eerste groente hapje.

Discussie in 'Voeding' gestart door Ysabella, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ik merk sinds de laatste week dat onze zoon toe is aan een groente hapje, hij kijkt eindelijk het eten uit onze handen.

    Maar ja, welke tijd is dan het handigste om te geven? Ik zou willen beginnen om hem ergens in de ochtend een groente hapje te willen geven. ( ivm dat als hij er slecht op reageert wij met zijn alle niet een hele nacht wakker zijn.)

    Nu zie ik allemaal schema's staan wanneer je de fles/ groente/fruithap geeft, maar hij heeft echt een totaal ander ritme.

    06.00 fles
    10.00 fles
    13.00 fles
    17.00 fles
    21.30 fles

    Hij zit dus nog op 5 flessen van 180/6. Ik dacht zelf ergens tussen 10.00 en 13.00 ? En het dan later doorschuiven naar de avond. Of gaven jullie het de eerste keren ook gewoon in de avond?

    Ik heb zo'n Philips Avent stomer gekocht, ik ben benieuwd.:roflmao:
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Wij deden rapley dus gaven gewoon wat wij aten wanneer wij aten. Wij hebben dan voor de darmrijping gewacht tot 6 maand.
    Weet niet hoe oud je zoon is.

    Als je liever sochtends wil beginnen zou ik het na de fles van 10 uur doen. De groente moet nog geen melk vervangen namelijk.
    Verder zou ik niet teveel geven. 1 a 2 hapjes de eerste dag is genoeg.
     
    Ysabella en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij begonnen ook in de ochtend met groente en dan tussen twee flessen in.
    Hij at de eerste keer maar drie hapjes volgens mij... tweede keer was het aanvallen :roflmao:

    Ik zou hem rond 11.00 geven...mocht het in de smaak vallen is het makkelijk uit te breiden
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Hij is bijna 6 maanden.(de tijd gaat zo snel!)

    Ja ik zou liever in de ochtend willen beginnen, zodat als er iets is het dan overdag huilen word en niet wanneer we normaal gesproken slapen.:p

    Hoeveel at hij de tweede keer ongeveer?

    Ja zoiets dacht ik ook al, ben benieuwd wanneer hij dan naar 4 flessen gaat, nu heeft hij die 5 flessen echt nog nodig.
     
  5. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij zijn ook sochtends begonnen. Ergens na een fles en slaapje. Eerste keer zo’n 3-4 lepeltjes en elke dag een beetje opgebouwd.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook op ochtend begonnen. Ik deed het voor de fles...paar hapjes en daarna de fles.
    Toen we veel groentes hadden geprobeerd zonder enige reactie ben ik het in de middag gaan geven. En dan op ochtend fruit.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Een halve winterpeen :D
    Klinkt weinig, maar is best wel wat voor zo’n kleintje.
    Sommige kindjes hebben het gauw gehad met de flessen en laten er snel 1 vallen en andere kindjes blijven heel lang vasthouden aan de flesjes.
    Vanaf 10 maandjes zou ik me pas echt gaan concentreren op vast voedsel eerst en daarna pas fles...vanaf die tijd wordt nog maar 500/600cc melk aangeraden.
    Nu dus lekker veel uitproberen en laten proeven en kijk gewoon wat hij doet met zijn flesjes.
    ‘In de regel’ zul je veel gedonder zien met de middagflesjes als ze er 1 gaan laten vallen.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Nou vandaag heeft mijn zoon een groente hapje gekregen! (wortel) Ik had een heel raar gezicht verwacht, maar hij snapte gelijk wat de bedoeling was en wilde maar hapjes hebben, na 5 hapjes ben ik gestopt. Hij heeft daarna nog een half uur zijn lepeltje in zijn handen gehad in de hoop dat er nog wortel op zat. Hij wilde de lepel echt niet terug geven.

    Maar nu het volgende, hij reageerde niet raar, werd niet huilerig, maar heeft nu wel spuit luiers. Hele dunne diarree. Is dit het moment om te zeggen weer even wachten met de groente hapjes? Aangezien hij diarree heeft? Of nog twee dagen worteltjes geven en kijken wat het doet? Hij is er wel klaar voor, maar ik vraag mij af of zijn darmen er wel klaar voor zijn. :p
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wat een leuke reactie qua lepel en happen.

    Hm die diarree... geen idee. Ik zou denk ik even een dagje of twee wachten en kijken of het weggaat. Misschien lag het niet aan de wortel en kan je het erna weer proberen.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Diaree kan veel oorzaken hebben. Kan gewoon toeval zijn.

    Ik zou daar niet van in de stress raken. Kan ook gewoon een virusje zijn. Als ie er geen buikpijn van heeft zou ik gewoon doorgaan met introduceren. Blijft de diarree echter een tijdje aanhouden dan mss even stoppen om te kijken of de groentehap dan de oorzaak is.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ja vonden wij ook! We zeiden al voor de grap tegen elkaar, straks word het een makkelijke eter.:cool:

    Hij had vanochtend nog steeds hele erge diarree ( als je de luier iets schuin houd, loopt het er zo uit. Het is echt net water.) Toen heb ik inderdaad besloten even te wachten. Vooral met dit warme weer vind ik diarree niet zo'n fijn idee.

    Het kan inderdaad toeval zijn, over een paar dagen probeer ik het gewoon weer. Ik raak er ook absoluut niet van in de stres, maar met dit warme weer heb ik diarree bij hem toch liever niet.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Jeetje nee met dit warme weer is het zeker niet fijn. Misschien wat extra water in de flessen doen en/of tussendoor een beetje water aanbieden.
     
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ja hij krijgt standaard al extra water erbij. Als hij straks wakker is bied ik hem wel even wat water aan!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina