Eerste 2 dagen geen kindje laten vasthouden door bezoek?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door einad, 1 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Oh ja hier hetzelfde verhaal. Opa's en oma's kwamen langs en voor mij voelde het logisch om hen de kleine even vast te laten houden. Mijn broertjes en zusje kwamen diezelfde dag ook langs. Die waren voor het eerst oom en tante geworden, dus hup ook bij hen in handen. Tja, dan kon ik het toch niet maken om dan de broers/zussen van mn man niet de kleine in handen te geven toch? dus hoppa, ook bij hen in handen.. Oh shit, ze waren vergeten een foto te maken. Nou, daar ging de kleine weer opnieuw het rondje door..
    Hij leek alles prima te vinden, maar die nacht was vreselijk! Hij was de hele nacht overstuur. Bij een volgende pak ik het ook zeker anders aan!
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Wat een overdreven gedoe. De eerste week of weken komen er toch geen groepen mensen op kraambezoek. Maar alleen mensen die heel dichtbij je staan. Je ouders, schoonouders broers of zussen. Daarnaast bepaal je ook nog eens zelf wie er komen en hoelang ze blijven?

    Ik had kort na de geboorte echt geen ladingen mensen aan het bed. Maar een kind raakt echt niet zwaar overprikkeld omdat oma hem rustig vast wil houden.

    Gewoon zorgen dat er niet teveel mensen komen en niet iedereen op 1 dag. Of veel te lang te blijven hangen. En als het tijd is voor voeding, slaap etc dan terug bij de moeder.
     
  3. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hadden ze dat hier maar gezegd :p uurtje uit het ziekenhuis. Ga ik even plassen...kind kwijt:$ is oma in de kamer ernaast foto's van hem aan het maken. ..wilde hem nog het liefste totaal naakt hebben dus probeerde ook nog alle kleren uit te doen ook voordat ze bedacht dat dit misschien te koud was.
    Vraag mijn man; waar is de baby?
    Hij had ik geen idee want was beneden beschuit aan het smeren.

    Misschien laat ik het de kraamzorg deze keer ook wel zeggen :)
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Uk was te vroeg geboren en lag op de neonatologie, van ons mocht niemand hem optillen, toen hijthuis was pas. Wou zoveel mogelijk voorkomen dat hij zek zou worden.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Buiten medische dingen vind ik het allemaal wat overdreven. Maar goed merk vaker dat mensen een stuk flauwer worden wat dat betreft.
    In de tijd dat onze dochter geboren werd heb ik het nergens gemerkt dat iemand daar moeilijk over deed. 4 jaar later bij onze zoon waren wij zo wat de enige die hun baby afgaven.
    En het nieuwste toen: ter plekke je handen wassen anders krijg je de baby niet. Prima, dan hoef ik de baby niet...daaaag.
    Heb het dus niet over een neo afdeling maar gewoon thuis.
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Mee eens, ze zijn niet van glas.. vind het ook enorm overdreven tegenwoordig.

    Toen mijn dochters thuiskwamen van de neonatologie mocht ook gewoon iedereen ze vast houden en niemand hoefde z'n handen te wassen.
     
  7. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Haha, ja inderdaad. Mijn vriendin wilde voor mij antibacteriële zeep kopen omdat ik dit niet in huis had. Ze vond het niet normaal dat ik iedereen met zijn vieze handen aan de kleine liet zitten :p
     
  8. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb dit topic doorgelezen, en schrik best van de reacties. Ik vond het niet nodig om te vertellen hoe mijn dochter geboren is, en had ook geen behoefte aan hand tot hand publiek. Dat kon ook niet uiteindelijk (gelukkig). Maar ik durfde het ook tegen niemand te zeggen dat ik dat niet wou, ook vanwege de reacties in de trant van stel je niet aan en doe niet zo spastisch, waarna ze haar toch zouden pakken. Dus ik ben blij dat het niet kon en de kraamverzorgenden mijn dochter daarin beschermde. Dus toch niet zo snel oordelen of jouw ongezouten mening opleggen! Dat jij jouw kind rond laat gaan, prima! Maar respecteer een ander zijn/haar keuze ook, zonder! Commentaar.
     
  9. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Zolang het kindje niet de hele tijd van hand tot hand gaat, lijkt het mij geen probleem dat andere mensen de baby even vasthouden. Tenzij de ouders dat natuurlijk liever niet hebben.
     
  10. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Persoonlijk zie ik het nut er niet van in om een baby in de kraamperiode aan iedereen te geven, voornamelijk voor de baby dan. Maar goed, ik ben zo'n moeder die borstvoeding wil geven, een draagzak heeft en aan hypnobirthing doet...
     
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nou, ik ben dat allemaal niet, en zie ook totaal geen nut in het perse vast moeten houden van andermans pasgeboren baby.
    Die baby wordt er iig zeker niet beter van. Er is geen enkele voordeel voor een pasgeboren kind om bij allerlei mensen op schoot te liggen, integendeel.
    Mijn neefje en nichtje kon ik prima bewonderen toen ze bij hun moeders op de buik lagen. Zie het verschil niet zo de eerste dagen. Baby slaapt of drinkt dan, beide doet een baby het liefst bij zijn moeder.
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hoe weet jij dat? Mijn baby dus wel. Ik gaf hem dag 1 aan oma, opa, schoonzus , zus en ouders (in bestek van 4 uur tijd) en hij is daarna zwaar over de zeik gegaan. En het eerste half jaar amper gestopt met huilen. Huilbaby dus, gevoelig voor prikkels. Al snel werd duidelijk dat het flink minderde als wij hem bij ons hielden of een vast ritme volgden cq hem af en toe bewust afsloten van de wereld (doek over de kinderwagen) allemaal op advies van goede artsen hoor. Dus nee ik ben geen truttig mens en in de meeste dingen totaal niet spastisch maar nummer twee blijft lekker bij mij liggen en de rest bekijkt hem maar vanaf een afstandje.
     
  13. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik snap dat geklungel met die kleintjes nooit zo goed. Hier dus ook geen gestunt en het van hand tot hand gaan. Prima als je haar beet wilt houden, dan handen wassen (als diegene rookt) en niet als ze slaapt. Baby moet ook acclimatiseren aan de omgeving en bijkomen van de bevalling.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Of je respecteert gewoon de wensen van de ouders? Ik snap die weerstand niet.
     
    ellessinia vindt dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Het is een beetje de manier waarop vind ik. Iedereen snapt toch wel dat ik niet met modderhanden een baby vastpak?
    Maar gewoon dat hysterische dat je een baby niet mag aanraken voordat je je handen wast...tja daar word ik een beetje recalcitrant van.
     
  16. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook beide jongens door ouders en zussen/broers laten vast houden. Beide jongens met keizersnee geboren, en eerste dag naaste familie op bezoek. Zelf hadden wij daar allebei geen problemen mee, en de jongens ook niet, dus dan is het volgens mij prima..Inderdaad ieder zijn mening...
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik begrijp dat echt niet.. ze vragen of je je handen wilt wassen. Dat kost je 30 seconden.

    Als ze je nou vragen om eerst een dag in quarantaine te gaan dan kan ik er nog in komen dat je gaat steigeren. Maar jeetje, handen wassen? Wauw..
     
    ellessinia vindt dit leuk.
  18. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier ook nooit gedaan, baby van de een naar de ander. Opa en oma prima, als ze alleen op bezoek zijn. Als er meer bezoek tegelijk is mogen ze toekijken hoe ik de baby zelf vastheb. Verder niet.
    Baby vasthouden komt vanzelf en is niet per se nodig in die eerste dagen.
     
  19. pearls

    pearls Bekend lid

    29 nov 2012
    656
    0
    16
    De eerste dag brengen wij altijd in het ziekenhuis door en meestal ligt de kleine dan net in het wiegje bij te komen van de bevalling als het eerste bezoek komt kijken. En dan bleef de kleine lekker liggen. De tweede dag ook nog niet t veel hand tot hand en daarna steeds iets meer. Uiteindelijk krijgt iedereen genoeg de kans om de kleine vast te houden en te bewonderen.
    Ik vind het ook heel anders als 1 van de oma's of ooms/tantes van de baby ze wil vasthouden of de buurvrouw die het liefste de eerste dag dat we thuis zijn op de stoep staat. Om de buurvrouw dan te weigeren vind ik ook zo wat..ze mag dus even om het hoekje komen kijken maar vasthouden komt later.
     
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik was toevallig gister op kraamvisite, heb lang gewacht maar kreeg de baby niet:p
    Iedereen is anders, de een vind het geen probleem, de ander geeft hem/haar liever niet.
    Persoonlijk heb ik daar nooit moeite mee gehad, vond het ook wel fijn om even mijn handen vrij te hebben soms en kan ook genieten van mijn moeder/oma of opa die mijn kind vast hield.
     

Deel Deze Pagina