Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier ging de avond ook goed. Zonder te krijsen viel hij in slaap. Na 45 minuten gaf hij regelmatig een kik. Zonet flesje van 100 gegeven, helemaal op en nu in een diepe slaap. Misschien werkt dat @Biientjeee ?
     
  2. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bientje: hoe is de rest van de nacht verlopen?

    Vreselijk als ze moe zijn, maar niet willen slapen! Dat is dan de hele dag jammeren en zeuren, maar krijsen als je ze een dutje wilt laten doen :( Ik word er ook soms gek van...
     
  3. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hij heeft het een klein uurtje vol gehouden. Daarna toch in slaap gevallen.
    @mimi1988 hij had net voor dat ie naar bed ging zn flesje gehad & drie kwartier daarvoor zn groente hapje.. maar mocht t vanavond weer zo gaan zal ik het proberen wie weet!

    De rest van de avond heeft ie geslapen als een ons. Wakker geworden vanmorgen om 7:15 & slaapt nu weer een half uurtje ongeveer. Hopelijk blijft ie nog eventjes in dromenland.

    @moby123 tis zo frustrerend & voel me ook echt een slechte moeder op zn moment. Maar wil ook niet een baby die alleen maar slaapt als ik bij hem lig.
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Netjes @Biientjeee . Hier was het drama vannacht. Van 23.00 tot 2.00 klaar wakker. Niks hielp. In zijn eigen bed niet, bij mij niet (was er alleen mee)... om 01.50 weer mini flesje en toen geslapen tot 7. Mama dood op vandaag...
    Vandaag overdag ook korte slaapjes. Geef de 9 maanden sprong maar de schuld
     
  5. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @mimi1988 aah nee hè! Vreselijk zulke dagen bah! Hier vandaag een aardig dagje. Hij slaapt nu 3 kwartier hopelijk blijft dat ook zo! Lekker optijd je bedje opzoeken Mimi
     
  6. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Even een ander vraagje. Gaan jullie welleens een avondje weg met vrienden of met zn 2e? Wie heeft dat de oppas bij jullie? Heeft er iemand een oppas meisje of ervaringen ermee?
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Wij hebben kennis gemaakt met een meisje van 17. Via via. Binnenkort komt ze overdag even 1 of 2 uurtjes oppassen. Ze heeft wel ervaring al gelukkig.
     
  8. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend mimi. Ik zit er ook steeds meer over na te denken.. hoe moeilijk ik het ook vind maar tijd samen is ook belangrijk. Nu zijn we afhankelijk van mijn ouders. Me schoonouders daar kan het niet( te weinig ruimte & te veel huisdieren)
    Verder houden we weinig over.
    Ons boefje heeft ontstoken oogjes zo zielig!
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ja ik vind het ook spannend, maar het is een erg leuke meid! Was zelf 15 toen ik ging oppassen bij een tweeling van 6 maanden.
    Na onze vakantie maar even proef oppassen haha.

    Wat sneu! Hier ook gehad na onze vakantie in Italië. Kwam allemaal groene derrie uit. Uiteindelijk bij de hap geweest omdat hij er koorts bij kreeg. Het was een verkoudheid die op zijn ogen sloeg. Zalf gekregen en met paar dagen was het over (gekookt afgekoeld water werkte niet voldoende hier).
     
  10. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier nog geen ervaring met een oppas. Enkel mijn ouders hebben een paar uurtjes op haar gelet, meer nog niet. Maar in principe zou het perfect moeten kunnen als je iemand vindt met ervaring op vlak van baby's. Ik was zelf 15 toen ik babysitte op zowat alle kinderen uit de hele buurt, haha.
     
  11. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Slapen, hier ook een paar weken terug drama. Persé niet te bed willen (maar wel doodop zijn). Ze wilde ook niet getroost worden, maar wilde ook niet niet vastgehouden worden, ze wist gewoon niet wat ze met zichzelf aan moest. Denk dat het een sprong was. De week erop was ze flink verkouden, het stroomde letterlijk uit haar neus, dus dat schoot met slapen ook niet op. Telkens hoesten 's nachts. Daarna ging het wel goed, op 1 avond na dat ze gillend en hard huilend wakker werd. Kreeg haar met geen mogelijkheid getroost, van alles geprobeerd (rondlopen met licht aan en licht uit, flesje, wiegen). Ik kreeg haar er ook geen seconden uit, leek wel of ze niet eens merkte dat ik haar vast had. Niks hielp en was op den duur mee aan het huilen. Na een uur merkte ik dat ik zo kapot was dat ik op het punt stond om te schreeuwen op haar dus ik mijn man maar wakker gemaakt (die lag op de logeerkamer omdat hij nog moe was van de avonden ervoor en 6 dagen in de week werkt). Hij heeft nog een half uur met haar rond gezeuld en toen was ze zo moe dat ze in slaap viel. Wat het precies is geweest weet ik niet. Hoop zo'n nacht niet meer mee te maken.

    Oppas, hier doe ik beroep op mijn ouders, maar we zijn niet vaak weg. Mijn ouders (en broertje die nog thuis woont) vinden het geweldig. Mijn schoonmoeder woont te ver weg om haar even te laten oppassen.

    Vorige week de gastouder verteld dat ik zwanger was. Ze had met Pasen gezegd dat ze geen baby's meer wilde, maar gelukkig wil ze de kleine van ons die eraan komt wel erbij. Ze leek er juist enthousiast over. Vind het wel fijn, want we zijn heel tevreden over haar.
     
  12. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    hier is t slapen met name Savonds nog steeeds drama! Ben dood op ervan. Elke avond 1 1/2uur stijd.

    Het tijgeren is hier inmiddels in volle gang. Niks is meer veilig Haha geweldig om te zien!
    Morgen moet ik weer werken en gaat Valentino weer naar de opvang voor het eerst sinds 3 weken ben benieuwd hoe dat gaat.
    Hoeveel flesjes krijgen jullie kleintjes nog? En hoe ziet jullie schema er nu uit?
     
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Wat fijn @Lysta dat de gastouder ook voor jullie baby wil gaan zorgen. Misschien had je dochter gedroomd toen ze zo in paniek was. Hier ook eens gehad.

    @Biientjeee vermoeiend lijkt me dat zeg! Hier gaat het weer goed. Vorige week een dag of 4 heel slecht slapen, en nu weer goed. Vannacht wel iets rommeliger, maar hadden gisteren een kinderverjaardag. Denk dat hij erg onder de indruk was van alles. En ik duwde hem in de armen van een vreemde toen mijn vriendin met haar baby van 2 maand uitgleed en zij op de grond terecht kwam. Met allebei gaat het goed, was alleen flink schrikken.

    Hebben jullie ook nog dat de tranen zo hoog zitten? Ik kan zo snel huilen tegenwoordig. Kon dat al, maar nu nog sneller haha.

    Ons schema:
    7.00 fles 180/6
    7.45 1 boterham
    9.30 slapen 1.5 uur
    11.00 fruit
    12.30 fles 150/5
    13.00 1 boterham
    13.30 slapen (max tot 16.30)
    Na het slapen flesje 100/1 (ivm met slecht water of iets anders drinken) + snackje (maisboogie oid)
    Tussen 16.30 en 17.30 avondeten
    1.5 a 2 uur erna fles 210/7 + 3 scheppen pap (laat meestal 30 staan)
    Wassen en naar bed.

    Als hij slecht gedronken heeft tussen 22 en 23 uur nog 120/2 melk.
     
  14. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    Wat vervelend om te lezen dat het slapen nog steeds wat slecht gaat bij sommige. Dat haalt echt het bloed onder je nagels vandaag. Hier is het gelukkig weer over. Heeft deze keer maar een paar dagen geduurd. (godzijdank!)

    ons schema:
    06:30 - wakker, flesje 180/6 + 4 scheppen baby bambix
    08:30 - naar bed
    10:00 - wakker - fruit hapje + wat drinken
    11:30 - fles 150/5
    12:30 - naar bed
    14:00 - wakker - boterham met beleg + drinken (soms nog een halve cracker)
    15:30 - fles 150/5
    16:00 - naar bed
    17:00 - wakker - avondeten + wat te drinken
    19:00 - fles
    19:15 - naar bed

    Nog steeds drie slaapjes en 4 flessen. Maar het gaat nog steeds in een vast schema, wakker (- eten - spelen) - fles - spelen -bed. De tijden kunnen wat variëren, soms slaapt hij wat langer of wat korter.
     
  15. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hier was het slapen een lange periode een drama, maar de laatste week gaat het weer veel beter om haar te laten inslapen gelukkig. Ze wordt nu meestal maar 1 keer wakker 's nachts, soms zelfs niet. Ze slaapt van ongeveer 20.00u tot 5.00u of tot 5.30u in totaal. Zou het echt helpen om haar kamertje te verduisteren om langer te slapen? Ik vind het wel erg vroeg. Het is wel donker op haar kamer, maar niet volledig donker zeg maar. Mijn man staat ook wel op rond dat tijdstip, ik dacht eerst dat ze daardoor wakker werd, maar ze is ervoor al wakker (aan het brabbelen) en begint gewoon pas te huilen omdat ze mijn man dan hoort opstaan natuurlijk, haha. :p

    Dutjes overag zijn wel nog steeds een ramp...gisteren heeft ze welgeteld een halfuurtje geslapen en is ze de hele dag moe geweest tot ze 's avonds ging slapen.
     
  16. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @moby123 hier slaapt ze altijd in het donker, ook overdag. Anders sliep ze niet. Ze ziet te veel.

    Bij het CB geweest. Ze weegt nu 9,31 kilo, netjes op haar eigen lijntje. Ook met hun over het eten gehad. Ze krijgt nog steeds 5-6 flessen van 150 (met 4 scheppen) omdat ik er geen enkele fles af krijg. Ze houdt van eten maar het vult haar dus niet en ben dus ongeveer elke 4 uur een fles aan het geven. Vanuit Rapley moet je eerst een fles geven en dan pas eten maar vind dat na 10,5 maand er wel een verschuiving mag zijn dat eten toch belangrijker wordt dan flesvoeding.
    Mag naar het volgende toe gaan werken:
    's Ochtends brood met daarna een fles van 150
    Later op de ochtend wat fruit met eventueel water
    'Middags brood met een fles van 150
    Later in de middag een koek (rijstwafel, toast, beschuit) met water
    's Avonds mee laten eten en daarna een toetje in de vorm van bijvoorbeeld magere yoghurt
    Voor het slapen weer een fles.

    Vandaag al gelukt om de 2e fles naar 11 uur te krijgen dus hoop dat het gaat lukken.
    Hier schuifelt ze heel de kamer rond. Ze vind van alles, dus we maken met haar samen ondertussen de kamer wat meer babyproof. Onze staande lamp gaat weg (trekt ze toch om) en ze vind ook telkens overal kabels dus die ook beter weg zien te stoppen. Sinds ze zo rondschuifelt heeft ze ook minder behoefte aan slapen, dus 's avonds is ze total loss. Maar ze kan nu ook beter zichzelf vermaken dus krijg ik weer wat meer zelf in huis gedaan.
     
  17. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier gisteren ook cb geweest en kinderarts. 74.5cm en 9.5kg. Mooi eigen lijntje ook.
    Kinderarts wil dat hij eind augustus/begin september over gaat op nutramigen. zonder koemelk ook. En dan iets daarna een dubbel blind test. We gaan dan al richting 1 jaar en kijken of hij over zijn intolerantie heen gegroeid is. Wel moet de diëtiste er ook achter staan zei ze. Vorige week maandag stond zij er nog niet achter, we gaan het zien. Ergens zijn wij ook benieuwd, aan de andere kant zie ik er ook enorm tegen op. We hebben net 3 maanden rust...

    Hier wordt er ook flink getijgerd. Heel leuk! Slapen gaatnook weer goed. Overdag meestal 2x 2 uur. Soms 1x2 en 1x3. Vanmorgen zelfs tot 8.15 geslapen Hij was eerst om 6 uur wakker. Flesje en terug haar bed. Hij slaapt dan zo weer verder.
     
  18. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mooie schema dames! Moby sinds wij de slaapkamer donkerder hebben gemaakt slaapt hij tot half 7 / 7 uur. En vaak slaapt hij dan na zn fles nog even.
    Deze week hebben we een fles eraf. Merkte dat hij er niet meer om vroeg en zo doende dacht ik ik probeer t gewoon.
    Vanmiddag naar t cb ben benieuwd hoeveel die weegt etc.
    Het slapen lijkt iets beter te gaan de afgelopen dagen ( ik durf nog niet te juigen)
    Spannend Mimi! Lijkt me ook moeilijk idd zeker nu jullie t eindelijk rustig hebben.
     
  19. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    mimi1988; fijn om te horen dat het stukken beter gaat!

    ik hoor hier al meerdere dames die naar het cb moeten.... Ik ben voor de laatste keer geweest toen ons mannetje 6 maanden was, en heb pas weer een afspraak als hij 11 maanden is. Mis ik een afspraak? Of zijn er hier ook dames die er zo lang tussen hebben zitten?
     
  20. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde, ik ook pas weer met 11 maanden.

    @moby123 bij ons hielp verduisteren wel, toen het 's ochtends ineens vroeg licht werd, was hij ook veel vroeger wakker ineens. Toen de rolluiken dichtgedaan en nu wordt hij altijd om 7 uur wakker :)

    Oppas hebben wij niet, tot nu toe beroep kunnen doen op onze ouders en zussen.

    Hier gaat alles wel oke. Geen sprong (nog niet) en hij zal bijna gaan kruipen gok ik :) vannacht moest ik er weer eens uit omdat ie huilde. Troosten hielp niet, toen maar klein flesje gegeven 90cc met 1 schep. Hij voelde warm en had idd verhoging. Vanochtend had ie 38,7. Dus wordt een huilerig/hangerig dagje haha. Ik denk dat ik even langs de huisarts ga met hem omdat hij al te lang roggelt, slijm ophoest en nu ook weer verkouden is.
    Vind dat helemaal niet leuk om naar de huisarts te gaan, geen zin haha.

    Ons schema is als volgt:
    7:30 flesje 180cc
    9:00 fruit (140 gram ongeveer) en water
    9:30 tot 11.00/11:30 slapen
    12:00 boterham met boter, soms beleg, en water
    12:30 flesje 150cc
    13:30 tot 15:00 slapen
    16:00 rijstwafel, babykoekje of soepstengel met water en flesje van 120cc (aan het afbouwen)
    17:30 warm eten (180 gram ongeveer, zonder toevoegingen, kruiden, zout, niks. Kan zijn maag echt nog niet tegen)
    19:00 flesje 180cc

    Meestal leg ik hem of van 17:00 tot 17:45 nog even in bed, of van 18:00 tot 18:45. Soms slaapt ie soms niet, maar merk dat ie de rust wel even kan gebruiken. Dan gaat ie gewoon even lekker op zijn knuffeltje sabbelen.

    Hoe denken jullie over diksap?
     

Deel Deze Pagina