Een week lang geen slechte tussendoortjes

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Haak muts, 3 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Ja indet
    .

    Ja idd dat is wel lastig om de verleiding te weerstaan.
    Hoe is het bij jullie de afgelopen week gegaan
    Hier iets minder. Er zijn moment dat mijn lijf om iets lekkers 'vraagt' en dan is het zo lastig.
    Hebben jullie nog tips?
    Alvast een fijne dag
     
  2. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ben vanaf het weekend ook begonnen om te stoppen met snoepen en om in zijn geheel af te vallen. Ben altijd al te dik geweest maar de kilo's zijn er de laatste vier jaar helaas toch ongemerkt bijgekomen en dat moet er nu echt af. Woog voor mijn zwangerschap 92 kilo en zat er na de zwangerschap al snel weer op maar daarna onbewust er toch een hoop bijgekomen en zit nu (zucht) al op de 100 kg. Voor nu moet er eerst 10 kilo af. Dit ga ik proberen door voor nu volledig te stoppen met slechte dingen snoepen, 's avonds minder op te scheppen, toetje (yoghurt of fruit) verplaatsen van direct na het eten naar een uurtje of 8. Daarnaast heb ik een zittend beroep en sport ik niet. Omdat voor mij de drempel naar de sportschool te groot is heb ik een hometrainer gekocht en een stepper om thuis te beginnen met bewegen. Hopelijk gaat dit allemaal werken. Mocht de 10 kg er af zijn dan wil ik daarna mijn doel verleggen naar nog 10 kg maar eerst de eerste 10 kg. Van het weekend is het goed gegaan. Helemaal niets gesnoept tussendoor (alleen wat fruit) en in de avond minder opgeschept. Zelfs een stukje gejogd! Nu op het werk en hopelijk kan ik daar ook de verleidingen weerstaan met alle snoepers om mij heen.
     
  3. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Welkom erbij!

    Nou ik heb het slecht gedaan dit weekend. :oops:
    Best wel eens wat ongezonde gepakt. Ik had er ook even geen zin in om het te laten.
    Ik moet weer even in de mood komen hoor. Vanmorgen ook al een puntje kersenvlaai op.:cry:
    Toch wil ik er weer tegenaan, want het ging zo goed. Ben de afgelopen weken toch zo'n 3 kilo afgevallen. Nog zo'n 5 te gaan. Ik wil onder de 70 komen.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  4. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Het zou zo fijn zijn als er een gouden tip zou zijn. Dat voor iedereen zou helpen.
    Hier net een paar dropjes op.
    Kan er op dat moment niet vanaf blijven. Het lijkt bijna of het snoep mij roept
     
  5. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Welkom @Cloud9 heel veel succes.

    Ik Ben redelijk tevreden over het weekend. Alleen rond 5 uur gisteren wat nootjes op tafel want had honger (eet paa rond 8 uur avondeten) en die nootjes zijn er misschien een paar te veel geweest.

    Nieuwe week, nieuwe ronde.

    (Ik heb gewoon geen snoep in huis. Of alleen snoep dat ik niet zo graag eet)
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  6. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Geen snoep in huis is een heel slim idee!
    Maar dan breekt er hier denk ik een grote opstand uit. De kids willen wel gewoon een snoepje. Dus hier wel snoep in huis.
     
  7. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Geen snoep in huis is hier ook geen optie omdat mijn dochter best soms een snoepje mag en mijn lust in het weekend ook wel een nootje. Moet gewoon sterk zijn en er voorlopig vanaf blijven!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  8. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Bedoel dus mijn man (zie nu pas dat het woordje mist :p)
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  9. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Ik blijf steeds op hetzelfde gewicht. Maar er moet echt nog meer af. Ben op dit moment een beetje zoekende wat ik precies mag eten op de dag. Als ik een vast iets heb is het misschien makkelijker om me daar aan te houden. Hoe ziet jullie dag eruit?
     
  10. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Waar ik mee ben begonnen is een half uurtje eerder opstaan en yoga for weight lost te doen. Dan
    Ontbijt yogurt, met bessen en noten
    Rond 10.30 appel
    Lunch (stukje vlees en salade (werk in een restaurant dus krijg altijd gekookt eten)
    Middag snack banaan, worteltjes, of tomaatjes
    Rond 5 uur een kaasje en worstje of nootjes
    Rond 8 uur avond eten. Let op de hoeveelheid pasta, aardappelen ect.

    Oja en veel water drinken


    Ik had gisteren ochtend een juig momentje kreeg me riem een gaatje strakker, dus begin langzaam iets te verliezen
     
  11. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Hier is het echt prut:cry:
    Ik ben even de motivatie kwijt, terwijl het zo goed ging. Echt balen.
    Wat bij mij ook wel werkt is om bij te houden wat ik eet. Bijv in de app van het Voedingscentrum. Dan zie je hoeveel calorieën je eet en dat motiveert om dingen te laten staan. Ik ga dat dus maar weer doen.
     
  12. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Dat heb ik ook een lange tijd gedaan. Maar op een gegeven moment wil ik daar ook weer mee stoppen kan het moeilijk mijn hele leven gaan doen hihi. Het hielp bij mij wel om inzicht te krijgen
     
  13. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hoe gaat het hier dames? Hier erg positief gesteld eindelijk een weegschaal gekocht. En in 2weken tujd inmiddels 4kilo eraf!!!:D
    Op naar de volgende 4
     
  14. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hier gaat het goed. Ben een kilo kwijt. Het begin is er weer!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  15. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Dat gaat goed dames:thumup:
    Hier weer redelijk in de mood. Heb netjes de kibbeling laten staan met de lunch.:)
    We gaan gewoon weer verder.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  16. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hoe gaat het hier? Het begint bij mij aardig te lukken. Beetje te veel gegeten in het weekend maar heb weer fruit ingeslagen en ga er weer met volle moet tegen aan
     
  17. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hier is het een ander verhaal. Ben zaterdag met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
    Waarschijnlijk een galsteen.
    Weet niet zo goed wat ik wel en niet mag/kan eten
     
  18. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Joh dat is schrikken!
    Je bent nu wel weer thuis?
    Wat eten betreft kan ik je geen tips geven.
    Beterschap!
     
  19. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wow dat is schrikken. Me moeder heeft het ook gehad (is er aan geopereerd) volgens mij goed opletten met vetten en oliën. Dat is wat ik kan herrinderen. Succes
     
  20. Haak muts

    Haak muts Actief lid

    25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Mocht dezelfde avond weer naar huis.
    Heb wel goede pijnstillers mocht ik weer een aanval krijgen.
    Kan te maken hebben dat ik net zwanger ben geweest en dat ik al 12 kilo ben afgevallen. Allemaal risicofactoren.
    Vetten lees is idd ook. Maar ben ik ben zo bang dat ik iets verkeerds eet. Gisteren echo gehad, volgende week uitslag
     

Deel Deze Pagina