Eerste kennismaking oudere kindjes met de baby?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Oké dus zo gek is t niet als ik het zo lees dat mn man de kinderen ophaalt..
    Vorige keer viel er niks meer op te halen en konden we naar huis waar iedereen zat. Dat vond ik niet leuk. Ben bang dat dat weer zo gebeurt als we meteen naar huis mogen.
     
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik heb t vorige keren niet gepland en dat altijd wel jammer gevonden. Oudste trok naar oma wat ik snap. Maar het was niet echt een moment, ik vond het druk en mn schoonmoeder was wat hyper.
    Ik zou het dus graag anders willen nu ja. Het is ook niet zo dat ik ze pas uren later bij de kleine wil hebben. Maar niet dat eerste moment van kennismaking die eerste 5 of 10 minuten ofzo.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België bevalt de overgrote meerderheid in het ziekenhuis. Dan moet je sowieso plannen wat er met oudere kinderen gebeurt. Kan je even goed hierover nadenken :)
     
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou dit vooraf een keer bespreekbaar maken met degene die op de kinderen past.

    Mijn schoonouders wisten niet dat ik ging bevallen, mijn ouders en zus wel. Mijn dochter was bij mijn zus.
    Mijn vriend heeft onze dochter opgehaald en is toen naar het zkh gekomen. Ik bleef een nachtje..
    Mijn zus heeft onze dochter vanuiy het ziekenhuis weer mee na huis genomen, haar in bed gelegd en mijn vriend heeft die nacht gewoon thuis geslapen.
    Toen mijn dochter na huis was, was de rest van de familie welkom. Dit was geen probleem, heb ook niet overlegt met hen, maar gewoon medegedeeld dat ze pas na half 8 welkom waren..
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.196
    113
    Bij de 2e: oppas aan huis (zusje). Aangezien oudste 1.5jaar was en we snel naar huis mochten gewoon thuis laten kennis maken met mijn zusje erbij.

    Bij de 3e: oudste 2 bij ma. Savonds laat bevallen, snachts naar huis. Smorgens heeft ma ze gebracht en gelijk gekeken

    Bij de 4e: ma hier opgepast. Snachts bevallen. Kwam thuis toen de oudste 2 op school zaten (helaas, papieren duurde erg lang). ma was met de 3e thuis dus weer gelijk gezien.

    Overigens lieten ze wel de ruimte dat de kinderen eerst keken en dan hun. Zou er niet om gaan stressen en gewoon ook kijken naar wat handig is. Net als bij ons 2x oppas aan huis en snel naar huis mogen vind ik niet dat je ze kan wegsturen zobder te kijken. En de x dat ze bij ma waren was het gewoon veel praktischer dat ma ze terug bracht. Wel is het fijn als ze eerst even op de achtergrond blijven ;)
     
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee, helemaal niet! Ik snap je volkomen. Ik vond de eerste ontmoeting toch wel heel speciaal. Hoe die oogjes gingen glimmen toen ze haar broertje zag, gelijk de herkenning dat het eigen was (en later tegen opa en oma zeggen; kijk mijn broertje, niet aankomen!)

    Waarom zaten opa en oma daar de vorige keer dan al met de kinderen? Misschien kan je beter niet zeggen wanneer je naar huis mag en je man de kinderen op laten halen zodra jullie eraan toe zijn.
     
  7. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik kreeg een geplande keizersnede dus wij konden hier uitgebreid over nadenken. Wij wilden de operatie graag in de ochtend zodat de oudste gewoon naar het kinderdagverblijf zou gaan. Dan zou het voor de hele familie een verrassing zijn als de baby geboren was. Helaas was dit niet mogelijk en werd de operatie ‘s middags ingepland, op carnavalsmaandag wanneer het kdv dicht was. De oudste is toen naar mijn zus gegaan. Zij woont vlakbij het ziekenhuis dus mijn man kon onze zoon gemakkelijk ophalen om als eerste naar zijn broertje te gaan kijken. Dat hij eerst kennismaakte met de baby zonder dat er een hoop familie omheen stond vonden wij heel belangrijk. De familie (behalve mijn zus dan) hebben we ook later pas gebeld zodat we ook echt even tijd met zijn viertjes hadden. De familie kwam ‘s avonds pas. Zij zijn tijdens de hele zwangerschap vrij onverschillig geweest dus ze hoefden van mij niet meteen aan mijn bed te staan. Wij vonden het prima gegaan zo.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Mn man snapt het niet zo. Die zegt dat het nou eenmaal zo is en zijn ouders op de kinderen passen.

    Vorige keer hebben we het ook niet verteld, we moesten snel naar t ziekenhuis en zijn ouders kwamen toen bij ons thuis. Toen we naar huis mochten waren ze hier dus ook nog.
     
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Foutje deze was dubbel gepost..
     
  10. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik krijg een geplande keizersnede en mijn zoon gaat overdag gewoon naar school. In principe haalt mijn vriend hem op van school, maar mocht t uitlopen dan doen mijn schoonouders dit en komen ze met mijn zoon naar t zkh. Ik heb mijn schoonouders aangegeven dat ik eerst mijn zoon kennis wil laten maken met zijn broertje en gevraagd of ze dan even op de gang willen wachten.
    Volgens mij begrepen ze het wel en zo niet, dan helaas...mijn zoon is al 8, is enorm betrokken en vind het superspannend. Eerst alle tijd voor hem.
    Zodra hij er aan toe is kan de overige familie erbij.
     
  11. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mn schoonzus heeft de oudste gebracht die daar een nachtje was slapen (was na t strippen met 41 weken, dus had al zon gevoel van...zou wel eens kunnen, dus uit voorzorg de oudste weggebracht). Zij is meteen weggegaan, moest ook gewoon werken, en pas in de avond of volgende dag teruggekomen.
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik beviel om 22.30 s avonds en moest daarna nog naar OK om gehecht te worden, er is die dag dus niemand meer langs geweest. S morgens rond 9.00 heb ik m'n schoonmoeder geappt (daar was onze zoon) dat ze langs kon komen. Uurtje later waren ze er, schoonvader was trouwens gewoon werken, zoon en schoonmoeder gewoon tegelijk binnen gelaten hoor. Oudste vond het maar vreemd en wilde na een kwartier weer weg met oma. Hij is nog gezellig een dag bij oma geweest en s avonds hebben ze m thuis gebracht, wij waren zelf begin van de middag thuis.
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.164
    113
    Mijn kinderen zijn allemaal thuis geboren.

    Toen de middelste kwam, was de oudste 2. Mijn ouders pasten op hem in hun eigen huis. Hoewel ik vroeg op de avond al klaar was, heb ik hem lekker een nachtje daar laten logeren, zodat wij even de eerste nacht zelf aan de baby konden wennen. Mijn ouders zijn 's avonds wel om de beurt al even komen kijken. Volgende ochtend hebben ze de nieuwe grote broer thuisgebracht.

    De jongste werd eind van de middag geboren, mijn ouders pasten weer op de oudste twee. Ze waren net aan het eten toen ik belde dat de baby er was. Na het eten hebben ze de kinderen thuisgebracht. En toen heeft iedereen tegelijk de baby gezien, denk ik. Ik weet het eigenlijk niet eens precies meer.

    Maar goed, wij maakten daar eerlijk gezegd ook niet echt zo'n issue van wie als eerste het kind moest zien. Ik begrijp dat ook nooit zo goed. Ze kijken het moois er heus niet van af en natuurlijk zijn de verse opa en oma ook helemaal opgewonden om hun kleinkind te zien, waarschijnlijk zelfs nog meer dan de peuterbroertjes en zusjes die het toch niet helemaal begrijpen.
     
    Mamaa6 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina