Eerste kennismakingsgesprek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oonah, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Hallo iedereen


    Ik weet niet goed waar terecht met mijn verhaal, dus drop ik het hier maar even bij mensen die dit traject ook doormaken. Mijn vriend en ik zijn beide 27 jaar en nu een jaar aan het proberen om zwanger te worden. Een maand geleden heb ik een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor een check-up, en toen is alles plots in een stroomversnelling gegaan. Zij heeft ons even opgevolgd dmv follikelmeting, sperma onderzoek bij mijn vriend,...bij beide bleek alles wel ok, maar toch zien ze geen slaagkansen voor een natuurlijke bevruchting, zij stellen voor een stap verder te gaan en over te gaan op kunstmatige inseminatie. Morgen mogen we gaan voor een eerste gesprek. Ik weet niet goed wat we kunnen verwachten. Ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij, heb het gevoel dat we in een straatje belanden zonder einde, of tenminste met een heel ver einde. Ik hoop wat steun te vinden met jullie ervaringen.

    Groetjes
     
  2. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Moeilijk...... waarom zien ze geen slagingskansen op de natuurlijke manier?
     
    nizzie86 en Maan14 vinden dit leuk.
  3. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Dat is een goeie vraag, is ons ook nog niet duidelijk. De fertiliteitsconsulator belde ons op met de uitslag van het sperma onderzoek en zei dat alles wel ok was, alhoewel ze nu ook niet overtuigend klonk. Het kan zijn dat ze misschien niet alles zo over de telefoon wou uitleggen, dus we hopen morgen bij het kennismakingsgesprek meer te weten te komen wat het probleem juist is:(
     
  4. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ok....heel veel succes! Laat je daar goed voorlichten en schrijf je vragen op.
     
  5. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Vandaag kennismakingsgesprek gehad. Blijkt uit het sperma onderzoek dat de uitslag niet zo super is, het is ok, maar blijkbaar heeft mijn vriend 75% goede zaadcellen, maar heeft hij er te weinig die overblijven om een bevruchting tot stand te brengen, ze geraken blijkbaar niet voorbij mijn baarmoederslijmvlies, vandaar dat ze na de test na geslachtsgemeenschap geen enkele zaadcel terugvonden in het baarmoederslijmvlies. Voor die reden willen ze overstappen op kunstmatige insimenatie omdat de slaagkans dat het op de natuurlijke manier lukt heel klein is. We hebben beslist er voor te gaan. Volgende week donderdag op 7 september starten we al met de standaardonderzoeken als doorgankelijkheid eileiders, bloedtest om te zien waar in de cyclus we ons bevinden. Daarna zullen ze kunnen zeggen wanneer ik Pregnyl moet inspuiten om eisprong tot stand te brengen, om dan 2 dagen later de insimenatie te laten uitvoeren. Het is enorm spannend allemaal, heb het gevoel dat we nu pas de eerste realistische kans krijgen zwanger te kunnen worden, al is de klans klein natuurlijk dat het al van de eerste keer lukt, maar toch, het geeft hoop! En ergens voelt het ook weer aan alsof je eigen lichaam faalt, het voelt beschamend aan hulp nodig te hebben van technieken, timing en middelen om zwanger te kunnen geraken, ook al weten we dat we er niks kunnen aan doen:( weet iemand of dit klopt dat nadat je een eerste maal zwanger bent geworden, het bij de tweede dan zou gemakkelijker gaan wel op een natuurlijke manier zwanger te worden?
    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Groetjes
     
  6. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend dat jullie het medische traject in moeten. Hopelijk heeft het snel resultaat. Gaan jullie IUI in een natuurlijke cyclus doen? Het gevoel van falen herken ik wel, maar je weet zelf ook dat je er niets aan kunt doen. Laat die gevoelens er zijn. Je ertegen verzetten helpt niet.
    Als het de 1e keer goed is gegaan is het helaas niet automatisch zo dat het bij een 2e makkelijker gaat. Hier van de 1e in de 4e maand zwanger, maar nu al 2 jaar bezig en we starten bijna met IVF. Maar andersom zijn er gelukkig ook genoeg verhalen te vinden. Dat er bij de 1e hulp nodig was en bij de 2e juist niet.
    Bliif vooral goed met elkaar praten en hou rekening met veel wachten. Ik ga voor je duimen dat jullie snel van start mogen en dat je snel zwanger mag zijn. Succes!
     
  7. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Goed dat het is opgehelderd! over iui weet ii niet zoveel, zelf 2x gehad en dat was eigenlijk kansloos.

    Over het sneller zwanger worden bij een 2e, ik werd spontaan zwanger na de geboorte van mijn zoon, terwijl we icsi hebben gedaan voor hem. Het werd helaas een miskraam en werd ik niet meer zwanger daarna. Voor dit kindje ook ICSI nodig... dus het kan wel. Schijnt door de zwangerschapshormonen te komen zeggen ze.
     
  8. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Oh en heel veel succes natuurlijk!!!!
     
  9. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie meteen doorkunnen, al blijft het enorm piep dat jullie de molen in moeten.
    Voel je niet schuldig of beschamend. Je kunt er niks aan doen!

    Krijg je de IUI in je eigen cyclus of krijg je ook extra hormonen?


    Bij onze dochter was de eerste IUI destijds raak. Tegen álle verwachtingen in want de zaadkwaliteit was alles behalve goed.

    Bij de tweede hebben we toch het IUI traject opgestart, alleen dit keer hadden we er geen geluk mee. Alle 6 behandelingen mislukt, dus toen over op ivf.
    En het lijkt erop dat die nu raak is :)

    Hou hoop en vertrouwen! Hoop dat jullie wens snel mag uitkomen.
     
  10. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Volgens dat ik goed begrepen hebben gaan ze volgende week tijdens de standaardonderzoeken kijken waar in de cyclus we ons bevinden en om de 2 dagen ofzo follikelmeting doen, en zien of mijn lichaam zelf een eisprong inzet of niet, indien niey zullen ze ingrijpen. Ik heb ook heel onregelmatige en lange cyclussen, meestal 45 dagen, deze cyclus nu was dan weer 34 dagen...heel vervelend als er geen touw aan te knopen is:confused: denk inderdaad zoals je zegt om best niet teveel vooruit te lopen op de zaken, en gewoon meegaan.in het verhaal en we zien wel...en vooral heel veel geduld hebben, dat zal nog het moeilijkste zijn vrees ik:oops: bedankt alvast, en ik duim zeker mee voor jullie dat jullie ook snel resultaat zullen hebben:thumup:
    Groetjes
     
    Secretangel vindt dit leuk.
  11. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Bedankt voor de info alvast, denk inderdaad dat je dit niet kan voorspellen, ieder lichaam zal anders reageren. Mijn schoonzus ook 4j moeten proberen om zwanger te worden, uiteindelijk gelukt via ivf, uiteindelijk werd ze tijdje erna plots opnieuw zwanger op natuurlijke manier, het kan dus inderdaad wel.
    Groetjes
     
  12. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Dankuwelll!
     
  13. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Het zal afwachten zijn, sowieso moet ik voorlopig nog niet starten met Clomid, ze heeft dit wel al ter sprake gebracht dat het kan zijn dat ze dit wel nog opstarten indien de cyclus te lang blijft. Voor Pregnyl blijft het ook afwachten na de follikelmetingen of dit nodig zal zijn of niet, maar volgens hen zal de kans wel groot zijn, wordt meestal zelfs gedaan blijkbaar om alles exact wat te kunnen plannen. Wat fijn te horen dat er toch al snel positieve resultaten kunnen zijn, dat geeft toch wat moed. Gelukkig is het ook gelukt met ivf dan bij jullie, ik meen toch te lezen dat je dus zwanger bent, dikke proficiat alvast!
     
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat fijn dat IUI mogelijk is! Mijn eerste zoontje was in de eerste echte maand dat we er voor gingen. En nu zijn we bijna 2 jaar bezig en blijkt de kans op een natuurlijke zwangerschap heeel erg klein. Volgende week horen we of er genoeg zaad is voor IUI maar moeten er rekening mee houden dat het zo slecht is dat we voor ICSI moeten gaan.
     
  15. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Leuk om nog eens een snel positief resultaat te lezen na IUI! Zal misschien dom klinken maar wat is ICSI dan? Dit is de stap na IUI denk ik? Ik ken al die afkortingen eigenlijk nog niet goed:$
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Natuurlijke weg - IO - IUI - IVF - ICSI - donor - adoptie.

    Dit is wel ontzettend globaal en vooral ook heel erg afhankelijk van waardoor het bij jullie niet of nauwelijks via de natuurlijke weg tot stand kan komen (ligt het aan de man of vrouw en waardoor dan). Het is dus zeker niet zo dat je dit hele rijtje doorloopt!

    Hier na 1,5 jaar zwanger geraakt door Clomid. Helaas geen vruchtje.
    Toen na 2 jaar zwanger geraakt door Pregnyl, daaruit een zoon gekregen.
    Nu na 11 maanden op de natuurlijke manier zwanger geraakt! Nooooooooooooit verwacht (nihile kans) en toch gelukt! :)
     
  17. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    OI = ovulatie inductie, met medicatie follikel laten groeien en met pregnyl een eisprong 'triggeren'. Dan thuis aan de slag.

    IUI = intra-uteriene inseminatie, zelfde als OI, maar dan wordt na de pregnyl een afspraak gemaakt voor de inseminatie. Het zaag van de man wordt dan behandeld en met een slangetje in de baarmoeder geplaatst.

    IVF = In-vitrofertilisatie, met medicatie gaan meerdere follikels groeien, die met een punctie worden 'geoogst'. In een schaaltje worden ze samengebracht met opgewerkt zaad. Daar onstaan hopelijk bevruchtingen en dan wordt een embryo teruggeplaatst.

    ICSI = Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie, zelfde procedure als ivf. Bij slechte zaadkwaliteit kan een laborant een goed zaadje uitzoeken en die in de eicel brengen.

    Hoop dat je hier wat aan hebt. Hier op de site is veel info te vinden. Maar ik zou niet te ver vooruit kijken
     
  18. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Dat is toch al wat duidelijker wat voor wat komt:) bij ons ligt het aan combinatie van mijn baarmoederslijmvlies die zeer dodelijk is voor de "maar" 76% zaadcellen die er zijn van mijn vriend waarvan maar een klein aantal overschieten die zover geraken. Ongelooflijk om te lezen dat je toch op een natuurlijke manier zwanger bent geworden! Misschien omdat je er dan het minst mee bezig bent en toch in de overtuiging zit dat het niet kan lukken, net dan lukt het dikwijls net wel:) super voor je! Groetjes
     
  19. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Dikke mercie! Is heel klaar en duidelijk omschreven, heb ik zeker wat aan!:) ja inderdaad, zullen niet te ver vooruit kijken, stap met een keer, nemen zoals het komt. Groetjes
     
    Secretangel vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook een irregulaire cyclus, variërend van 49-270 dagen.
    Gelukkig bestaat er medicatie om je cyclus te reguleren ;)
     
    Nellie4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina