Eenvoudige, goede en goedkope draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Be Happy, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik weet het. Er zijn meerdere topics over draagdoeken/draagzakken.

    Maar ik wil specifiek weten wat een eenvoudige, maar goede en goedkope draagdoek is. Dus niet dat ik filmpjes op Youtube moet bekijken om te zien hoe ik zo'n doek moet knopen. Het moet dus een gemakkelijk te begrijpen doek zijn....:p

    Tevens geen dure doek.

    Wie o wie kan mij een draagdoek adviseren?

    Alvast bedankt, ook namens Aiden.
     
  2. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    een draagdoek zul je altijd moeten knopen met een bepaalde techniek. en ja, daar zul je toch eerst even wegwijs in gemaakt moeten worden denk ik. ofwel met filmpjes/fotovoorbeelden op internet, ofwel met behulp van een draagconsult.

    een idee is een 2e hands doek te kopen, via het dragen en voeden forum bijv.
     
  3. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een doek maar niet willen knopen zal niet mee vallen :p.
    De gemakkelijkste is een ringsling maar die is enkel voor korte afstanden. Een SSC (voorgevormde drager) is wat duurder maar ook nog makkelijk te doen (knopen of klikken) en dan volgen toch de doeken (tricot/rekbaar of geweven). Beide heb je meerdere knopen, makkelijkere en moeilijkere dat kun je zelf kiezen. Ik had het na enkele keren oefenen (idd met een filmpje) onder de knie met mijn tricot slen. Zweer nu bij de Bondolino (SSC).
     
  4. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    De papatum en marsupi zijn de goedkoopste voorgevormde dragers die ik zo direct ken. Geen gedoe met moeilijk knopen.

    Een goedkope draagdoek is de moby wrap.

    Maar wat is voor jou goedkoop? Een girasol kost soms namelijk maar een 5 euro meer dan een marsupi of papatum maar dat is natuurlijk ook een doek. Een draagdoek moet je altijd knopen.

    De handigste voorgevormde drager die ik ken is de bondolino! Maar die is een stukje duurder. Al staan er regelmatig op het dragen en voeden forum te koop voor een heel stuk minder dan de nieuwprijs.

    Een ringsling of andere assymetrische draagzak zoals de lodger zou ik zeker niet aanraden. Je kan je kindje er nog niet rechtop in dragen omdat hij nog te klein is maar je kindje in de wieghouding dragen is niet veilig!
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik sluit me aan bij de rest. Behalve dat je in een ringsling een pasgeboren baby vrij rechtop kunt dragen. Zie bv:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een ringsling is ook vrij eenvoudig zelf te maken. Een gewone doek trouwens ook, is alleen heel veel naden stikken. ;)
     
  6. girl21

    girl21 Niet meer actief

    volgens mij heb je ook 3 losse delen doeken, weet de naam niet, maar dan kun je 2 van schouder naar baby (schuin) en eentje om je middel en om je baby geloof ik..

    misschien kan iemand anders je er meeer over vertellen, maar ik zal ff voor je zoeken naar info

    EDIT: HET IS DE COMBI-COTTI
     
  7. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dank jullie wel voor jullie reacties...Mmmm, zal ik toch moeten Youtuben...;) Ook geen bezwaar tegen hoor trouwens. :D

    En met duur bedoel ik: duurder dan 100 euro. Dat vind ik wat te gortig.

    Ik ga even op zoek. Ons zoontje wil namelijk de hele tijd maar bij zijn mama of papa zijn en ligt niet graag in de kinderwagen. In dit geval lijkt me een draagdoek/draagzak dus erg handig.

    Bedankt voor de tips!
     
  8. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    misschien zelf eentje maken?
    ik heb veel gelezen etc en wil gaan voor een ringsling moet erg geschikt zijn voor beginners.
    haal stof op de markt of stofwinkel.
     
  9. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou dan sowieso voor een geweven doek gaan, een rekbare is alleen fijn als ze heel klein zijn. Kijk eens bij Hoppediz, die zijn fijn en niet zo duur.
    Of op slingomama.nl, ik heb daar een hele mooie Girasol vandaan.
    Maar aan you-tuben en oefenen, ontkom je niet. Het vergt wel wat oefening maar het is het waard!
     
  10. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik krijg van mijn vader een BayKay. Gemakkelijk te knopen..
    Die is 62 euro, ofzo.

    Ja wat is duur.. Voor mij veel geld voor mijn vader een half dagje werken haha.
     
  11. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Ik zou ook zeker een geweven doek kiezen als ik jou was. Van zowat elk merk heb je doeken onder de 100euro.

    Girasol, Didymos, Ellevil, Hoppediz, Storchenwiege, Calin Blue, Natibaby, Babylonia (bb-slen),etc....
     
  12. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Heb een BB-Tai besteld. Hoop dat ik er goed aan gedaan heb....

    De BB-Tai

    - vindt zijn oorsprong in traditionele Aziatische babydragers, die gemakkelijk aan te doen en verstelbaar zijn en erg comfortabel zijn voor ouder en kind.
    - laat je de keuze de baby te dragen op de buik, op de heup of op de rug
    - is geschikt voor baby's vanaf de geboorte tot peuters
    - bevat een wegneembaar broekje voor erg kleine/premature baby's
    - is geschikt voor alle leeftijden en maten, ook voor jongeren en oudere kinderen die een baby zouden kunnen dragen
    - is compact en erg licht en dus geschikt voor alle seizoenen
    - bevat geen toxische verfstoffen en is geweven in een speciale techniek die ervoor zorgt dat de doek perfect zit op het lichaam van ouder en kind
    - kan gebruikt worden om 'huid op huid' te dragen en om borstvoeding te geven
    - is voorzien van een hoofdsteun om het hoofdje van slapende baby's te ondersteunen

    Ben zelf klein van stuk (1.55 m), dus een enorm grote doek begin ik niks mee.

    Enne.....zelf eentje maken...? Eh....ik en een naaimachine gaan absoluut niet samen...:):)
     
  13. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Lijkt me idd ook niet slecht! Hoop dat hij vanaf het begin goed draagt aangezien mijn ervaring is dat een mei-tai bij iets oudere kindjes beter zit. Maar ik heb geen ervaring met de BB-tai dus misschien kan het daar wel perfect al mee. :)
     
  14. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Denk dat zoals bij veel dragers het toch fijner voor je kindje is als het iets ouder is. Mart draag ik nu wel veel in de mei-tai, het is inderdaad makkelijker en sneller dan een hele doek. Dus je zal er wel plezier van hebben!
     
  15. fafje

    fafje Niet meer actief

    draagzak baby bjorn raad ik af!
     

Deel Deze Pagina