Eerste symptomen na de eisprong

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Renieta, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé hoi!
    Pfff, het is weer een lekker druk weekje hier op 't werk! Deadlines e.d. Ga jullie er even niet mee vervelen ;) ! Maar vanavond weer even bijgelezen... Heb jullie berichten gelezen, maar ga vh weekend weer uitgebreid reageren...
    @Weegschaaltje, toch even snel, hoop dat alles goed is met jou en de kleine!!! Duim voor je!

    @Ego Updeetje

    Daar gaan we dan...
    Tijdens het startgesprek voor de IUI kregen we nogmaals, aan de hand van een kaart met baarmoeder, eileiders en eierstokken in beeld, te horen hoe de IUI in zijn werking zal gaan. Ik ga Puregon spuiten, in eerste instantie 50 ml (laagste hoeveelheid). Aan de hand daarvan kijken ze hoe de follikels groeien. Ze willen eigenlijk proberen om de hoeveelheid evt iets op te hogen, zodat er 2 follikels gaan groeien, maar dat is lastig in te schatten. Spuiten dus vanaf dag 3 en vanaf dag 8 controles: FM's. Aan de hand daarvan wordt bepaald wanneer ik de Pregnylspuit moet zetten om het eitje te doen springen. Die spuit laat ik mooi door mijn moeder (verpleegkundige) of mijn vriend zetten, want ik heb weinig vet op mijn buik, dus die moet id bil! Bovendien moeten we daar zelf ampullen voor mengen enzo en daar ben ik helemal niet handig in!!! Als de pregnyl gezet is moeten we anderhalve dag later komen voor de IUI... Dan worden de beste zwemmers van mijn mannetjes 'superzaad' klaargemaakt voor de Grote Zoektocht naar Mijn Ei(tjes).. Dat duurt ongeveer 2 uur en dan mag ik komen en zal de IUI plaatsvinden. Mag daarna ongeveer 10 minuutjes blijven liggen en dan is het afwachten... Spannend dus... Daarna de spuitinstructie en kregen we te horen hoe de puregonpen werkt en hoe dat pregnyl mengen moet enzo. Omdat ik dus niet zo heel veel vetjes op mijn buik heb (voor de spuit moet je een 'buikkwabje' tussen je vingers nemen), mocht ik even oefenen. Nou ben ik normaal echt wel heel stoer en dapper ;), maar ik werd echt even dizzy toen ik mezelf moest prikken. Niet dat het pijn deed, was echt puur psychisch... TOch een beetje de spanning denk ik.. vriendjelief was heel lief en zei: anders doe ik het wel hoor lieverd... Ging terug met de pregnylpen en een recept en nog wat formulieren die we moeten invullen als ik ongie word en aan de IUI-ronde ga beginnen. Heb maandag 1-2 een uitgangsecho (zit dan op dag 23) om te kijken hoe het er dan uit ziet. Zijn er geen cystes of...??? Ze verwachten van niet, maar het moet gewoon even.
    Uiteraard gaan we heel fijn klussen de komende dagen met de volle hoop dat het spuiten misschien niet meer hoeft....!!!

    Oh ja, wij gaan dus met IUI beginnen omdat.... de clomid geen resultaat heeft gehad... Ben in 2007 gestopt met de pil, menstruatie kwam niet lekker op gang en we hebben 2 jaar tevergeefs geprobeerd, sinds 2009 in de mmm: bleek dat ik van mezelf geen eisprong heb: met clomid wel... alleen de afgelopen 10 rondes 0,0 resultaat... nu ronde 11, de laatste ronde en als ik ongesteld word, dan gaan we echt met de IUI beginnen... Deze ronde zal vermoedelijk 7/8 februari ingaan.... Bij vriendlief alles in orde...

    Nou lieverds, van het weekend klets ik weer verder, nu mijn bedje opzoeken!!

    Dikke knufs voor iedereen enne, volgende keer reageer ik weer op jullie allemaal!!!!

    xxx Juulz

    PS Spannende tijden, leuk je hier ook te zien! Hoop dat het raak gaat zijn meid!!! :) !
     
  2. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

    hey meid

    nou, ben gisteren dokter geweest en die zegde dat hcg te laag was voor 5 weken en dat het ook niet haalbaar is om nu verder zwanger te blijven omdat er nu weer bloed is getrokken en niets was gestegen en te zien en dat zou nu wel moeten gebeurd zijn maar niet dus
    nu hij denkt dat de zwangerschap op een punt gestopt is
    nu moet ik pilletjes innemen hij zegt de zwangerschap wordt afgebroken maar 9/10 ist alleen met bloed wel let pijn maar omdat hij nu niets zag zegt die van je kan beter nu je menstruatie's krijgen want de zwangerschap zou zo alleen maar verder afbreken
    dus nu pilletjes innemen hij zegt dat het heel snel kan komen mss vandaag mss morgen
    ergens hoop ik snel ergens hoop ik gewoon dat dit weer een nachtmerie is en ik morgen weer wakker wordt zwanger:(
    dokter vroeg wel om als ik nu terug zwanger moest worden en loopt weer fout gaan ze verdere onderzoeken doen omdat telkens precies bij het innestelen dingen fout lopen
    en ja ik vroeg jamaar hoever moet ik dan nu cyclus zetten want zait nu dag 45 denk als ik neit zwanger was
    hij zei pak gewoon dag 40 maar zal ervoor zijn
    hij zegt als het daartegen nog geen nods zijn moest ik bij hem langts komen en dan ziet die of het mss hoe mijn baarmoederslijm is of baarmoeder om te kijken hoe alles verloopt dus ja is weer eens tegenslag 2x na elkaar
    heb nu zo bang om weer eens zwanger te worden en weer eens na 5 weken moeten horen dat niet verder evolueert
    hij zelf kan er niet echt verklaring voor geven moeder natuur nou vraag ik mij af wat haar bedoeling er van is om telkens weer dit iemand aan te doen en dan gaat niet meer om mij zelf als ik lees dat jullie en andere ook telkens weer moeten lijden en hopen en dan lees je zoveel andere site mensen die geen kind willen en toch zwanger worden en dat kind niet gewenst is wij hopen en wensen zo graag een kind :(
    maarja alles situatie's zijn natuurlijk anders maar het doet pijn dat vele zwanger worden zonder dat ze het willen en dan nog inlichten aan mensen vragen die wens hebben waar ze aborstus klinieken zijn
    nou op z'on momenten als vandaag dan doet zo iets heel veel pijn
    nou ga maar eens werken en hopelijk kan ik mijn zinnne wat verzetten


    liefst
     
  3. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    hey meiden

    nou, ben gisteren dokter geweest en die zegde dat hcg te laag was voor 5 weken en dat het ook niet haalbaar is om nu verder zwanger te blijven omdat er nu weer bloed is getrokken en niets was gestegen en te zien en dat zou nu wel moeten gebeurd zijn maar niet dus
    nu hij denkt dat de zwangerschap op een punt gestopt is
    nu moet ik pilletjes innemen hij zegt de zwangerschap wordt afgebroken maar 9/10 ist alleen met bloed wel let pijn maar omdat hij nu niets zag zegt die van je kan beter nu je menstruatie's krijgen want de zwangerschap zou zo alleen maar verder afbreken
    dus nu pilletjes innemen hij zegt dat het heel snel kan komen mss vandaag mss morgen
    ergens hoop ik snel ergens hoop ik gewoon dat dit weer een nachtmerie is en ik morgen weer wakker wordt zwanger:(
    dokter vroeg wel om als ik nu terug zwanger moest worden en loopt weer fout gaan ze verdere onderzoeken doen omdat telkens precies bij het innestelen dingen fout lopen
    en ja ik vroeg jamaar hoever moet ik dan nu cyclus zetten want zait nu dag 45 denk als ik neit zwanger was
    hij zei pak gewoon dag 40 maar zal ervoor zijn
    hij zegt als het daartegen nog geen nods zijn moest ik bij hem langts komen en dan ziet die of het mss hoe mijn baarmoederslijm is of baarmoeder om te kijken hoe alles verloopt dus ja is weer eens tegenslag 2x na elkaar
    heb nu zo bang om weer eens zwanger te worden en weer eens na 5 weken moeten horen dat niet verder evolueert
    hij zelf kan er niet echt verklaring voor geven moeder natuur nou vraag ik mij af wat haar bedoeling er van is om telkens weer dit iemand aan te doen en dan gaat niet meer om mij zelf als ik lees dat jullie en andere ook telkens weer moeten lijden en hopen en dan lees je zoveel andere site mensen die geen kind willen en toch zwanger worden en dat kind niet gewenst is wij hopen en wensen zo graag een kind :(
    maarja alles situatie's zijn natuurlijk anders maar het doet pijn dat vele zwanger worden zonder dat ze het willen en dan nog inlichten aan mensen vragen die wens hebben waar ze aborstus klinieken zijn
    nou op z'on momenten als vandaag dan doet zo iets heel veel pijn
    nou ga maar eens werken en hopelijk kan ik mijn zinnne wat verzetten


    liefst
     
  4. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Meiden,

    Vanmiddag weer flink gebloed, dit keer wel heftiger dan van de week. Ben behoorlijk geschrokken en heb de verloskundige gebeld, ze heeft een spoedecho voor me geregeld, mag morgen om half 3 naar het ziekenhuis. Duimen jullie met me mee dat alles goed is?

    Vanmorgen ben ik heel misselijk geweest dus daardoor juist het idee dat het wel goed zat, gisteravond had ik het gevoel of er iemand met breinaalden in mijn buik zat te prikken...

    Heb nu geen pijn... helemaal niks! Zou toch denken dat je enorme krampen hebt als je een mk hebt?!

    Getver, begin me nu toch wel zorgen te maken!
     
  5. weegschaaltje

    weegschaaltje Fanatiek lid

    25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

    hey meid

    dat misselijk is een goed teken ,je leest vaak dat er veel bloed kan optreden als je net zwanger bent.
    vaak komt dit van de innesteling of van allerlei onschadelijke dingen .
    je moet je zorgen maken als je enorme ongie pijnen hebt
    maar morgen zal je zien dat jou wondertje nog steeds aanwezig is en het goed maakt:)
    mss zie je al een hartje ;)
    laat het zeker weten als je terug bent


    liefst
     

Deel Deze Pagina