thuis zit (al gaat dat ook prima hoor).
    Als je nog iets wil weten, stel gerust vragen hoor!
     
    Bootcamp babe en Meisje89 vinden dit leuk.
  5. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Nou wij hebben de knoop ook doorgehakt! We gaan er gewoon voor!
    Ik ben al weer een volle denk machine met welke kinderwagen en ik moet alles opnieuw aanschaffen! Ik had groten deels mijn baby uitzet uitgeleend aan een vriendin die wat krapper zit. En die ging uitelkaar en haar ex heb al mijn/haar babyuitzet eruit gegooit :(
     
    Esila vindt dit leuk.
  6. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ik heb ook lang getwijfeld en deze maand besloten om er voor te gaan.
    Mijn zoon is al 8, en mijn dochter 4
    dus ga weer helemaal opnieuw beginnen het meeste wat mij tegen staat zijn ook die gebroken nachten.
    Mijn zoon was 5 jaar lang elke nacht een x wakker en mijn dochter bijna 4 jaar dus zie daar wel tegenop.
    En ik heb 5 mk gehad dus als dat weer gaat gebeuren dan stoppen we er ook mee en dan laten we het bij 2.
    Ik stop 1 september met de anticonceptie en dan gaan we er in oktober voor.
    Wil eerst een menstruatie van mezelf hebben ik raakte altijd zo zwanger het bleef alleen niet zitten bij de 2de heb ik ook eerst een menstruatie van mezelf gehad en de maand erop zwanger en ging gelijk goed gelukkig.
    Bij de 1ste zwangerschap was ik niet van mezelf ongesteld geweest en dat was mis dus hoop dat het helpt om wel weer te wachten...
     
  7. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Leuk! Wat een leuke stap ook weer. Ik weet nog hoe gelukkig ik alleen al werd van het nemen van het besluit. Hopelijk ga ik je snel spotten met een 'zie ik hier een streep?'-topic!
     
  8. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Ik heb nu na 27/28 dagen na het verwijderen volgens mij mn eerste menstruatie te pakken. Ik hoop natuurlijk dat dit ook de laatste is!
    Ik hoop mezelf inderdaad ook snel te spotten op de tuurstreepjes en zie ik het goed topics!
     
    Esila vindt dit leuk.
  9. Roxy_xx

    Roxy_xx Lid

    12 mei 2017
    18
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb 2 kinderen uit een eerdere relatie. Nu hebben mijn vriend en ik besloten dat we graag samen een kind zouden willen. We hopen dat het ook mag gebeuren
     
  10. HopeSept12

    HopeSept12 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik wilde altijd 3 kindjes.
    De eerste ging heel moeilijk,.. de tweede kwam helemaal onverwacht. 2 in 1 jaar tijd en samen mer verbouwingen was een heftige periode.
    Nu zijn ze 2,5 en 3,5 jaar oud en we hebben zonet een miskraam achter de rug,...
    Voor mijn man hoefde een 3de niet, maar nu na de miskraam is zijn verlangen gegroeid,..

    Praktisch gezien is 2 voldoende, maar ons verlangen naar een 3de is groter,..
    we denken,.. dit lukt ons wel!!!! :)
     
  11. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Wij hadden de derde wat korter na de tweede. De oudste was toen in dezelfde maand 4 geworden en de middelste was 16 maanden. Het was op sommige tijden van de dag pittig, wanneer ze dus allemaal tegelijk iets moeten zoals eten, aankleden etc, dan is het druk. Maar zeker te doen. In jouw geval wanneer de oudste 6 is, en de middelste dan 4 is, ik zou zeggen: makkie! :D
     
  12. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Ik moet zeggen dat ik wel heel bang ben. Ik ben bang dat ik mijn meisjes tekort doe of dat ze zich minder geliefd zullen voelen. Het is best spannend vind ik. En een grote keuze.. best moeilijk en ik denken echt heel heel veel erover na. Over het effect bij andere etc.
     
    Esila vindt dit leuk.
  13. Roxy_xx

    Roxy_xx Lid

    12 mei 2017
    18
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb mijn kinderen gevraagd wat ze ervan zouden vinden en ze waren beide enthousiast. We hebben besproken dat de aandacht dan meer verdeeld moest worden. Waarop mijn dochter zei dan hebben we nog iemand om te knuffelen en dingen mee te doen. Dus dat is niet erg *smelt*

    Bij mij geven ze goed aan als ze vinden dat ze iets willen, zoals aandacht. Ik denk meer aan de clubjes Enzo waar ze weer naar toe moeten. Hoe ik dat ga regelen. Maar ook dat zal wel loslopen
     
  14. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Bij mij gaan de reacties alle kanten op.
    De ene keer reageert de oudste heel positief en blij en dan opeens zegt ze van Neen, geen baby's in huis.
    Niet dat ik daarvan mijn keus ga laten afhangen want dan moet ik ook stoppen met groente koken. Me blauwe jurk aan doen en zingen onder de douche haha
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  15. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend!! Hopelijk is het snel raak:)
     
  16. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hoi Denise :)
    Wat leuk dat jullie besloten hebben er voor te gaan ! Hopelijk is het snel raak ☺️

    Ik heb lang geen derde gewild, toen de kindjes nog klein waren vond ik het zwaar genoeg met twee.
    Maar toen ze eenmaal groter werden....:rolleyes:
    Ze zullen 7 en 9 jaar zijn als hun broertje of zusje geboren wordt.
    Ik vind het helemaal super en zij Ook !
    Maar soms slaat ineens de paniek toe en denk ik whaaaa! Hoe ga ik het in godsnaam doen? Ben al zoveel jaar uit de luiers , voeding, nachtrust heb ik ook al lang weer. En nu gaat dat allemaal weer ontregeld Worden.
    De kinderen gaan natuurlijk naar school dus overdag lekker wat tijd voor mezelf. Gaat ook over zijn Dan :|

    Maaaar je krijgt er zoveel voor terug. Grote broer en zus zullen vast helpen met de kleine. En juist omdat zij naar school gaan, Lekker veel tijd en aandacht voor de baby!! Bij de eerste is alles Zo nieuw dat het wat langs je heen gaat. Bij de tweede ben je druk omdat er nog een kleine rondloopt.
    Nu ga ik meer tijd hebben Om er bewust van Te genieten , denk en hoop ik !

    Ik ben Zo dankbaar dit allemaal nog eens Te mogen meemaken. Inmiddels ben ik 35 jr, dus ik Had ook Zo M'n twijfels of het zwanger raken nog wel makkelijk zou lukken, Maar het was zomaar raak:)
     
  17. Roxy_xx

    Roxy_xx Lid

    12 mei 2017
    18
    2
    3
    Vrouw
    Wat leuk om dit te lezen. Bij mij is het precies hetzelfde qua leeftijd van de kinderen, en mij. En ook hoe je erover denkt. Geniet van je zwangerschap!
     
  18. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh wat leuk zeg :)
    Dankjewel !! Hopelijk mag het voor jou ook snel raak zijn dan :rolleyes:
     
  19. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Hoi!

    Wat een lieve reacties allemaal, ja ik vind het ook echt heel leuk om dit weer tegemoet te gaan.
    Mijn angsten voor het niet meer hebben van babyspullen worden door me moeder erg gekalmeerd,
    Ze zegt dat we gewoon weer lekker gaan shoppen en mijn favoriete bezigheid; marktplaats uitkammen op diamantjes.
    Verder heb ik al het volgend jaar mocht gebeuren dat er eentje geboren word 1 dochter op de basischool hebben en 1je op de peuterspeelzaal voor ongeveer max 6 maanden dan nog.
    Maar mijn jongste is een zeer contente dame die houd van rustig spelen met duplo en graag met rust gelaten word, dus voor haar heb ik niet zon angst.
    Mijn oudste loop dan tegen de 6 aan (Oei, zo snel gaat het!) en die wil graag rompers kleuren en helpen met natuurlijk A-Z.
    Dus ik gok dat dit een heerlijke avontuur word waar ik vollop van ga genieten.
    Gebroken nachten heb ik sowieso nog steeds wegens mijn oudste die reumatische klachten heb en in de nacht vaak spierpijn heb of bot pijn.
    En word zij niet wakker word ik toch wakker en controleer ik beide eventjes, ik werk zelf maar 4 uur in de week in de avonduren waarneer mijn man thuis is, dus ik ken altijd nog een tukkie doen tussendoor!

    Ik hoop voor alle vrouwen die hier op gereageerd hebben die zwanger willen worden dat het snel raak zal zijn !
    En Esila wat fijn dat het zo snel raak was, ik hoop zelf dat het voor mij ook spoedig verloopt.
    Geniet je van je zwangerschap ? Ik werk bij een verloskundige praktijk dus ik word momenteel natuurlijk helemaal gek van mezelf.
     
    Esila vindt dit leuk.
  20. nicole1987

    nicole1987 Fanatiek lid

    19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hier zwanger van de 3de.. wil het zo graag.

    Zitte straks bij allemaal 22 maanden leeftijdsverschil tussen dus enigste waar ik me nu zorgen om maak is de kosten van studeren wat heel dicht op elkaar zit.

    Heel Breed hebben we het momenteel niet dus is het heel slim? Misschien niet maar het zal wel lukken maar had ik door die angst me droom moeten laten gaan

    We hebben pas eigen huis gekocht en de tuin moet nog aangelegd worden en grotere auto alleen extras zoals een uitgebreide vakantie kunnen we nu niet zo snel

    Veel zouden het geen goed idee vinden denk ik of er dan aan beginnen maar vroeger hadden ze wel meer als 6 kinderen maar goed betere tijden misschien ;)
     

Deel Deze Pagina