Een week lang geen slechte tussendoortjes

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Haak muts, 3 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi dames,
    Wie doet er mee?
    Wil graag afvallen en kan me op dit moment lastig de knop vinden.
    Ben een paar maanden geleden 10 kilo afgevallen maar sta nu een maand al stil.
    Bij mij ligt het aan mijn tussendoortjes.
    Dus had bedacht om vanaf maandag 2e Pinksterdag geen slechte en ongezonde tussendoortjes te eten. Ben. Benieuwd hoeveel we ermee afvallen in 1 week!
    Doe je mee?
     
    2augustus1992 vindt dit leuk.
  2. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Ik doe mee! Zoals half Nederland ben ik 1 januari gestart met gezonder eten, om net die laatste zwangerschapskilo's kwijt te raken. Dat heb ik 3 weken volgehouden en toen kwam de klad er weer in. Nu gaan we alweer naar de zomervakantie toe en tegen die tijd wil ik er een kilo of 5 af hebben.
    Hoeveel wil jij nog kwijt?
     
  3. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Het liefst wil ik er nog 10 kwijt, dat gaat me niet lukken in 1 week hihi. Maar wil idd weer een begin maken.
    Hoe ben je afgevallen, door gezonder te eten?
     
  4. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Nee joh? :D
    10 is best veel maar nog wel te overzien, toch? Ik viel af puur door geen koek, snoep etc te eten. Ik mocht van mezelf wel dingen als wat noten en een rijstwafel tussendoor, en fruit natuurlijk. En verder drie maaltijden per dag. Sporten is mijn goede voornemen voor 2018 ;) Ik heb al maanden een abo voor de sportschool maar ik kan me er maar niet toe zetten, door drukte thuis met twee jonge kinderen maar ook gewoon omdat sporten niet mijn hobby is.
     
  5. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Wat goed dat je weer er tegen aan wil gaan!
    Een paar jaar geleden ben ik ook een kilo of 10 afgevallen. Daarna weer zwanger geworden en weer flink gesnoept. :mad:
    Je raad het al....alles (en nog een beetje) er weer aan:(
    Ik ben een paar weken geleden weer begonnen.
    Ik probeer niet te snoepen. Dus geen koek en snoep. Geen zoet broodbeleg en ook minder eten.
    Ik at bijv rustig bij het ontbijt al vier boterhammen met pasta en hagelslag. Gewoon omdat het lekker is.
    In het weekend ben ik iets makkelijker. Ik heb bijv vanmorgen lekker een puntje abrikozenvlaai op. Maar de chips heb ik weer wel overgeslagen. (Heel gek, maar sinds mijn laatste zwangerschap vind ik het niet meer lekker) en ook de hapjes uit de frituurpan heb ik laten staan.
    Ik ben nu in 2 weken al 2 kilo kwijt. ( Ik snoepte dus toch wel erg veel:oops:)
    Ik heb nog zo'n 6/7 kilo te gaan. Dus ik doe mee!
     
  6. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    Hoi dames,

    Ik wil ook graag mee doen 2 jaar geleden een maagverkleining gehad, bijna 1 jaar na de operatie werd ik zwanger en heb nu een heerlijke dochter van bijna 8 maanden. Alle zwangerschapskilo's er weer af gelukkig maar blijf steeds heen en weer schommelen tussen 2 kilo maar wil er zo graag nog 5 af voor de zomer vakantie.

    Ook ik ben gek op lekkere tussendoortjes en dan vooral hartig. Op het werk gaat het heel goed en ben ik gezond bezig maar thuis en in het weekend..

    Dus ik doe graag mee
     
  7. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Hoi meiden, ik wil ook graag mee doen.
    Heb me wel vaker aangesloten bij dergelijke topics, maar haakte altijd af :oops:.
    Ik zou graag weer onder de 70 kilo willen komen en dat betekent dat ik ongeveer 6-8 kilo af moet vallen, weeg nu ongeveer 76-77 kilo bij een lengte van 1.68.
    Bij mij zit het idd vooral in de ongezonde tuusendoortjes, zowel zoet als hartig.
     
  8. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Wat gezellig dat jullie allemaal mee willen doen!
    Ik herken het wel,weinig tijd om te bewegen.
    Heb zelf ook 2 kids (7jaar, 6 maanden)
    Dus mijn handen vol, ben af en toe blij dat ik mijn huishouden bij kan houden.
    Ik woog vanmorgen 94 kilo dus ben benieuwd wat een week geen ongezonde tussendoortjes met me doet.
    Ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik het makkelijk kan vol houden.
    Wat pakken jullie dan tussendoor. Want teveel fruit schijnt ook niet goed te zijn...
    Vind cherrytomaatjes lekker maar dan wel met een beetje zuivelspread light
     
  9. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    Ik eet voornamelijk, als ik gezond eet , de volgendr tussendoortjes maar wel afgewisseld.

    - Magere yoghurt met fruit of cruesli
    - Fruitsalade
    - komkommer en/of wortel
    - 2 plakjes ontbijtkoek
    - 2 rijstewafels met kaas of smeerkaas
    - Paar stukjes augurk met kipfilet
    - Vruchtenkwark
    - Cracker met mager beleg (kipfilet of rookvlees o.i.d)
     
  10. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Heb net mijn 1e tussendoortje op aardbeien,zonder suiker .
    Vind het soms ook lastig om een tussendoortje te pakken, klinkt misschien wat raar.
    Kan makkelijk zonder tussendoortje tot de volgende maaltijd. Met als gevolg dat ik bij de maaltijd honger heb en teveel opschep.
     
  11. Sulley

    Sulley Actief lid

    16 jun 2016
    453
    283
    63
    Misschien kan je ipv de suiker beetje zoetstof gebruiken als je zonder niet lekker vind.

    Is het ook hoor. Het beste is ook idd om 6 x per dag wat te eten dan verbrand je ook meer. Mij lukt het ook niet altijd maar probeer het wel altijd. Nadeel bij mij is dat ik na mijn maagverkleining geen honger meer heb en dus regelmatig vergeet te eten maar daardoor dus s'avonds enorme lekkere trek heb

    Heb een schaaltje yoghurt met aardbeien op.
     
  12. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ik ben nu 2 weken bezig met koolhydraat arm .... ik ben vooral een eter in de avond. Daar heb ik nu komkommer met tzatziki als avond tussendoortje.
    In de ochtend drink ik cappuccino dat vult voor mij ook. In de middag rond 14.00 uur fruit en rond 16.00 uur noten/ rozijnen/boekweit rijstwafel met humus (oké deze 2 keer per week) of een stukje kaas.

    Ik ben nu 2, 5 kilo kwijt. Ik wil 12 kilo tot 25 augustus....
     
  13. 2augustus1992

    2augustus1992 Niet meer actief

    Ik doe graag mee!
    Ben een grote snoepkont ,vind het allemaal zo lekker en kan er moeilijk weerstand aan bieden!
    Het moeilijkst is voor mij chocola, daar kan ik gewoon niet vanaf blijven als ik weet dat het er ligt. En nacho chips sinds kort. Gewoon niet kopen maar mijn man vindt het ook soms lekker en hij kan het qua figuur hebben, en stipt gewoon na 1 stukje chocola of 1 hand nacho chips :(
     
  14. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    tussendoor neem ik een rijstwafel, fruit of een handje gemengde noten. Ik bewaar een tussendoortje het liefst voor het eind van de middag. Dan heb ik mijn zwakke moment. Na het avondeten vind ik het ook best lastig om niet te snoepen. Ik schuif mijn toetje daarom zoveel mogelijk op.
     
  15. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Goed bezig allemaal:thumup:
    Ik heb vandaag echt even gespijbeld:oops:
    We zijn een dagje weggeweest en heb ook niet echt gezond gegeten. Morgen gaan we er weer hard tegen aan.
     
  16. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Gisteren heb ik een 'goede' start gehad.
    Heb aardbeien gegeten. Smiddags geen tussendoortje . Wist niet wat ik moest pakken.
    Mijn zoontje was snoepjes het eten en er zat er 1 tussen die hij niet lekker vond. En stopte die in mijn mond. Heb hem maar uitgespuugd .
    Wil echt zeker een week volhouden om helemaal niet te snoepen
    Vandaag weer een dagje werken. Hopelijk gaat dat goed.
    Succes vandaag!
     
  17. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    #17 Grietjenb, 6 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2017
    Ik vind het lastig om een gezond, maar vullend tussendoortje te kiezen.
    Ik heb soms halverwege de ochtend of middag echt trek. En dan heb ik echt niet genoeg aan een rijsttafel ofzo. Ook een appel is dan eigenlijk te weinig.
    Wat kan ik dan nemen?
    Ik ben heel lastig hoor, want ik vind bijv tomaat echt heel vies.
     
  18. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Haha onder jouw verhaal kan ik zo mijn naam zetten. Inclusief gewicht, lengte en streefgewicht;)
    Een verschil: ik ben niet van de hartige dingen. Chips ed laat ik met gemak staan, daar houd ik niet (meer) van. Dat is zo sinds mijn laatste zwangerschap. Gek hè?
    Maar ook.wel weer makkelijk. Als 's avonds chips gepakt wordt heb ik daar geen moeite mee.
     
  19. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoe is jullie dag gegaan?
    Het was wel een lastige dag, maar het is me gelukt! Tussendoor 2 stuks fruit op.
    Wist inderdaad ook niet wat ik anders kan nemen. Hoor dat de kwark van Optimel ook goed is?
     
  20. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Bij mij ging het ook goed. Had af en toe echt wel even zin in iets lekkers.
    Zit nu lekker aan een appeltje:thumup:
     

Deel Deze Pagina