Golden Retriever

Discussie in 'De lounge' gestart door Sewgirl, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sewgirl

    Sewgirl Actief lid

    16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik had een vraagje. Mijn man en ik zijn van plan een Golden Retriever te nemen volgend jaar zomer. We hebben al allemaal leuke plannen ( lekker veel wandelen, lekker actief bezig zijn enz. ). Maar ik had een paar vragen voor mensen die een Golden Retriever hebben...
    - Wat doen jullie naast wandelen met jullie Golden Retrievers, zitten jullie nog op speciale clubs/trainingen?
    - Hebben jullie nog enkele tips voor goede fokkers?
    We willen ons zo goed mogelijk voorbereiden op de komst van de pup, dus naast de Golden Retriever club en fokker ook tips en adviezen van eigenaren horen. Ook vroeg ik mij af of iemand een goed Nederlands forum weet voor Golden Retriever eigenaren en toekomstige eigenaren...
    Alvast bedankt,
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Mijn ouders hebben toen ik 8 was een Golden Retriever gekocht, genaamd Goldy :D
    Helaas is hij vorig jaar overleden, hij is bijna 14 jaar geworden.
    Wat was dat een lieve hond, deed echt geen vlieg kwaad.

    Hij kwam uit een zeer goed nest, zijn vader was meerdere malen kampioen geweest. Helaas fokkend deze mensen nu niet meer.
     
  3. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi mijn ouders hebben er ook een gehad. Ze heette Mirna.
    Het was een echte lieverd! Ze deed ook geen vlieg kwaad.
    Ze is 16 jaar geworden. ;)

    Ze kwam uit Biezemortel in Noord-Brabant.
    De kennel heette als ik me niet vergis vd Venhoeve.

    Liefs Marjo
     
  4. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Wij hadden thuis ook een schitterende hond van de kennel van het klein Laar, deze heeft de witte golden retriever :) Nu heb ik er een van from the go-getters het is een officiele maar zou mijn volgende er zeker niet vandaan halen :(
    Als je meer wilt weten hoor ik het wel van je, wij doen er trouwens wel opleidingen mee op de hondenschool.

    liefs Esther
     
  5. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    de golden retriever club heeft ook een mooie site en je kunt het blad thuis laten komen voor een bepaald bedrag.
     
  6. Sewgirl

    Sewgirl Actief lid

    16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo iedereen,
    Bedankt voor de antwoorden. Hier kan ik zeker iets mee, ik verheug me er heel erg op, mijn man ook...
    Groetjes,
     
  7. maartjeh

    maartjeh Fanatiek lid

    14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    Ikzal je de link naar het golden forum wel even pb-en

    heel leuk forum en volgend weekend gaan we met een aantal leden zelfs voor de derde keer op forumweekend met zijn allen!
     
  8. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi,

    wij hebben twee goldens, een van 12 jaar oud en een van 6 jaar oud. Met de jongste hebben we de GBO (golden basis opleiding) de VGBO (voortgezette golden basis opleiding) en jachttraining gedaan. In het Golden Nieuws van de GRCN staat waar de trainingen gegeven worden. Onze honden vinden het geweldig om er met ons op uit te gaan. Dat doen we dus ook vaak.
    Ze vinden alles best en het zijn prima huisdieren. Het enige nadeel: die haren! Zeker nu Arend rondkruipt stofzuig ik me suf. Maar dat is dan ook het enige nadeel hoor.
    We nemen ze altijd mee op vakantie, wij wandelen dus best veel.

    Als ik jou was zou ik bij een fokker kopen die lid is van de GRCN en die de honden (nesten) in huis heeft. Onze jongste is in een apart hondenverblijf opgegroeid de eerste 8 weken en eigenlijk had ik liever gehad dat ze binnenshuis was opgegroeid, maar daar kwam ik later pas achter. Ze is altijd een beetje angstig gebleven van bepaalde dingen (slagbomen, ladders e.d.)
    Als je show wilt gaan lopen, kun je daar op de site van de GRCN ook van alles over vinden.

    Let je ook op het puppyvoer? Onze dierenarts heeft ons daarbij goed geadviseerd.

    heel veel succes alvast!
     
  9. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    ik heb zelf geen ervaring met Golden Retreivers (heb zelf een Labrador en een vuilnisbakkie) maar ik heb bij de eerste pup veel gehad aan het boek 'puppy manieren' van Martin Gaus en ook zijn boeken over gehoorzaamheid zijn een aanrader vind ik.
     

Deel Deze Pagina