Eerste menstruatie na bevalling ?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sabsou, 7 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    hoi dames,

    Ik ben 6 weken geleden bevallen van mijn zoontje en geef flesvoeding. Nu was het vloeien van de bevalling na 3/4 weken al nihil en met 4,5 week paar dagen donkerbruin bloedverlies. 3 dagen daarna ben ik volgens mij ongesteld geworden, veel helder bloedverlies. Kan dit na 6 weken? En normaal ben ik 5 dagen ongesteld, maar nu 3 dagen overmatig bloedverlies (elke keer 2 grote maandverbanden en vaak verschonen) en vandaag de 4de dag in de ochtend slechts wat veegjes helder bloed.

    Iemand hier ervaring en is bovenstaande dus wel mn eerste menstruatie ?
     
  2. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Herkenbaar van mijn vorige bevalling en was idd mijn eerste menstruatie. Ik hoop dat ik er nu ook bijna ben.. (3 weken geleden bevallen)
     
  3. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw

    Bedankt voor je reactie, dat geeft dan even wat meer duidelijkheid haha.. het is mn eerste kind en vind t nogal ingewikkeld hoe dat allemaal werkt en wanneer mn lichaam
    Weer dw oude is.. was je tweede menstruatie toen wel weer normaal of blijft het een tijdje ontregeld?
     
  4. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Daarna normale menstruaties :) iedere cyclus 28 dagen en maar een paar dagen ongesteld. (Is altijd 5 dagen bij mij maar heel licht). Het vloeien is nu ook gewoon heel licht al sinds dag 2, daarom vind ik het zo jammer dat het nog niet gestopt is :(
     
  5. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw

    Ja bij mij had ik gister op de 4de dag slechts een veegje bloed en daarna helemaal niks meer, vandaag ook niks meer..wel gek want mijn normale menstruaties duurde altijd 5/6 dagen en dan waren de eerste 2 dagen heel hevig en daarna wat lichtjes..

    Hoop dat t voor jou ook snel weer allemaal op de rit zit meid.. ik was zelfs bang dat dit een nabloeding was maar vk gaf aan dat dat niet kan omdat ik met 2 weken al helemaal uitgevloeid was en daarna kwam t slechts paar keer terug maar dan roodbruin en daarna bruine afscheiding (sorry voor de onsmakelijke beschrijving haha).
     
  6. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hoe wist jouw verloskundige dat?
    Ik heb namelijk met ongeveer dezelfde vraag gebeld en zij zei toen tegen mij; het kan of je menstruatie zijn, hoewel het erg vroeg is, of het kan toch nog een nabloeding zijn.

    Aangezien ik toch wel graag wil weten of ik nu wel of niet ongesteld ben, breek ik even in op dit topic;)

    Mijn 'situatie'.

    Ik heb na de bevalling ongeveer een dag of 6 gevloeid. Daarna alleen (geel) wondvocht. Met 2 weken een 2 stolsels verloren, ik dacht toen dat ik misschien weer zou gaan vloeien, maar dit bleef weg. Ik had heel af en toe een klein bruin Veegje, maar dit kan ook komen van een gehechte wond, die na 2 weken nog niet dicht was.
    Nu bloed ik sinds afgelopen donderdag dus (3 weken + 2 dagen na de bevalling). Ik voelde me donderdag ook zoals ik me normaal voel als ik ongesteld moet worden. Ik had woensdag diarree (wat ik vaak heb voor ik ongesteld moet worden) en donderdag last van mijn anus (ook heel herkenbaar voor mij van mijn menstruatie).

    Ik dacht dus eigenlijk echt wel dat ik nu menstrueer..
    Maar ik geef borstvoeding, en lees overal dat het dan lang duurt en dat zelfs als je geen borstvoeding heeft 3 weken wel erg kort is....
    Is er iemand die het herkend? Of moet ik toch langs de huisarts???
     
  7. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Trouwens, na mijn miskraam vorig jaar heb ik ook maar 2 dagen gevloeid (heel kort dus) en was mijn menstruatie meteen weer op gang ... Misschien dat dat iets zegt??
     
  8. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hier 6 weken gebloed na de bevalling (KS), toen 4 dagen niets, en toen ongesteld. Bummer. En iedereen mij maar vertellen dat je niet ongesteld word zo lang je borstvoeding geeft. Viel dat even tegen. :p:confused:
     
  9. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Check mijn reactie. Ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven. Ik heb 6 weken gevloeid, toen een paar dagen niet, en toen werd ik ongesteld. En daarna ook netjes elke maand ongesteld. Helaas ging dat borstvoeding verhaal bij mij ook niet op.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik werd 5 weken na mijn bevalling ongesteld & gelijk weer regelmatig.
     
  11. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik was denk ik na bevalling ongeveer 3 a 4 weken aan vloeien.
    En pas na 10 maanden werd ik voor het eerst weer ongesteld. Waarschijnlijk had dit bij mij te maken met volledig borstvoeding geven.
     
  12. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Alle drie de keren 5-6 weken na de bevalling weer ongesteld, na de laatste keer tot nu toe het meest regelmatig gebleven.
     
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Hier na 5 weken nog niks maar geef ook borstvoeding.
     

Deel Deze Pagina