een tweeling!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patricia, 20 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dubbel gefeliciteerd! ;) :)
     
  2. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Van harte gefeliciteerd meid met de tweeling. kan me voorstellen dat het wel even schrikken is in het begin, maar echt ontzettend leuk voor je!! :D

    groetjes, tamara
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Gefeliciteerd
     
  4. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Gefeliciteerd. Ik hoorde van de week dat het wetenschappelijk onderzocht is over tweelingen en dat ik op de zes zwangerschappen in eerste instantie een tweeling is. Vaak sterft er al een af voordat de persoon weet dat zij zwanger is. Jenny
     
  5. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    Ja dat heb ik ook gelezen. De verloskundige noemde het bij ons een spontane tweeling aangezien het in mijn familie zelden voorkomt.
    Ik heb in het boek over meerlingen gelezen dat bij vrouwen onder de 30 het 1 op de 300 is en boven de 30 1 op de 60 en boven de 40 1 op 25.
    Het was bij ons ook bijzonder dat hij het vond want ze zijn nog maar 10 weken. Vaak vinden ze een tweeling pas als een vrouw 20 weken of verder is.
    maar ik ben er blij mee dat ze zo vroeg gevonden zijn kunnen we aan het idee wennen en rustig rond kijken.

    Groeten Patricia
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ja, het zal wel even wennen zijn aan het idee, denk ik. Ik denk dat je er in eerste instantie vanuit gaat dat het er 1 zal worden. Jenny
     
  7. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    het was ook echt schrikken. mijn vriend sprong op uit zijn stoel om te kijken of het echt zo was! We moeten er nog wel aan wennen hoor. We hadden ons ingesteld op 1 kindje en krijgen er nu 2. Je moet voor je gevoel echt alles om gooien. Maar aan de andere kant is het wel een leuk idee dat je er 2 krijgt. Er is alleen veel meer waar je op moet letten dan met 1. Kwam ik gisteren achter, vandaar dat we nu naar het ziekenhuis moeten gaan.
    Zoals dat ze de placenta of een ader delen en ga zo maar door. wel spannend hoor kan niet anders zeggen!

    Groeten Patricia
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ja kan ik me voorstellen, het is ook spannend. Je moet ineens alles voor twee doen, kost ook meer geld, maar je krijgt ook meer liefde! Jenny
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wauw, dubbel geluk!
    Veel succes met het bedenken van namen! Een vrouw bij mij op voetbal heeft in totaal 5 kids waarvan er 2 zwangerschappen een tweeling zijn geworden. Ze had elke x 8 namen klaar voor jongen+jongen; meisje+meisje; meisje+jongen; jongen+meisje. Probeer zelf maar eens hoe 2 namen samen klinken.

    Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe en geniet ervan.

    Groetjes van kiki.
     
  10. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    wat super!!!

    succes ermee en geniet Dubbel!!! hihihi
     
  11. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    wat geweldig, van harte gefeliciteerd!!
     
  12. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    Nou meiden morgen naar het ziekenhuis, ik vind het wel spannend. Ook omdat ik al zo snel naar het ziekenhuis moet. binnen 5 dagen naar de verloskundige en het ziekenhuis. Moet wel zeggen dat ik een beetje zenuwachtig ben....
    ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Ik ga ook aan de arts vragen of hij iets heeft voor de misselijkheid. Ik ben al bijna 9 kilo kwijt, moet ook niet gezond zijn lijkt mij....

    Nou ik spreek jullie van de week.

    Groeten Patricia
     
  13. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi gefeliciteerd ik snap wat je bedoelt toen wij te horen kregen dat we een tweeling kregen schrokken we ook bij ons zit het namelijk ook niet ik de familie ,maar het lijkt me wel enig 2 wondertjes groetjes anita
     
  14. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Patricia, in dat geval dubbel gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Groetjes, Wendy
     
  15. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hee Patricia
    Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is vandaag en hoop snel wat van je te lezen

    liefs Jolanda
     
  16. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    hallo allemaal,

    Alles is gelukkig goed gegaan. Ze hebben beide hun eigen placenta en delen geen belangrijke aderen. Was toch wel een geruststelling. Ze waren druk bezig en we konden ze goed zien. Er zullen elke 3 weken echo`s genomen worden om te kijken hoe ze groeien. ze waren in 5 dagen tijd meer als 1 cm gegroeid. Maar wat een geruststelling ik kan niet anders zeggen. Nu kunnen we met een gerust hart op vakantie.

    Groeten Patricia
     
  17. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    dat is goed nieuws geweldig van harte gefeliciteerd ik ben nu ook zwanger van een tweeling (zoals jullie wel zullen weten) maar die van mij delen wel de placenta die van mij zijn ook duidelijk 1 eiig ik moet dadelijk naar het ziekenhuis voor een echo en controlle ik moet om de 2 weken een echo laten maken omdat ze dus alles delen . ik llaat nog wel weten vanmiddag hoe het gegaan is .

    groetjes anita
     
  18. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Dat is goed nieuws Patricia!
     
  19. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Fijn dat het goed gaat!!!
     
  20. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    dat is goed nieuws zeg geniet lekker van je vakantie
     

Deel Deze Pagina