Eet mijn dreumes te veel?

Discussie in 'Voeding' gestart door JasmijnM, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JasmijnM

    JasmijnM Actief lid

    11 dec 2017
    381
    254
    63
    Vrouw
    Al enige tijd eet onze dochter van 21 maanden erg veel, ik vraag me af of dit te veel is? Zoals vanochtend heeft ze 2 boterhammen op en een banaan. Nu vroeg ze vanochtend direct na haar eerste broodje om een koekje, dus heb ik een extra broodje voor haar gemaakt. Kort na dat ze deze op had kwam ze met een banaan aanlopen en ongeveer 15 min. later vroeg ze om een koekje. Ze gaat dan ook echt huilen als ze deze niet krijgt, normaal gesproken is het prima als ze iets anders krijgt dan een koekje. Maar nu vraag ik me af, is het gewoon de zin aan? Ze kan toch bijna geen honger meer hebben na zo'n "ontbijt"? Moet ik hier gewoon aan toegeven en haar nog iets geven of is het goed zo? Dit keer heb ik haar niks gegeven en nu zit ze ook gewoon rustig op de bank..
     
  2. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Soms zijn kinderen in de groei en gaan ze meer eten en soms eten ze om het eten...

    Ik zou na 2 broodjes geen banaan geven maar echt wachten tot tussendoortjes tijd.
    Dan maar ff huilen (is ook een soort machtsmiddel, gewoon afleiden).
    Leer haar dat je op bepaalde tijden gewoon eet, dus ochtend, middag, avond en tussendoortjes.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh hier ook bij mijn zoontje van 17 maand. Hij eet de hele dag door. Ik geef gewoon iets gezonds als hij daarom vraagt. Mijn dochter heeft ook zo'n fases gehad.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Mja, ik ben niet zo moeilijk als mijn dochter een keer zon bui heeft, maar wat is enige tijd?
    Een week? Of al maanden?
    En ik kies dan wel voor de gezondere alternatieven, een extra stuk fruit, wat yoghurt of een boterham krijgt ze gerust. Ze groeien in spurten, dus ik probeer daar in mee te bewegen.
    Ik word er ook niet warm of koud van als ze een week nauwelijks eet.
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik geef hem dan gewoon wat te eten hoor, zal wel een groeispurtje zijn :)

    Ik zou alleen geen koekje geven maar iets gezonds. Als het honger is, eten ze dat ook. Wilt ze alleen een koekje, dan zou ik niets geven want dan is het geen echte honger ;)
     
  6. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Wat anderen al zeggen: ik zou haar wel iets te eten geven, maar dan iets 'gezonds'.
    Dus bijv. 's middags iets van rauwkost of rozijntjes ofzo; en verder ook stimuleren om vooral bij het ontbijt wat meer te eten (als het dus structureel is dat ze om meer vraagt). Ik heb eens ergens gelezen dat het beter is om het aantal eetmomenten op een dag te beperken (dus 2 keer een maaltijd, 2 keer een tussendoortje; al is het heus niet erg om er eens van af te wijken).

    Ik zou het eens een maandje aankijken, dan zien of het nodig is om wat meer beleid te hebben op het eten.
     
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zoveel heeft dl nooit gegeten :) Maar je merkt toch vanzelf wel of ze goed op gewicht blijft?
    Ik zou ook een beetje meebewegen; 's ochtend wat fruit, 's middags wat groente, of een kopje thee tussendoor?
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik zou, na 2 boterhammen en een banaan, het prima vinden als er nog om een koekje werd gevraagd. Het gezonde heeft ze immers al op.
    Hier zij het fases die met de groei te maken hebben. Er zijn weken dan is het eten niet aan te slepen en dan komen er weken dat er amper gegeten wordt.
    Komt altijd weer goed...
     

Deel Deze Pagina