acute bronchitis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon is vanaf woensdagavond niet fit. Hij heeft de afgelopen 2 nachten weinig geslapen, vanwege verkoudheid en benauwdheid. Gisteren constateerde de arts bronchitis, en die heeft ons Ventolin meegegeven.
    Vannacht en vandaag heeft hij koorts gekregen (toen we bij de arts waren, had hij nog geen koorts gehad). Nu is mijn vraag, wanneer moet ik met hem terug naar de dokter? Hoelang duurt het, voordat kinderen een acute bronchitis te boven zijn?
     
  2. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn huisarts zegt altijd dat je pas antibiotica/penicilline krijgt bij bronchitis als je koorts hebt (ik heb t minstens 1x per jaar). ik weet niet of dat ook voor kinderen zo is, en hoe ziek ze daarvoor moeten zijn... maar je kunt altijd even de huisartsenpost bellen en die vraag bij hun neerleggen? als je pech hebt kan het weeeken duren voor ze er vanaf zijn, dat weet ik wel.
     
  3. prematuur

    prematuur Lid

    21 nov 2007
    18
    0
    0
    Het kan best even duren voordat het voorbij is. Waar je goed op moet letten is dat hij voldoende drinkt (vooral bij koorts), kijk naar z'n borstkas of hij rustig ademhaalt en hij z'n borstkas niet intrekt, gebruik een neusspray om z'n neus goed open te houden zodat hij beter kan ademhalen.
    Het belangrijkste is dus dat hij voldoende vocht binnenkrijgt en hij voldoende zuurstof krijgt. De infectie moet hij zelf bestrijden, daar kun je weinig aan doen helaas, de Ventolin zal wel helpen om wat meer zuursto te krijgen.

    Zodra je het niet vertrouwt zou ik de huisarts raadplegen.

    (We zijn net terug van een weekje ziekenhuis vanwege een acute bronchiolitis, dus weet er alles van...)
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt. We letten er in ieder geval goed op, dat hij goed drinkt. Dat doet hij. Ook gebruiken we zoutoplossing, om zijn neus open te houden. Verder bij koorts, gebruiken we 's nachts een zetpil. Verder proberen we hem zoveel mogelijk te laten slapen. We hopen dat hij snel opknapt. Het is zo zielig, maar dat zul je vast herkennen.

    Hoe kwam het dat jullie een ziekenhuisopname kregen?
     
  5. prematuur

    prematuur Lid

    21 nov 2007
    18
    0
    0
    Stijn moest naar het ziekenhuis omdat z'n lichaampje te sterk reageerde op de infectie. Hij kreeg gewoon niet genoeg zuurstof en z'n longen moesten te hard werken. Ook at en dronk hij nauwelijks meer. Een paar dagen extra zuurstof, om de 3 uur vernevelen met Ventolin en een kuurtje Prednison en het ging weer een stuk beter.

    Beterschap, het is zo zielig om die kleintjes ziek te ziek....
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hij heeft vannacht een goede nacht gehad. Hij ratelt en rochelt nog steeds heel erg, maar eten en drinken gaan er nog goed in. We hopen dat het hoogtepunt nu geweest is.
     

Deel Deze Pagina