Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Je eet dan wel al gezond, vind ik. Wijntjes/alcohol kunnen nogal aantikken, kan dat het zijn?

    Hoop ook dat het snel weer over gaat, hij weet gewoon niet wat hij mt zichzelf aan moet. Hij mept tegen alles aan en weet zich geen houding te geven. Over gefrustreerd lijkt het wel.

    Hopelijk gaat de verkoudheid van je zoontje ook weer snel over.
     
  2. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vinorosso: misschien ligt het gewoon aan de tandjes die doorkomen? Hier zijn de kiesjes voorlopig nog niet in zicht.
    Lysta: nog een hele late proficiat! Hopelijk hebben jullie je draai al goed gevonden :)
    Manste: wat fijn, een meisje en een jongetje! Leuk nieuws!
     
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik drink bijna geen alcohol @vinorosso haha. Nu eigenlijk haast alleen nog op een feestje/verjaardag.
    Dus dat kan bet ook niet echt zijn. Misschien nog meer sporten?
     
  4. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ons zoontje loopt zoetjes aan sinds een paar dagen. Hij kruipt ook nog wel maar loopt ook wat stukjes uit zichzelf als ie zin heeft haha. Echt grappig, hij lijkt dan ineens heel veel meer te kunnen. Ook klimt ie op de bank, en kan er ook weer braaf vanaf.

    Hoe gaat het met jullie kindjes?

    Hoeveel boterhammen eten jullie kindjes bij het ontbijt? Die van ons sinds kort 2. Hij is anders echt niet meer voldaan. Hij zit goed gemiddeld op de curve dus kan prima denk ik =)
     
  5. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vinorosso: fijn dat hij begint te lopen! Dat biedt toch wat meer mogelijkheden, haha :)
    Hier als ontbijt ongeveer een halve tot maximum een hele boterham en in de loop van de voormiddag een halve banaan en een halve peer of een halve appel meestal. S middags ook een halve boterham ongeveer. Dan in de namiddag een klein tussendoortje zoals een soepstengel of een half mandarijntje. S avonds is het heel wisselend, maar meestal eet ze dan niet veel. De laatste tijd geef ik haar wel nog een 'dessertje', zodat ze toch iets binnen heeft. Dit is ofwel een paar lepeltjes yoghurt of kwark, ofwel de ander helft van haar mandarijntje :) En dan nog een paar keer borstvoeding tussendoor. Ik zou stilaan een melkvoeding willen laten vallen, maar ik ben zelf flink ziek geweest en nu is mijn productie enorm laag, dus ik ga het nog even uitstellen om af te bouwen tot productie weer wat opgekrikt is, want ik merk dat ze er wel echt nog nood aan heeft. Ik zou zo graag tegen de zomer op drie melkvoedingen zitten, maar het lijkt wel een hopeloze zaak :( Ik kan haar echt niet de hele dag afleiden als ik alleen met haar thuis ben en meestal weigert ze alle alternatieven die ik aanbied. Soms word ik daar zo moedeloos van.
     
  6. julia26

    julia26 Bekend lid

    30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Lysta gefeliciteerd met jullie dochter!!! Hoe gaat het met 2 kids?

    Manste leuk een koningskoppel, super!

    Vinorosso mijn dochtertje krijgt een halve fles met melk en granen +een hele boterham, tussendoor een banaan en druifjes of iets, tussen de middag weer een broodje en soms nog ei of tomaat ofzo erbij, tussendoor nog een keer fruit en als het aan haar ligt een boel koekjes haha, avondeten een volwassen portie met de pot mee zo klein als ze is, eet als een bouwvakker haha en voor het slapen nog een halve fles. Niet nodig, maar vindt ze lekker en slaapt ze op door
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    We zijn van de week voor een intske geweest bij de orthopedagoog. We gaan waarschijnlijk alle drie emdr volgen. Eerst wij, daarna de kleine man. Dit is een soort traumaverwerking als ik het goed zeg (moet mij er nog meer in verdiepen).
    Ons mannetje heeft vanaf week 2, misschien al iets eerder, heel veel pijn gehad. Bijna 8 maanden lang. Volgens de orthopedagoog kan het haast niet anders dan dat hem dat nu nog dwars zit, maar hij het niet kan uiten en niet weet hoe hij er mee om moet gaan. Zo klein als ze zijn :( het gaat wel even een zwaardere periode worden, maar dat geeft niet.

    Ben zelf de laatste drie weken ook ziek thuis geweest. Ik bleef maar hoofdpijn houden. Volgens de huisarts was dat een teken dat mijn lijf nu ook grenzen gaat aangeven. Alle zorgen, stress, slechte nachten... een keer houd je dat niet meer vol. Ik heb nu vakantie, maar daarna begin ik weer. Heb er ook weer zin in!
     
  8. julia26

    julia26 Bekend lid

    30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    EMDR is inderdaad heel heftig. Ken wel een aantal volwassenen en kinderen in mijn omgeving die het ondergaan hebben. Maar niet zo jong als jouw zoontje. Superheftig, maar ze hebben er wel allemaal heel erg veel baat bij gehad!!! Echt bijzonder. Snap alleen niet hoe ze dat bij jullie mannetje moeten doen aangezien je de angst/situatie/pijn moet visualiseren voor je hem aanpakt. Hoop dat het snel beter bij jullie gaat. Sterkte! Werk je ook nog steeds in het onderwijs? Welke groep? Je had kleuters voor je zwangerschap toch?
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @julia26 ja hoor inderdaad dat het heftig is. Hoe ze het precies bij ons zoontje gaan doen weet ik ook ng niet. Dat horen we nog.

    Gied onthouden! Ik sta nog steeds voor de klas. Geen kleuters meer. Nu sta ik voor 4/5. En jij? Hoeveel dagen werk jij? Ik werk er drie. Vind dat precies goed.
     
  10. julia26

    julia26 Bekend lid

    30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik werk ook 3 dagen, net wat je zegt. Precies mooi! Heb een combi 5/6 dit jaar. Vind het heerlijk zo. Mooie balans tussen school en thuis
     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    ja precies. Ik begon met 2 omdat hij zo huilde. Na de zomer ben ik 3 dagen gaan werken. Geniet van de dagen dat ik thuis ben. Maar meedraaien in de maatschappij, even geen moeder zijn en mama horen is heerlijk!
     
  12. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @moby123 is het gelukt om je melkproductie weer op gang te krijgen?

    @mimi1988 ik moest even opzoeken wat EMDR is. Erg heftig lijkt me, maar er zijn veel goede verhalen over. Ik ben erg benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Hopelijk werpt het zijn vruchten af en zit je kindje beter in zijn vel. En jullie ook uiteraard. Zit je weekje vakantie er ondertussen weer op?
     
  13. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @vinorosso : het is gelukkig weer goed op gang, maar het heeft toch een tijdje geduurd. Gek wat zo'n griepje met je lichaam kan uitspoken :)
     
  14. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @vinorosso ja de vakantie zit er weer op. Een weekje is zo voorbij. Eind april/begin mei hebben we twee weken vakantie. Misschien dan nog een midweekse weg.

    Hebben jullie al zomervakantieplannen? Iemand nog tips voor een leuke camping in Italië, Frankrijk, Kroatië, Tsjechië, Hongarije of Slovenië?

    Zitten jullie kindjes nu ook in een sprong? Hier hebben we een kleine draak ;) snel miepen, jengelen, aan mama hangen en nog meer uittesten.... echt grenzen zoeken. Gek word ik soms.
    Hij kan nu wel lopen!!

    O ja, we hebben een andere kinderwagen gekocht. We hadden een Joolz Day. Alleen hing meneer helemaal scheef in het stoeltje en zakte hij helemaal naar onderen. Mee terug naar de winkel en daar bevestigden ze dat hij er niet goed in zat, maar ze niet zagen waar het aan lag. Waarschijnlijk aan het model van het stoeltje. Die loopt vrij rond. Het was altijd gillen en overstrekken als we hem er in wilden zetten. In de buggy geen probleem.
    We hebben hem in de winkel in drie andere kinderwagens gezet: Mutsy, stokke en bugaboo bufffalo. In de bugaboo Buffalo zat hij mooi recht op. Dus onze goed kunnen verkopen op marktplaats en de bugaboo Buffalo weer gekocht. In twee dagen tijd ineens een a deze kinderwagen. Best snel gegaan, maar geen spijt. Hij zit heel goed en de wagen loopt heerlijk.
    Hadden we niet gedacht twee jaar terug. Denk je een goede wagen te kopen... wel jammer, vind de joolz nog steeds een mooie wagen.
     
  15. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: jammer van de Joolz, maar wel fijn dat je hem voor een goede prijs hebt kunnen verkopen. Ik ben nog steeds tevreden van mijn mutsy, maar wij hebben wel een klein goedkoop plooibuggy'tje bijgekocht om op vakantie mee te nemen, dan zit de wagen iets minder vol, haha :)

    Het gejengel en gemiep en het hangen aan de benen dat je beschrijft herken ik zeker, maar ik weet niet of het echt een sprongetje is. Het is hier al een hele lang periode zo dus ik denk dat het gewoon echt bij het dreumes-zijn hoort :)

    Bij ons beginnen de nachten eindelijk echt goed te verlopen, meestal slaapt ze nu door (soms wordt ze 1keer wakker). Nu wordt er van 20.00u tot 6.00u geslapen ongeveer. Ik ben daar zo blij mee, dat kan je je niet voorstellen! :)
     
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @moby123 wat fijn dat de nachten beter gaan! Hier nog standaard 1 late avondfles en soms tegen de ochtend aan ook. Ook wordt hij elke nacht nog wel huilend wakker. Vind het echt slopend! Een plooibuggy hebben wij ook. Ligt oa standaard achter in mijn auto voor kleinere eindjes en gaat denk ik ook mee op vakantie van de zomer.

    Zijn er al vakanties geboekt voor de zomer?
     
  17. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ons zoontje heeft zijn vervelende fase sinds een paar weken achter de rug. Alles gaat nu goed, ook eet hij super.

    Wij hebben nog geen vakantie geboekt, aangezien ik voor de borstbergroting ga, gaat dat er ook niet van komen. Miss een weekje tussendoor :)
     
  18. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hoe gaat het met jullie en met jullie kindjes?

    Wij hebben alle drie flinke buikgriep gehad vorige week. Geen pretje. Kleine man begon. Leuke zaterdag in Utrecht gehad. O.a. naar het Nijntje museum geweest.in de late avond had hij zijn hele bed, inclusief muur, ondergespuugd. In 15 minuten tijd wel 5x gespuugd. Arme knul!
    Dinsdagochtend begon ik, dinsdagnacht mijn vriend. Gelukkig waren we voor de Pasen weer opgeknapt.

    Sinds een goede drie weken kan hij lopen. Zo leuk! En wat is hij, maar ook wij, trots!

    Het meeste gejengel overdag hebben we weer gehad volgens mij. Ook heeft hij de laatste week 3x doorgeslapen. Heerlijk!

    Eten doet hij overdag goed, maar het avondeten is soms echt nog drama. Gisteravond at hij dus helemaal niks van zijn macaroni. Terwijl hij het wel lust. Hij krijgt dan alleen wat fruit na als toetje.
    Momenteel eet hij alleen zoeteaardappel, gebakken aardappelen, broccoli, vissticks, gehaktbal, wortelen en soms bloemkool goed. De rest laat hij liggen. Ik mag hopen dat dit een fase is.

    Vorige week met hem bij het cb geweest. Ik was al ziek aan het worden, maar toch gegaan. Hij is nu 83cm en 11,48kg. Volgende week krijgt hij de bmr. Vanwege de buikgriep even nog twee weken uitgesteld. Hopelijk krijgt hij hier niet te veel last van. Vlgens mij komt dat na een dag of tien toch? Dan gaan we al weer richting de meivakantie, dat scheelt.
     
  19. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat jullie allemaal ziek zijn geworden. Vijf keer spugen en een kwartier is echt veel, arm kind. Hoe gaat het nu met jullie? Alweer helemaal opgeknapt lees ik?

    Fijn dat je kindje eindelijk door slaapt. Dat is echt heerlijk hè? En dan nog het eten, dat blijft ook een dingetje. Ik denk dat het wel goed is dat jullie verder dan ook niks anders aanbieden hoe moeilijk dat soms ook is.
     
  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Het doorslapen was van korte duur helaas...

    Meneer eet barweinig avondeten. In mei moeten we naar de kinderarts. Toch maar eens over hebben.
    Op het cb zeiden ze vorige week: tja... ik weet het niet meer. Ik laat het aan de kinderarts over.
    Ik ging verward weg. Zo extreem is hij niet!
    Hij ontwikkelt zich prima.

     

Deel Deze Pagina