Eerste kennismaking oudere kindjes met de baby?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik beval in het ziekenhuis. Mijn oudere kindjes gaan naar opa en oma.
    Hoe hebben jullie dit gedaan of gaan jullie dit doen wanneer ze voor het eerst de baby zien?
    Ook naar het ziekenhuis of wachten tot thuis? Ik weet niet hoe dat gaat in het ziekenhuis en hoe lang je mag blijven poliklinisch?
    Ik wil graag als mijn gezin eerst bij elkaar zijn, maar kan toch niet tegen mijn schoonouders zeggen, breng de kinderen maar en jullie moeten nog een paar uur wachten?

    En wat als we dan naar huis mogen? Dan zijn opa en oma er ook.. Dat hadden we vorige keer. Vond ik niet zo leuk want mijn oudstebleef meer bij oma zitten om samen de baby te bekijken..

    Iemand tips??
     
  2. Estavanax

    Estavanax Lid

    16 sep 2017
    56
    45
    18
    Onze oudste was bij opa en oma en we hadden afgesproken dat mijn man de oudste kwam ophalen wanneer we thuis waren met de baby. Alleen liep dat plan anders aangezien we een aantal uur langer moesten blijven. Al ver over bedtijd heen van de oudste. Opa en oma hebben hem in zijn eigen bedje gelegd, gewacht op ons, baby bewonderd en zijn gegaan. Volgende ochtend een heerlijk uitgebreid momentje van gemaakt met zn vieren. (T was perfect terwijl ik de hele zwangerschap er op gebrand was dat oudste eerst zou kennismaken)
     
  3. Estavanax

    Estavanax Lid

    16 sep 2017
    56
    45
    18
    Edit; je vraagt om tips, ik zou duidelijk maken dat je eerst de kinderen wil laten kennismaken. Vind het idee dat je man de kinderen eerst ophaalt, echt zon gek idee niet :thumup:
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn ouders hebben de oudste naar het ziekenhuis gebracht tot aan de kamerdeur, en zijn dan iets gaan drinken in de cafetaria. Na een uurtje zijn ze teruggekomen om hun kleinzoon te zien.

    Zij begrepen perfect dat we dit eerst als gezin wilden ervaren, en hebben zelf nooit anders gewild dan dat zij zelf pas later binnenkwamen. Lijkt me nogal logisch.
     
    Champetter en Baileyy vinden dit leuk.
  5. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ml haalde de kindjes op, zodat zij als eerste de baby konden verwelkomen.
    Vonden mijn ouders ook volstrekt logisch
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hier wordt het de bedoeling dat onze dochter naar het ziekenhuis gebracht wordt en dat mijn man haar dan op de gang ophaalt. Degene die haar brengt, kan dan even koffie gaan drinken en daarna komen. Lijkt mij heel normaal... tenzij het midden in de nacht is, dan komt ze de volgende ochtend en mogen opa en oma eventueel in de avond/nacht nog komen.

    Verder kreeg ik de tip om de baby in het eigen bedje te leggen bij de kennismaking en dus eerst even het oudste kind te knuffelen.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man haalde dochter op en samen met haar gingen we toen naar neonatologie waar haar zusje lag (toen al 2 dagen). Na die kennismaking mocht de jongste mee :) Toen zagen opa’s, oma’s en ooms en tantes haar ook meteen.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Dit wilde ik ook graag inderdaad.

    Maar ik beviel natuurlijk in de nacht :rolleyes: mn vader was bij ons thuis om op de oudste te passen. We mochten midden in de nacht naar huis dus hij heeft dr heel even gezien voor we gingen slapen. Dochter is toen opa weg was wakker geworden van ons gestommel en dat was haar kennismaking.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  9. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Dat jullie dat allemaal zo plannen joh
    Je ziet t toch wel ? En dan ziet oma tegelijk met de kindjes de baby is toch niet zon ramp ?
     
    Grietjenb, Tranquila, Damay77 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier niet in het ziekenhuis bevallen maar mijn ouders kwamen met de oudste thuis bij ons, mijn man heeft haar beneden opgehaald, ze heeft boven kennisgemaakt met haar zusje en een kwartiertje later ofzo heeft mijn man mijn ouders gehaald. Je kan precies hetzelfde doen in het ziekenhuis (maar dan je ouders in de gang laten wachten). Een paar uur laten wachten zou ik niet doen en is ook niet nodig vind ik voor een eerste kennismaking.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  11. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier precies zo gegaan. Ik ben 's ochtends bevallen maar moest een nacht blijven. Onze dochter vond het wel heel raar (ik had bedrust, had een katheter) want kon niet naar haar toe. Ze heeft ook zeker even nodig gehad om te wennen aan haar zusje.
     
  12. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Ik ben in de middag bevallen in het ziekenhuis en moest daar een nacht blijven. Mijn man heeft daarom 's middags onze zoon opgehaald bij opa en oma zodat hij in alle rust in het ziekenhuis zijn zusje kon ontmoeten. Ik heb daar een heel mooie herinnering aan.
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij ons zijn de kinderen gewoon thuisgebracht door opa & oma.
    Opa & oma bleven even beneden wachten zodat de kinderen eerst konden kennismaken.
    Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar bij ons was de interesse er echt wel af na 5/10 minuten :p
    Toen mochten opa & oma komen kijken :thumup:
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  14. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Weliswaar thuisbevalling, maar kinderen waren beneden met opa/oma. Mijn man is ze komen halen om de baby te ontmoeten (en daar waren ze snel mee klaar ;)) en heeft daarna zijn ouders gehaald. Die overigens ook maar max 5 min binnen zijn geweest, de uitgebreide kennismaking 'mag-ik-haar-even-vasthouden' moment was 1 dag later.

    Gewoon duidelijk aangeven hoe jullie het willen. Jouw bevalling, jouw baby, jouw gezin...
     
  15. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Ik had daar zelf eerlijk gezegd niet over nagedacht. Ik vond het erg leuk toen mijn zoon zn zusje voor het eerst bewonderde, maar ik vind het verder niet 'erg' ofzo dat mijn ouders daar ook gelijk bij waren. Ook hen wilde ik ons mooie meisje graag laten zien.
    (en: ze hadden twee keer die dag bijna een uur gereden om op onze zoon te passen bij de bevalling om hem later weer terug te brengen. Zomaar even kijken gaat bij ons dus niet in de kraamweek)

    Eerlijk gezegd ben ik ook iemand die het juist super leuk vind als er heel veel bezoek komt in de kraamweek. Ik ben dan echt een heel trotse moeder die iedereen haar kind wil showen :) En zo lekker als de kraamverzorgster iedereen voorziet dan!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  16. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Spannend!
    Ik ben pas bevallen, medisch. Mijn 2 andere kids, 2 en 3 jaar bleven bij mijn ouders. Hebben duidelijk gemaakt de kids eerst hun broertje mogen bewonderen, daarna opa's en oma's.
    Nu was het zo dat ik om 17.00 uur ben bevallen, ging allemaalniet gelijkheel goed. Hebben onze ouders gebeld tegen 19.00 uur, voor de kids te laat om naart zkh te gaan .
    Volgende ochtend zijn mijn ouders met kids naar zkh gereden en ze wisteb nog van niks.mijn man heeft ze (de kids) vanuit de koffieruimte opgehaald zodat we eerst met ons gezin waren.uurtje later de opa's en oma's.

    Kortom, als het wat later wordt ( wat bij ons t geval was) hebben we niemand laten komen...lekker de volgende ochtend.
    Is ons zeer goed bevallen!
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.884
    113
    Vrouw
    Wij moesten een nacht in het ziekenhuis blijven. Oma en tante zijn samen met de oudste langs gekomen in het ziekenhuis. Het was fijn dat ze er waren om foto's te maken. Qua vasthouden en aanwezigheid hielden zij zich uit hunzelf op de achtergrond. Ligt misschien ook een beetje aan de persoonlijkheden wat fijn is.
     
  18. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Onze oudste logeerde bij opa en oma. Ik ben midden in de nacht bevallen. In de ochtend gebeld, gezegd dat we haar graag zelf wilden vertellen of ze een broertje of zusje had gekregen (ze wilde zo graag een broertje).
    Plan was dat mijn man haar op zou halen zodat we even samen een moment hadden.
    Toeval wilde dat mijn schoonouders een afspraak hadden en langs onze woonplaats kwamen, ze hebben de oudste afgezet en ze zijn niet eens binnen geweest. Later op de dag zijn ze alsnog geweest.

    Ik vond het wel zo fijn op deze manier, onze dochter had nu alle aandacht voor ons en haar broertje en ze kon rustig kijken en wennen.

    Als we in het ziekenhuis waren geweest had ik eerst de oudste binnen willen hebben, opa en oma kunnen dan best even koffie drinken of een rondje lopen.

    Als ik snel naar huis had gemogen dan was ik eerst naar huis gegaan, daar installeren en dan man de oudste op laten halen.
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zou mijn kindje naar opa&oma doen en met hun afspreken dat je eerst een ontmoeting wil als gezin. Zou het heel raar vinden als mijn (schoon)ouders hier beledigd door zijn eigenlijk :)
    Ze hebben zelf ook meerdere kinderen dus ze weten vast wel hoe zoiets gaat.
     
  20. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Hmm ja dat kan natuurlijk ook zo lopen. Had ik nog niet over nagedacht.
     

Deel Deze Pagina