Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Biientjeee hoe is het nu? Kleine alweer wat opgeknapt? Zielig he als ze zo ziek zijn.

    Ons zoontje wordt niet zo heel snel boos. Als we hem keer op keer zeggen dat iets niet mag en hem telkens wegpakken van dat ding dan vind ie het wel best. En met verschonen is hij ook onrustig soms maar dan geef ik hem iets 'interessants' om vast te houden.
     
  2. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ons manneke :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mimi1988 vindt dit leuk.
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Biientjeee aaahh nee wat naar! Hoe gaat het nu met hem?

    Donderdag was mijn eerste werkdag weer na de vakantie. Ik was vroeg op school en rond kwart voor 8 belde mijn vriend: hij is ziek. 38.9 koorts. Hij had hem een zetpil gegeven en meneer heeft de hele dag gehuild/gejammerd bij papa. Die kon gelukkig thuis blijven van het werk. Koorts was ondanks de zetpil nog gestegen naar 39.6. Omdat hij al weken rode oren heeft toch even langs de huisarts met papa. Huisarts dacht dat het van de oren kwam. Antibiotica meegekregen. Die we pas mocht geven als hij zaterdag nog koorts had.
    Toen ik eind van de middag thuiskwam plakte mijn kacheltje nog ruim een uurtje aan mij en is toen met een zetpil goed gaan slapen.
    Volgende ochtend koorts weg, maar meneer zat enorm onder de vlekjes rond zijn mond, op zijn benen en armen. Gelukkig kwam schoonmoeder oppassen. Huisarts gebeld: waarschijnlijk de 6e ziekte. Maar op zinn romp had hij helemaal niks. In de avond is hij toch gaan logeren, wij hadden een bruiloft van vrienden. Dat is gelukkig goed gegaan en ede mama heeft het bruidsboeket gevangen. Er is nog hoop :p Volgende dag waren sommige vlekken groter, maar er kwam niks meer bij.
    Ik met de gastouder geappt of er meer kindjes ziek waren, maar nee. Toen mijn broer geappt, zij waren vorige week zondag met de kids bij ons, of hun kinderen ook onder de vlekjes zaten. En ja hoor, zij ook! Hand mond en voetziekte. Mijn nichtje mee genomen van het kinderdagverblijf. Cadeautje ;) alleen zit ons mannetje veel meer onder de vlekken dan hun kids. Gelukkig jeukt het niet!
    Hij is gewoon weer vrolijk en slaapt goed. Hij komt wel sinds een week of 4 weer elke avond voor een avond fles (en soms in de nacht). Maar goed, verder doet hij het prima.
    Kunnen we deze ziekte afstrepen... nu de rest nog. Hij is nog nooit ziek geweest
     
  4. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gaat gelukkig een stuk beter met ons ventje!

    @vinorosso wat een leuk kereltje zeg! @mimi1988 agos jou ventje ook ziek geweest. Zo zielig hè.
     
  5. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @mimi1988 ik voel de kleine inderdaad ook al weer een tijdje. Eerst zacht gekriebel maar hij wordt al sterker. Fijn dat je mannetje weer is opgeknapt. Ze steken uiteindelijk elkaar allemaal aan. Hier vorige week donderdag weer een dagje laten wennen bij de gastouder en dag erna meteen verkouden.

    @vinorosso knap kereltje. Ook zo'n blonde haartjes. Fijn dat hij niet zo boos wordt, hier echt een drama queen als ze er zin in heeft. Gooit zich achterover, huilen (met traantjes) en even later weer lachen want dan is het weer goed.

    @Biientjeee fijn dat je zoontje alweer wat opknapt. Blijft toch zielig.

    Vorige week donderdag heb ik mijn meisje weer een dagje weggebracht naar de gastouder omdat ik maandag weer moest beginnen met werken (ook onderwijs). Eerst was ze nog een beetje rond aan het kijken maar toen ze het dochtertje van de gastouder zag begon ze keihard te lachen en het dochtertje ook. Ze herkende elkaar nog na bijna 6 weken. Was leuk om te zien. Mijn meisje had ook totaal geen oog meer voor me, ging spelen en merkte niet eens dat ik ging (ook al had ik een poging gedaan om afscheid te nemen). Vond het wel fijn want ze is de laatste tijd wat eenkennig geweest. Ze heeft daar de hele dag gespeeld, gebuurt tegen iedereen en niemand en gelachen. Toen ik haar maandag weer ging wegbrengen en ze de gastouder door de deur heen zag begon ze gewoon al te stuiteren in mijn armen van plezier. Ondanks dat ik nog steeds graag thuismoeder was geweest ben ik wel blij dat ze het toch echt naar haar zin heeft als ik aan het werken ben.
     
  6. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ik mag terugkomen voor de 20 weken echo. Er is medisch niets aan de hand, maar de kleine laat zijn hoofdje niet goed opmeten. Hij ligt vrij diep en ze zat al op mijn schaambot om een poging te doen het hoofdje goed op te meten, maar het ging niet echt goed. Ik had al hoestbuien gehad tijdens de rest van de echo maar daar gaf de kleine niks om, hebben ook geprobeerd om het te meten terwijl ik op mijn rechterzij lag en heb op en neer moeten springen, maar de kleine blijft stug liggen. Linkerzij moeten liggen, weer geen succes. Toen de tijd erop zat zei de vrouw van de echo's dat ze een afspraak had van een kwartier en daarna nog een poging wilde wagen. Ik moest in de tussentijd gaan wandelen en drinken. Ze heeft toen weer een poging gedaan, maar toen werd het ook niet makkelijker omdat mijn blaas vol zat (ze had gehoopt dat de kleine daarmee iets hoger kwam te liggen) dus moest van haar naar de wc maar mocht niet alles uitplassen (ontzettend irritant). Weer gekeken of het hoofdje te meten was maar toen gaf ze het maar op. Woensdag mag ik opnieuw komen. De rest van het lichaampje heeft ze wel goed kunnen meten (ook al was deze er goed in om telkens zijn armpje overal voor te houden wat ook niet opschoot :roflmao:). Van het hoofdje heeft ze wel al kunnen zien dat er twee hersenhelften zijn, oogjes zien er goed uit en mondje loopt mooi door. Dus we verwachten geen gekke dingen meer maar om het compleet te maken willen ze wel nog een keer meten.
     
  7. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Lysta wat leuk dat je kindje zo goed reageert bij de gastouder. Zeker fijn ook, dan kan jij met een gerust gevoel werken. En dat ze ook alles nog herkent. Super leuk is dat. Ons zoontje had dat ook toen we 2 weken op vakantie waren geweest. Hij vond het geweldig om weer thuis te komen en alles te herkennen, alles was weer even nieuw en leuk.

    Haha een eigenwijsje dus in je buik. Hopelijk gaat het woensdag gewoon goed, dat opmeten =)
    Weten jullie al wat het wordt..?
     
  8. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hoe is jullie eetschema tegenwoordig?
     
  9. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @Lysta nu al een kleine dwarsligger dus

    @vinorosso ons schema ziet er nu zo uit:
    06:00-07:00 200cc fles
    9:00-9:30 fruithap
    12:00 broodje
    13:00 200cc fles
    15:00 cracotte of yoghurt
    18:00 groete hap
    19:00 200cc fles

    Tussen door nog diksap

    Zijn jullie van plan om na 1 jaar opvolg melk te geven of gewone melk?
     
  10. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Lysta eigenwijs kindje! Hopelijk ligt hij woensdag goed :)

    @vinorosso
    Schema:
    6.00 fles 180/7
    Terug naar bed tot max 8.00 uur, dan broodje, cracker oid.
    Wordt hij na 7.00 wakker, dan papfles, niet terug naar bed (hij wil laatste tijd geen brood meer)
    9.30 fruit
    10.00 slapen
    12.00 brood oid
    14.30 fles 150/5 + slapen
    17.00 avondeten
    19.00 papfles

    Soms eet hij nog wel een crackertje, maisboogie oid tussendoor.
    In de ochtend drinkt hij thee of water bij het fruit en water bij het brood. In de middag soms drupje diksap er door.
     
  11. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @vinorosso we willen niet weten wat het wordt. Hebben we nog iets extra's om naar uit te kijken ;)

    Eetschema in het meest "ideale" geval:
    6:00 snee brood met een fles
    10:00 fruit met water
    12:00 2 sneden brood met fles
    15:00 "koek" met water
    18:00 avondeten
    20:00 fles en naar bed
    Maar soms zit ze al op 3 flessen voor het avondeten, het ligt ook een beetje aan de dag. Er zijn ook dagen dat ze al zo moe is na de opvang dat ze hier eigenlijk meteen te bed kan en het avondeten mist. Dan geven we haar een fles om dit te compenseren. Zit er wel over te denken om kleine potjes groente of zo voor haar te kopen dat ik in die gevallen even opwarm met een aardappeltje erbij zodat ze toch ook echt voedsel binnen krijgt op dat soort dagen. We hebben geen magnetron, dus een prakje voor haar overlaten na het avondeten is niet echt handig.
    Onder koek verstaan we soms een echte koek maar kan net zo goed een beschuitje, of rijst/spelt wafel zijn of weer fruit. Verder hebben we een beker water op de grond (handig die antilek dingen) zodat ze eigenlijk telkens water kan drinken als ze er zin in heeft.
    Volgende week weer naar het CB, eens vragen hoe het zit met gewoon melk geven na een jaar. Was eigenlijk wel van plan om naar gewone melk over te stappen. Denk voor de fles voor het slapen gaan we in ieder geval nog kunstvoeding geven tot ze die fles niet meer nodig heeft.

    Gisteren een "medisch" rondje gehad. Eerst naar de vk, bloeddruk was goed en hartje klopt ook netjes. Ook ijzer geprikt omdat ik zo snel weer zwanger was, die waarde was ook netjes. Ik dronk al roosvicee ferro voor de zekerheid (ijzer tekort schijnt vaker voor te komen als je binnen een jaar weer zwanger wordt), dus daar ga ik gewoon mee door. 's middags had ik de echo. Het blijft een eigenwijze donderstraal. De kleine lag nu iets gunstiger om het hoofdje te meten maar nog niet optimaal. Maar het is uiteindelijk allemaal gelukt. Wel legde hij telkens zijn handje op zijn hoofdje zodat het profiel moeilijker te beoordelen was. Toen ze naar de voetjes keken lag een voetje in de schaduw van mijn navel en toen wilde ze het andere voetje opnieuw beoordelen, had de kleine gauw zijn beentje opgetrokken. Bij het beoordelen van het gezichtje had de kleine snel zijn armpjes voor zijn gezichtje gekruist. Maar de metingen zijn gelukt, ze had die van vorige week nog eens overgedaan om een compleet beeld te hebben. De kleine loopt iets achter op gemiddeld, maar wel met alle metingen hetzelfde. Dus op zich goed. En op die 20 weken kan het nog alle kanten op gaan met de groei. Misschien haalt die het weer ruim in.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Eigenwijs kindje lysta!
    Hier eet ons mannetje om half 5 al bij de opvang. Eerst naar huis en dan koken is niet te doen. Zijn vaak 17.30 thuis en hij gaat vaak om 18.30 al richting bed.

    Hier gaat het goed met ons ventje. Zijn verjaardag duurt niet lang meer. Boven komt er nu ook een tandje (of 2). Hij heeft er onder al 2.
    Heb zelf bloedarmoede. Waarschijnlijk al vanaf de geboorte. Veel bloed verloren, maar door de chaos geen zakje bloed gehad. Vanaf week 1 zat ik al aan de ferro, maar ik bleef maar moe. Mijn moeder was afgelopen weekend hier en zei ook dat ik einde van de dag witjes word... als meneer naar bed gaat overdag kan ik ook zo slapen. Ben niet vooruit te branden. Gaf hem altijd de schuld door de nachten en alle stress, maar na 11 maanden toch maar even bloed laten prikken.
     
  13. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @mimi1988 een keertje bloed laten prikken kan nooit geen kwaad. Na 11 maanden verwacht je toch dat je lichaam een beetje gewend is aan de nieuwe ritmes.
    Hier lijken boven ook twee tandjes tegelijkertijd eraan te komen. De een zal iets sneller gaan als de andere.
    We kunnen echt gaan aftellen voor de eerste verjaardag. Het is toch voorbij gevlogen.
     
  14. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoe is het meiden?
    Ik heb per 1 november een nieuwe baan. Super spannnend! Lekker nog maar 2 dagen werken en elke zaterdag vrij jippie!
    Wilde t even delen met jullie
     
    vinorosso vindt dit leuk.
  15. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Spannend @Biientjeee. Heb je nu alle weekenden helemaal vrij? Wat voor werk ga je doen?

    Hier gaat het goed. De tandjes zijn iets sneller door gekomen dan verwacht, ze viel namelijk op haar kont en door de klap heeft ze met haar 2 tandjes die ze al had in haar onderkaak het tandvlees doorgeprikt dus die zijn nu door :rolleyes:. Was even flink huilen en een beetje aan het bloeden, maar na wat afleiding (we waren nog aan het eten) was het weer goed.
    Ook eergisteren naar het cb geweest, ze is nu bijna 72,5 cm en 10,2 kilo dus dat gaat ook de goede kant op. Ze volgt nog steeds mooi haar lijntjes (kreeg eerst een opmerking dat ze wat zwaar was voor haar lengte, maar dat is ze al van begin af aan dus het was goed). Prikjes gehad, ze had op de dag zelf nergens last van maar gisteren toch wat huilerig. Geen koorts gelukkig.
    Gisteren ook haar verjaardagscadeautje gehaald, ze krijgt een houten autootje die ze zelf kan duwen maar waar ze ook in kan zitten. Zagen hem per ongeluk op marktplaats dus konden het niet laten staan.
     
  16. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @Lysta ik ben kapster, ik ga nu in een hairextension salon werken. Word intern daar opgeleid! Super spannend en heel veel zin in. Elk weekend inderdaad vrij heerlijk!
    Ah sneu maar wel fijn dat ze dr nu weer even vanaf is.
    Wij moeten de 28e naar cb ik ben benieuwd wat ie nu weegt.
    Wij hebben hier al een tijdje zn verjaardags kado ook in huis (bij me ouders). Hij krijg een elektrische auto, was in de aanbieding konden r niet weerstaan.

    Gaan jullie na 1 jaar nog opvolg melk geven of over na gewone melk?
     
  17. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Wij gaan over op gewone melk.Ze mag van het CB tot 300 mL zuivel hebben, dus na de boterhammen 's ochtends wat melk en 's middags na de boterhammen. Pudding of yoghurt vind ze ook lekker dus dat telt dan mee. Merk wel dat ze 's avonds voor het slapen gaan nog echt een fles nodig heeft dus dat zal voorlopig nog kv blijven. Maar die zal uiteindelijk ook weg gaan vallen als ze 's avonds meer eet.
     
  18. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoeveel boterhammen eten jullie kindjes nu op een dag?
     
  19. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    's Ochtends krijgt ze een snede brood en 's middags eet ze er vaak 2. t Blijkt overigens dat ze gastouder haar korstjes eraf snijd en ze er los bij geeft, ze wordt ook boos als ze er niet bij liggen. Hier geef ik gewoon het nog aan het brood vast, ze trekt het zelf wel los. De ene keer eet ze alle korstjes op en de andere keer speelt ze er meer mee. Maar het binnenste gaat echt op.
     
  20. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Zo dat is een hoop hahaha. Bij ons alleen smiddags 1 boterham toch maar even kijken of we er 2 boterhammen in krijgen!
     

Deel Deze Pagina