hoe zit het met jullie genezingsprocessen van de knip (nu 4 weken na bevalling)?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

    Tijdens bevalling 4 weken geleden heb ik een knip gehad. Die leek goed te genezen, had er al vrij snel geen last meer van. Maar nu ineens is die knip (of wat dan ook maar daar ergens beneden) erg gevoelig geworden. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Zitten wordt ook weer steeds gevoeliger/lastiger/pijnlijker.
    Ben gisteren bij de verloskundige geweest. Die zegt dat de buitenkant er goed uit ziet en dat ik het maar even moet aanzien... En dat ik met Bio Oil moet smeren.
    Toen ik dat deed voelde ik een soort bultje; moet ik me daar over ongerust gaan maken?

    Hoe zit het met jullie genezingsproces van de knippen tijdens de bevalling??

    Groetjes,
    Hanna
     
  2. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    hoi Hanna

    mijn genezing gaat goed vind ik zelf. Heb sinds gister bijna geen last meer. Had een knip een was behoorlijk uitgescheurd dus flink wat hechtingen. Heb arnicadruppels gebruikt voor de genezing en gebruik ik nu nog ook nog steeds ivm met pijnlijke tepels.

    kan ook door weerverandering komen dat je je knip weer meer voelt. Dit zei mijn kraamhulp. Dat ik daar wel rekening mee moest houden dat je er wel weer last van kan krijgen.
     
  3. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Hoi,
    ik ben inmiddels bijna 5 weken geleden bevallen. Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad. In het begin was het bij aanraking wat gevoelig, maar dat is nu ook over. Ik heb de eerste 2 weken op aanraden van de verloskundige de hechtingen ingesmeerd met betadinezalf. Dit zodat het sneller zou genezen.
    Hopelijk heb je er ook snel geen last meer van..
     
  4. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij komt er sinds twee dagen ook weer wat bloed uit, lijkt wel of er een onderhuidse bloeding zit en dat er door een gaatje waar het draad doorheen is gegaan het bloed naar buiten komt. Baal wel, want ik had ook al een week of drie geen last meer. Zit nu te twijfelen of ik de gyn of ha hierover moet bellen (heb volgende week donderdag iig nacontrole)
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  5. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bah, wat vervelend! Ik moet iig. de nacontrole afwachten. Heb ik ongeveer over 2 weken (moet nog bellen voor afspraak), maar als ik het niet vertrouw bel ik gewoon eerder. En dan wil ik ook naar de gyn. Heb toch het idee dat die er meer verstand van heeft dan de vk... ;)
     
  6. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    rond die 4 weken was bij mij ook het pijnlijkst hoor.. dan gaat het zo trekken! Het is eigenlijk nu pas echt over zegmaar..
     
  7. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Heb er geen last meer van, had een flinke knip, 3 laags gehecht.
    Hooguit dat het wat strakker is nu dan voorheen maar geen pijn meer.
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een hoop ellende mee gehad. 2x ontstoken en 10 weken na de bevalling was ie eindelijk dicht. Gelukkig weinig last meer aan overgehouden. Alleen weersveranderingen voel je wel, dan kan het soms even steken.
    Ik zou het even goed in de gaten houden.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    hier ook ontsteking gehad en pas met 8 weken helemaal dicht.
    Met 4 weken gingen de hechtingen bij mij oplossen en mijn lijf probeerde ze toen naar buiten te werken, ik kreeg toen bobbeltjes op de wond waar later ineens draadjes hechting uit kwamen "groeien" (lekker fris)
     
  10. wenrichtwan

    wenrichtwan Bekend lid

    5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik ben 4 week geleden bevallen en heb eigenlijk geen last meer. Alleen heb ik nu een wondje en die is nog steeds aan het genezen. Loop daarom ook nog steeds met een maandverband onder en spoel en droog het na elke wc beurt. Mijn vk zei dat het nog wel 4 week kon duren voordat ie dicht is. Afwachten dus. Hopelijk gaat ie snel dicht!!
     
  11. simone76

    simone76 Lid

    29 mei 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook 4 weken verder, en heb er ook nog last van. Hij lijkt helemaal mooi genezen, maar het begin van de knip, daar lijkt ook een bobbeltje te zitten, net of er een stukje wild vlees zit, en dat is gevoelig. Ik hoop maar dat het nog wegtrekt....
     
  12. femke1987

    femke1987 Actief lid

    11 jun 2009
    416
    0
    0
    hier is het erg snel genezen de knip heb een dag of 5/6 last gehad met plassen dat het een beetje brande maar dat was gelukkig snel over en ook naar een kleine week kon ik weer normaal zitten kon ik ook weer goed een stuk wandelen en sinds die tijd eigelijk geen las meet gehad
     
  13. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn knip is 10 dagen na de bevalling onder narcose opnieuw gehecht moeten worden (was volledig terug opengevallen dankzij het goede hechten van de gyn van wacht - NOT) en denk dat ik na een week of 6 pas goed herstellende was... :( Hele tijd gevoelig gebleven en na lang treuzelen toch maar naar de ha getrokken eind vorig jaar. Die heeft me verder gestuurd naar de gyn en die heeft ontstekingsweefsel weggesneden en sindsdien voel ik niets meer. Eindelijk! Had het me toch allemaal wat anders voorgesteld...

    De vroedvrouw had me ook littekenzalf aangeraden om het litteken in te masseren, maar vermits het een open wonde is geworden had dat geen zin meer... Misschien dat je dat eens kan proberen? Weet niet meer precies welke zalf het was, maar ik kon ze vrij bij de apotheek krijgen.
     
  14. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    De knip of litteken of wat dan ook is hier nu bijna niet meer gevoelig. Wel zit er een soort bult of zo. Dus wat dát nou weer is?!
    Morgen voor de nacontrole naar de vk. Maar even afwachten wat die gaat zeggen.
     
  15. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kan littekenweefsel zijn. Fijn voor je dat je niet meer veel last hebt. Want 't is maar een vervelend gevoel he ;)
     
  16. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    dit zal je wel niet willen horen.......

    Ik ben nu bijna 5 maanden verder en ik heb nog steeds last. Als ik lang sta of op de wc zit gaat het allemaal pijn doen. Heb ook wat wild vlees gehad wat is weggehaald
     
  17. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ja, dat heb ik ook een hele tijd gehad. Vreselijk vervelend he :( Ging bij jou de wonde ook niet goed dicht?
     
  18. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ben bij de vk geweest. Ik moet het allemaal nog maar even aanzien, zegt zij. Wat ik dus al dacht... En dat bultje of wat dan ook moet ik goed masseren met Bio Oil. Dan kun je het uiteindelijk wegmasseren....? :(
    Gisteren dus dat Bio Oil erop gedaan. Daarna voelde ik de knip gelijk weer, omdat ik er dus aan had gezeten.... Dus eigenlijk blijf ik er natuurlijk het liefst van af... :x
     
  19. wenrichtwan

    wenrichtwan Bekend lid

    5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Het is voor mij nu 5 week na de bevalling.
    Mijn wondje gaat al mooi dicht.
    En heb ook bijna geen wondvocht meer in mijn maandverband.
    Alleen als ik veel doe dan wel.
    Maar nu heb ik soms tijdens het afvegen van mijn vagina(op de wc).
    Dat ik een heel klein beetje helder bloed op de wcpapier heb.
    Verder niet in mijn maandverbandje ofzow, puur soms bij het afvegen heb ik het soms.

    Hebben jullie dat ook wel gehad??
     
  20. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ wenrichtwan: Ik had op 4 weken geen bloedverlies meer, dan weer een dag wel, dan weer een dag niet, soms alleen met afvegen. Ging zo wat op en af. Op 6 weken was het helemaal gedaan.
     

Deel Deze Pagina