eetbuien ( oftwel vreetbuien )

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prachtigwonder, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

    prachtigwonder Niet meer actief

    de titel zegt het al.

    ik ben nu bijna 31 weken en deze week eet ik voor 3 personen. ik blijf maar honger houden. vanavond was het zo erg dat ik eerst aan het avondeten zit een grote prak met vis. daarna een schaaltje pap.
    vervolgens krijg ik 2 uur daarna honger en zit ik aan schepijs. en toen had ik nog trek heb ik nog maar 3 boterhammen op:):):) ik had de weken hiervoor ook wel lekkere trek en at ik iets meer. maar nu zijn het echt VREETBUIEN!!

    en ik ben zoo bang dat het niet gezond is voor mijn kindje.
    ( mischien denken jullie wel als je zo bang bent dat het ongezond is waarom doe je het dan... nou uhhhmm... op dat moment nemen de hormonen het blijkbaar over en denk ik niet na ) pas achteraf als ik het op heb denk ik shittt wat heb ik gedaan..:$ dom dom dom.

    weten jullie of het kindje hierdoor ook harder ga groeien of te hard?
    of maakt dit verder niet uit?

    het rare is dat ik in mijn gehele zwangerschap nog maar 4 a 5 kilo ben aangekomen ondanks ik zoveel eet. weeg nu 60 en ben 1,70 lang. dus ik kan de kilos wel hebben. maar wil niet dat de kleine er onder ga lijden.

    hebben anderen hier ook zon last van? en wat zegt bijv je vk ervan?
    die van mij zegt dat ik gewoon moet eten wat ik lekker vind op rauwe voedsel na dan;) en dat de beeb er niet dikker van word.
    maar toch heb ik mijn twijfels...
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.511
    881
    113
    Maakt niets uit hoor! Je gewicht is erg mooi en je eet dan wel meer maar op het ijs na niets ongezonds.. Beter extra brood als chips en koek etc..

    Ik ben ruim 23 kilo aagekomen en ben 1.69 en weeg/woog voor zwangerschap 50/51. Ik was tonnetje rond en at lees vrat een hoop slechtere dingen als jij. Ik was hoogzwanger in december dus dan weet je het wel.. M'n zoon was met 41wkn 8pond maar dat had niets met m'n eten te maken hoor.. En hier ook gewoon weer terug op gewicht na de bevalling.

    Dus ik zeg: weg schuldgevoel en geniet er gewoon van als je dan toch een keertje 'los' gaat ;)
     
  3. prachtigwonder

    prachtigwonder Niet meer actief

    hihi ik eet ook wel ongezonder dan dit hoor. met kerst oud en niiuw was het helemaal erg. zowat alle oliebollen opgegeten gehaktballetjes schips etc. en die week erna de restjes opgegeten van chips... dus die heb ik in iedergeval niet meer in huis gehaald want aan zout ben ik nog veeeeeel erger verslaafd. dus wat ik niet in huis heb kan ik gelukkig niet opeten:)
    eigenlijk moet ik gewoon veel gezonde dingen in huis halen zodat ik die pak ipv calorierijke voedsel.
    van de week geen boddschappen gedaan . en toen lager er bijv alleen maar koekjes enzo. nou grrrr dan blijf ik ook maar lopen:)

    dus morgen ga ik naar de winkel en haal ik fruit/melk/eieren/ activia papjes muselierepen/rijstwafels. zodat ik even wat variatie eet.
    gewoon al is het even om mijn gevoel het idee te geven dat het iets gezonder is.
     
  4. Fiend

    Fiend Lid

    30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Ik heb nu een vreselijke trek in wortels.. Rauwe wortels. Maar voor de rest krijg ik geen hap door mijn keel, zit in no-time vol. Dus ene kant (denk ik) wel goed als ik wel wat calorierijker voedsel dan een wortel zou eten, maar ja.
    In feite als je het enigzins gezond houdt, kan het geen kwaad. Af en toe wat ongezonds mag ook wel hoor, zo lang het maar niet schadelijk is. Geniet er nog maar lekker van, want voor je het weet is het over :p
     
  5. Vvlinder

    Vvlinder Fanatiek lid

    24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Jep hier ook weer!
    Een half uur na het middag eten krijg ik weer honger/trek.
    Heb dit nu ook snachts maar sta dan wel niet op.

    Heb ik ook in begin van de zwangerschap gehad.
    Ook zijn er tijden dan eet ik bijna niks
     
  6. angels1980

    angels1980 Actief lid

    27 aug 2012
    112
    0
    0
    met me meiden knutselen en dansen
    Gewoon lekker blijven eten
    Doe ik ook hahahaha
    Ik sta met honger op en ga zo goed als met honger
    Naar bed
    Is niet normaal heb hele dag door vreetbuien
    En voornamelijk kapsalon tik
    Kaas ook zoiets dan weer tosti dan weer geroosterd
    Brood
    Blijf ook heen en weer lopen
    Eet overigens wel veel fruit
    En dan het liefst door de yoghurt
    Dit had ik ook niet met me meiden
    Deze spant echt de kroon
    Maar bovenal geniet ik dr heerlijk van
     
  7. mamaSylvia1975

    mamaSylvia1975 Fanatiek lid

    25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Oooooo zo herkenbaar!
    Ik kan de hele dag door eten, alleen voor mij is het echt niet goed, dus ik bedwing me heel vaak, heb zwangerschapsuiker........
    Bij jou lijkt het me geen probleem, je hebt waarschijnlijk nu gewoon iets meer nodig dan anders!
    Lekker van genieten, zou ik zo zeggen!!!
     
  8. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou ik heb dat dus ik sinds deze week en eig-en-lijk wil ik er niet aan toegeven want zit nu netjes op 10kg en denk dat het nu wel snel kan gaan als ik me laat gaan.. Hahahaa
     
  9. prachtigwonder

    prachtigwonder Niet meer actief

    haha scheelt dat de kleine bij jou elk moment kan komen:)
    ik heb de vreetbuien dus regematig een week lang.
    en dan komen er ook tosti's voorbijvliegen, zakken chips , gewone plakjes kaas, patatje, snoep etc. er zijn wel weken tussen geweest dat ik een weekje normaler at. omdat mijn lichaam er niet om vroeg.
    het lijkt een soort van hormoondrang tussendoor elke keer.
    zo heb ik ook een hele week zin gehad in chocola.
    dus dat was een warme chocomel week met slagroom en plakjes cake.

    nu zit ik netjes aan een bakkie thee en 2 beschuitjes met pindakaas.
    straks ga ik naar de winkel om fruit te halen voor een smoothie. ik haal een stuk komkommer. joghurt melk etc.. even een weekje " ontgiften"
    eet vanavond trouwens wel een patatje. de laatste keer zondigen;)
     
  10. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik heb er erg veel last van, al is er mij nooit vertelt dat het slecht voor je is eraan toe te geven.

    Ik ben nu 32! Kilo aangekomen, grotendeels door de bunkerbuien.
    Ik begon met 60 kilo (1m65) en dat is nu 92/93 kilo....
     
  11. xxisoldexx

    xxisoldexx Fanatiek lid

    1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Het hangt in de lucht denk ik :D
    Ik eet voor mijn doen ook best veel!! Laatste 7 weken geen gram aangekomen dus het zal wel goed zijn
     

Deel Deze Pagina