Een toekomstige baan hebben tijdens zw

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Marielle1993, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik zw uitkering vanuit de ww ontvangen. Daarna is mijn uitkering overgegaan in een wazo. 2 maart a.s. loopt mijn wazo uitkering af. Ik ben al verzekerd van een baan na die tijd. Ik kan half april beginnen bij mijn nieuwe werkgever omdat ik na afloop van mijn wazo uitkering nog niet volledig hersteld ben, wil ik nog niet gelijk beginnen met werken.

    Ik meld mij dus ziek op de einddatum van de wazo.

    Nu de vraag is het een probleem dat ik al een startdatum bij een nieuwe werkgever heb?

    En ik ga 16 uur p.w werken ( wazo vanuit ww was nog gebaseerd op 20 uur p.w). Is dit een probleem na de ziektewetuitkering?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Marielle,

    Wat fijn dat je per half april een nieuwe baan hebt.

    Je geeft aan dat je verwacht dat je na afloop van je zwangerschapsverlof nog niet hersteld bent. Als dit het geval is kun jij je inderdaad na afloop van het verlof ziek melden.

    Ben je weer beter? Dan geef je dit aan UWV door. Dit doe je via de betermelder op ‘Mijn UWV’. Ben je voor half april hersteld? Dan kun je, als je hier nog recht op hebt, voor de tussenliggende periode jouw WW-uitkering laten herleven.

    Valt de hersteldatum samen met de begindatum van je nieuwe werkzaamheden, dan ga je daar aan de slag. Dat dit voor 16 uur is maakt voor jouw uitkering niet uit.

    Ik wens je een spoedig herstel.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne

    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina