Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @ManSte wat super voor jullie!

    @Lysta ook voor jullie super jeetje 11 weken alweer Pff tijd vliegt!
     
    Lysta vindt dit leuk.
  2. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Zwaaien jullie kindjes al 'dada'? Hier begint ze het sinds een paar dagen te doen, maar op de vreemdste momenten, haha :) bijvoorbeeld als we de trap opgaan zwaait ze altijd, maar nog niet als er effectief iemand naar haar zwaait.
     
  3. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @vinorosso de tijd gaat nu snel, heb nu ook meer afleiding dan vorige keer. Het is anders in de zin dat ik vorige keer gewoon mijn rust kon pakken als ik dat wilde. Nu heb je toch de zorg van een kindje er al bij (en die gaat voor). Heb nu ook meer last van misselijkheid, maar ben ook ontzettend moe omdat mijn meisje niet lekker is en onrustig slaapt waar ik weer wakker van wordt (en dan weer honger heb en moet eten omdat ik anders weer moet overgeven) dus het helpt elkaar in de hand.
    @ManSte ik hoop dat je ook snel goed nieuws voor ons hebt. Veel succes morgen alvast.
    @moby123 hier doet ze dat ook. Zwaaien naar "spoken" maar niet naar ons. We oefenen het wel met haar, zou ik wel leuk vinden als ze dag begint te zwaaien als ik haar weggebracht heb naar de opvang.
     
  4. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Wat leuk dat sommige van jullie kindjes al zwaaien. Die van ons nog niet maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet zo mee bezig ben. Wel leuk om dat wat meer te doen =)

    @Lysta ah.. ja dat snap ik wel. Nu ben je 24/7 al bezig met een kleintje dus die afleiding heb je sowieso. Grappig dat je dan 's nachts wat moet eten omdat je anders moet overgeven. Succes daarmee, hopelijk is dat misselijke snel over.
     
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Lysta fijn dat de controle goed was! Hopelijk kan je tussendoor je rust pakken.

    @ManSte goed nieuws! Succes morgen!
     
  6. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @ManSte hoe ging jullie gesprek?
     
  7. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    ja! Hartstikke goed. De echo zag er goed uit. Rustiger als de voorgaande keer, dus ze verwacht dat de Clomid wel weer aan gaat slaan. Ik ga maandag weer starten. Dus we gaan er weer voor :thumup:

    zwaaien... niks.. nada... we oefenen wel heel veel... :D
     
  8. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste: veel succes met de clomid!
    Zwaaien: dat was hier uit het niets hoor...vorige week deed ze nog niks en keek ze me aan van :'Wat doe jij toch vreemd, mama' en nu zwaait ze heel de dag door, hahaha! Meestal kijkt ze dan ook naar haar eigen handje terwijl ze het doet, alsof ze het gek vindt dat dat beweegt :p

    Slapen: krijgen jullie je kindje makkelijk in slaap zonder huilen? Pfff...het is hier echt een ramp de laatste tijd. Ik heb een maand lang 'toegegeven' en ze steeds aan de borst in slaap laten vallen, maar dat duurde altijd langer dan een uur (soms zelfs 2 uur). Dus kwam erop neer dat ik heel de avond altijd met haar boven zat...ik wil dit weer gaan veranderen. Ze heeft het een tijdje goed gedaan toen ze 6 maanden was. Dan liet ik haar beneden drinken aan de borst en legde ik haar wakker in bed. Meestal huilde ze tien minuutjes en viel ze dan in slaap. Of soms ging ik haar even troosten in haar bedje en legde ik haar terug met haar knuffeltje en dan viel ze zo in slaap. Maar vanaf dat ze kon rechtstaan in bed, lukte dit niet meer. Aangezien ik haar niet meer kan neerleggen als ik ze troost...want ze staat onmiddellijk weer recht in bed te huilen en struikelt dan over haar slaapzakje of zo.
    Gisteren heb ik haar nog eens gewoon wakker in bed gelegd nadat ze gedronken had, met een hele scene natuurlijk als gevolg. Om de paar minuutjes ging ik haar even troosten en kordaat terugleggen en slaapwel zeggen. Uiteindelijk heeft het een uur en een kwartier geduurd voordat ze in slaap lag. Ik vind het zo zielig, maar wil wel dat ze leert dat ze niet twee uur moeten sabbelen bij mij om in slaap te vallen. :(
    Ik ga dit nu proberen weer een tijdje vol te houden en hoop dat ik verbetering merk als ze dit wat gewoon is, maar ik vind het echt verschrikkelijk :(. Iemand tips?
     
  9. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte wat fijn dat de echo gunstig was. Veel succes komende tijd (en dat het snel mag lukken). Hoe lang had je vorige keer clomid nodig voor je weer cyclussen had?
    @moby123 Degene die geloven in slaaptraining melden wel dat het eerst zwaar is, maar het gevecht steeds korter duurt. Maar het is wel zwaar (heb het zelf maar 1 nacht weten vol te houden). Probeert je man haar ook te bed te brengen? Hoe gaat dat? Misschien dat je meisje jou vooral ziet als (heel oneerbiedig gezegd) degene met borsten vooral omdat ze dat de laatste tijd heeft gebruikt om weer mee in slaap te komen. Bij je man zal het waarschijnlijk ook niet meteen lukken, daar niet van, maar is voor haar misschien wel anders.
    Hier was het vorige week ook drama met slapen, maar ze was ook compleet ontroostbaar. Ze wilde niet bij ons hangen maar ook niet neergelegd worden, was net of ze niet wist wat ze met zichzelf moest. Denk nu dat het een sprongetje is geweest. Mijn schoonmoeder gaf als tip om met beide handen eerst over het hoofd te strijken, dan schouders, arm en handjes. Hetzelfde met hoofd, borst, heupjes, beentjes, voetjes. En een aantal keer herhalen. Het zou er voor zorgen dat ze rustiger wordt en beter slaapt. We zijn het gewoon gaan proberen als slaapritueel, hier vind ze het fijn en het lijkt na een week ook wel haar vruchten af te werpen. Ze heeft wel vaker momenten dat ze het toch nodig heeft om eventjes te huilen voor ze gaat slapen en dat is nu weer zo goed als niet. Misschien werkt het voor jullie ook?
     
  10. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    #570 ManSte, 8 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2017
    @moby123 ; jeetje dat klinkt heftig. :( Hier niet heel veel nuttige tips. Wij zijn vrij vroeg begonnen met "slaap trainen". Rond de vijf maanden. Maar dat was ook niet echt een bewuste keuze, meer omdat ons manneke heel prikkel gevoelig was. Als we hem in bed legde en hij huilde ergens tussen de 5 en soms 15 (tenenkrommende) minuten dan ging hij gewoon slapen. Ging een van ons er na een paar minuten naar toe om hem te troosten dan duurde het echt een half uur tot een uur om hem in slaap te krijgen, hij ging dan bij het troosten (eest in bed proberen) ook echt hysterisch huilen. Ik hield hem dan een half uur tegen me aan in het donker op een stoel, tot hij in slaap viel. We lieten hem dus kort huilen, maar dat stopte na 10 eigenlijk altijd wel. En daarna wel eens een nachtje niet huilen. Steeds vaker, en nu leggen we hem al een maand of twee na het avond ritueeltje (fles, boekje, tandenpoetsen, slaapzakje aan, kus op de bol in bed en gaat hij zonder mopperen slapen. Soms, als hij een drukke dag heeft gehad, huilt hij, maar is hij al stil zodra we de kamer uit gaan... ik weet ook niet zo goed wat ik als tip moet geven, omdat dit voor iedere ouder, en voor ieder kindje heel persoonlijk is. Maar ik snap ook heel goed dat je er nu wel stevig van baalt.

    @Lysta; De vorige keer sloeg de laagste dosis clomid meteen aan, en was het tijdens de tweede cyclus al raak. Ze zei dat omdat de echo juist rustiger was, de clomid nog makkelijker werkt. We verwachten dat dezelfde dosis wel weer zal werken. Dan zou het mooi zijn als het weer zo snel raak zou zijn, maar ik ga maar even uit van een half jaartje. En anders hopelijk bij een hogere dosis. Ik moet zeggen dat ik er nu ook veel relaxter in sta, omdat we al een prachtige zoon hebben, en we er vrij vroeg weer bij zijn. (dit klinkt een beetje oneerbiedig, maar ik bedoel dat ik nu veel makkelijker de boel de boel kan laten. Zeg maar :oops::rolleyes:)
     
  11. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte ik snap wat je bedoeld. Hopelijk gaat het dit keer weer snel en heb je geen hogere dosis nodig. Wij hebben ook beide keren de gedachte gehouden dat het wel een half jaar minimaal zou duren (vrij gemiddeld dacht ik), met de bedoeling niet meteen teleurgesteld te zijn. Lees hier soms verhalen dat vrouwen vanaf de eerste ronde er meteen alles aan willen doen om meteen zwanger te raken. En bij mij duurde het door de bv een tijd voor ik weer mijn cyclus had, maar omdat je al een kleintje hebt is het inderdaad toch net wat anders.
    Hoef je alleen de clomid te gebruiken of krijg je dan evengoed nog controles tijdens de cyclus of het aanslaat of moet je het gewoon een tijdje gebruiken?
     
  12. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @Lysta; de eerste cyclus wordt gecontroleerd. Ik begin dit weekend met de pillen, en dan vanaf volgende week maandag om de dag een echo om te kijken of er een eicel groeit. Is dit zo (dit was de vorige keer wel zo) dan krijg je voor een half jaar een recept mee en mag je het "zelf" proberen. Is dit niet zo dan wekken ze een menstruatie op en begin je met een hogere dosis onder controle. Enz.
     
  13. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @ManSte spannend hoor, leuk dat het weer begonnen is :)

    @moby123 dat klinkt wel heftig hoor.. gaat het ondertussen al beter? Wat heb je geprobeerd nu? Ik heb geen tips helaas, omdat mijn zoontje een goede slaper is. Als ik hetzelfde probleem zou hebben zou ik die slaaptraining proberen omdat dat vaak wel goed helpt. Maar dat zal wel pittig zijn. Succes!

    Ik maak eigenlijk altijd het eten vers voor mn zoontje, zowel fruit als avond eten. Maar soms heb je van die dagen dat je ergens anders bent zodat je zo'n potje geeft. Het gekke is, 9 van de 10 keer dat we het hem geven, dan is hij er doodziek van. Dat spuugt ie de boel helemaal onder en dat tot wel 3 tot 6 keer toe. Omdat hij alleen nog maar ziek is geweest als we hem zo'n potje geven begint me dat nu wel te dagen van.. heh zal het dan daar aan liggen? En hij heeft het alleen met 8+ maanden potjes..
    Klinkt dit herkenbaar voor iemand? Dit geldt alleen voor het avondeten btw, fruit gaat goed (áls hij daar een potje van krijgt).
     
  14. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @moby123 jeetje wat heftig zn tijd al!
    Hoe gaat t nu?
    @ManSte spannende tijd voor jullie! Duim dat er een mooie eicel groeit en snel een klein wondertje. @vinorosso wat vreemd! Hier zowel vers als potjes voeding maar gaan er allebei in als koek.
    Misschien door dat de groente iets grovere stukjes zijn?

    Hier is t slapen na de vakantie ook drama. Heel weinig slapen & niet in slaap willen komen. Vanmiddag om 4uur proberen naar bed te krijgen maar niet gelukt (heb het tot 6uur geprobeerd)
    Toen om 7uur de fles en wassen etc. Weer geprobeerd meneer slaapt nu pas. Helemaal over zn toeren elke keer zit met me handen in het haar. Hopelijk is dit weer ene korte fase. Op vakantie sliep hij zo goed zonder te miepen etc en thuis is t weer een drama.
     
  15. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vinorosso: vreemd van die potjes. Ik heb er geen ervaring mee, heb tot nu toe steeds vers gegeven. Als het enkel de 8+potjes zijn, lijt het me ook eerder aan de stukjes te liggen. Als je vers geeft, laat je daar dan kleine brokjes in of mix je het nog glad?
    Bientje: lastig van dat slapen. Hopelijk is het weer een fase die snel voorbij is :(
    Slapen: Na een paar avonden volhouden lijkt het voorlopig weer te beteren. Ze begint weer te beseffen dat ze niet aan de borst uren mag tutteren. Ze drinkt nu beneden aan de borst en gaat dan haar bedje in, waar ze wel eerst heel hard huilt en onmiddellijk gaat rechtstaan. Ik geef haar dan een zoentje, een aai over de bol en zeg kordaat slaapwel en ga de kamer uit. De eerste avonden waren heel moeilijk, dan bleef ze heel lang huilen. Dan ga ik om de vijf minuutjes even troosten. Maar de laatste twee avonden valt ze al na 5 minuutjes in slaap, dus ik hoop dat het zo verder gaat.
     
  16. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @moby123; wat fijn dat het wat beter gaat! Ik duim mee dat het aanhoud!

    @bientje; ik moet zeggen dat wij ook wel even een weekje drama hebben gehad nadat we met z'n drieën op vakantie zijn geweest. (Ons manneke wilde overdag niet meer gaan slapen. alleen maar mopperen) Op het kdv zeiden ze toen dat ze dat heel vaak hoorden/hadden na een vakantie. Ik hoop dat het bij jullie ook snel weer verdwijnt
     
  17. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Slapen, schijnt ook bij de negen maanden sprong te horen. Hier is het sinds het weekend ik elk slaapje feest. Het is maar een fase denk ik dan heel dapper Vandaag en vannacht ben ik er wel alleen mee. Haal straks maar vast een fles wijn in huis. Dat heb ik wel verdiend als hij vanavond eindelijk slaapt.
     
    vinorosso en ManSte vinden dit leuk.
  18. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    Mimi; goede instelling!!
    pfff. Ik blijf dat ook maar als een mantra tegen mezelf herhalen. "Het is maar een fase" "het is maar een fase" Het werkt ook wel; ik kon eerst echt van streek raken als Ferry weer de hele dag liep te rellen. Ik keek de uren op klok voorbij. En nu ach, morgen weer een dag
     
  19. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Groot gelijk die glas wijn zeker verdient! @mimi1988
    @ManSte ook ik blijf dat herhalen!

    Vanavond ging het wellis waar naar bed gaan goed zonder te protensteren. Ik helemaal in de zevende hemel!
    Helaas van korte duur vervolgends werd ie een half uur later al krijsend wakker en nu ligt ie nog steeds te huilen pffff.... (zit er even door heen) kan wel mee huilen op het moment maar moet me poot stijf houden anders blijven we dit houden. Elke 5 a 6 min naar boven aai over zn bol en weer weg lopen. Wish me luck!
     
  20. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @Biientjeee; Ai Ai Ai. Afzien zeg! Pff. Ik snap dat je er doorheen zit! Succes!!

    Hier ook een bagger dag. De ochtend ging nog goed. Weliswaar om half 6 (Argh! Half 6 jongens!) wakker maar in de ochtend mooi een slaapje van anderhalf uur. Na de middag; drama. Meneer wilde absoluut niet in zijn bedje slapen. Eigenlijk helemaal niet slapen. Nadat ik het had opgegeven in bed ook niet in de auto en ook niet in de wagen. Schiet mij maar lek :confused: Om kwart voor 7 heb ik hem in bed gestopt en na een half uurtje kletsen slaapt hij nu gelukkig. Nou. Klaar met m'n tirade.
     

Deel Deze Pagina