Eerst rectaal en toen vaginaal temperaturen. Betrouwbaar?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Fearfull, 8 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Tja... ik zou eens terug overstappen op rectaal voor een paar dagen om te kijken wat hij doet ;)
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  2. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Dank je meid ik hou je op de hoogte. Zal even vanaf morgen rectaal weer doen.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben benieuwd :):)
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  4. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    @RoGiJuLi nou meid vanochtend rectaal en temp schiet ineens van 36.4 naar 36.7. Heb echt wel een heel raar kaartje hierdoor met pieken en dalen waardoor ik dus geen zekerheid heb of mijn ei geweest is en of hij wel geweest is. Vanochtend wel om 6 uur eerste urine en half 10 tweede urine die cb ovu's gebruikt en geen smiley. Wel een tweede lichte streepje weet dat ik er niks mee moet doen maar nu snap ik niet of her nou wel aankomt (oploop)of al geweest is (afloop) sommige lees ik hebben altijd zo een streepje de hele cyclus door.. :$
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je ei gisteren was (vandaar nu de verhoging), dan was je ovu dus eergisteren/3 dagen geleden positief.

    Jouw ovu nu is negatief en lichte streepjes heb je je hele cyclus op een ovu test, dus zegt vandaag niks.
     
  6. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ik uit deze kaart geen eisprong kan uitmaken. Ik zit nu op cyclus dag 19. Had ik maar rectaal aangehouden dan had ik meer duidelijkheid :$ denk omdat ik geswitched ben naar vaginaal het daar mis is gegaan alhoewel ik lees op veel sites dat het iets van 0.1 verschil is met rectaal maar bij mij zit er echt veel verschil.

    Bedankt voor je advies en de moeite die je neemt vind ik echt tof van jou :thumup::thumup::thumup:
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou even blijven tempen om te kijken wat er gebeurd ;).
    Jouw cyclus is wat langer dus een ei op dag 18 is normaal :)
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  8. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Doe ik:thumup:
     
  9. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Hoi @RoGiJuLi :)

    Ik heb sinds ik temp rectaal metingen van 36.7 denk zelf omdat hij in het begin rectaal wat lager zat 4 dagen voordat ik vaginaal ging en nu hij ineens wat hoger ligt toch me ei moeten hebben gehad.

    Ik heb alleen vanochtend iets stoms gedaan. Ik moest echt zo nodig plassen en me me suffe hoofd ben ik 3 minuten voordat de wekker af ging voor het tempen wezen plassen. Ik kwam uit op 36.8 mocht ik trouwens nou net een nacht hebben waarin ik echt niet lekker was. Wat denk je toch invullen op FF of dat open laten? Betrouwbaar is het nou sowieso toch niet?
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt dus getempt NA het plassen??
    Dan melden maar op discarded zetten.
     
    Fearfull vindt dit leuk.
  11. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Hoe doe je dat? :oops: ik heb idd getempt na het plassen dus echt me bed uit geweest.
     
  12. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
  13. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    @RoGiJuLi goedemorgen!

    Ik denk dat het tempen hier finaal mis is gegaan. Het warme weer heeft hier denk ik echt wel invloed gehad op de temperatuur. 2 "twijfel" rondjes eerste keer naar wc voor temperaturen en 2de keer was ik laat naar bed (feestje) en echt weinig geslapen en vanochtend dus echt net nog staat ie op 37.4! Voel me goed dus niet ziekjes. Zelfde uren geslapen maar zou het dan toch door het warme weer komen? Vind t wel een hele hoge piek

    En gisteren ovulatietest nog negatief.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is wel een flinke sprong.
    Het warme weer kan, maar dan had je dat al iets eerder moeten zien in je temp.

    Een griepje/verkoudheid zie je sneller in je temp dan dat je het voelt. Misschien komt er toch iets aan?
     
  15. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Gisteren was hij 37 graden. Natuurlijk toen weinig geslapen en in de loop van de dag zakte hij wat. Ik zou niet weten wat eraan zou moeten komen.. menstruatie misschien?
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee bij een menstrustie stijgt hij niet maar daalt hij juist ;).
    Er kan een griepje aankomen, een verkoudheid, diaree etc etc.
    Bij zo'n lage basale temp als jij hebt (36.5-36.6) is een stijging van bijna 1 graad wel raar als er verder niks speelt of gaat spelen.
    Ps... de temp van gisteren zou bij voldoende slaap ook hoger hebben moeten liggen dan hij nu was.
    Korte slaap betekent lagere temp ;)
     
  17. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Ok heel vreemd dit dan.. o_O haha ik hou t wel in de gaten. Net even na het opstaan getempt en alsnog 37.4.
     
  18. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Hoi @RoGiJuLi

    Nou die verhoging moet dan zeker geweest zijn door de verkoudheid en keelpijn die ik nu al 3 dagen heb.. :$ 2 open bolletjes komen doordat ik helaas vlak voor het tempen ging plassen maar daarna bleef de temp hoog alleen vandaag weer omlaag naar 36.7.

    Moet als het goed is ook vandaag ongesteld worden. Bekende krampen en opgezwollen buik. Wat vind jij? Oh en FF heeft de eisprong dag gecorrigeerd naar dag 21 ipv dag 9. Dat is wel gek aangezien ik toen toevallig ovulatie test deed die negatief was en nu ongesteld moet worden. Zo kort op elkaar..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hmmm

    Vreemd genoeg vind ik de keuze van FF naar dag 21 zo gek nog niet ;).
     
  20. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Oh echt hoezo? Want als ik vandaag ongesteld wordt dan zou ik toch een te korte LF hebben? En op dag 14/15 had ik echt buikpijn en steekjes en helder slijmverlies. Ik had toen nog geen ovulatie testen in huis helaas om te kijken of het echt een eisprong was.
     

Deel Deze Pagina