Moet ik naar huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

    aurora5 Bekend lid

    26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 7 maanden heeft aantal dagen rond de 40 graden koorts gehad. Sinds vandaag is hij weer koortsvrij, gelukkig. Hij blijft echter constant huilen en dan echt hysterisch met momenten, jengelen, kort slapen, nauwelijks eten (dan vooral huilen), veel gapen en het valt me op dat hij veel naar zijn hoofdje / oor grijpt. Nu is hij eergisteren door een arts nagekeken toen hij zo'n hoge koorts had en die vond niks speciaals (oren zijn nagekeken/ longen) en denkt aan tandjes.....maar kan dit zo heftig zijn? Of moet ik terug en zijn keel/ oren nogmaals na laten kijken? Herkent iemand dat gapen?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Ik kreeg bij mijn dochtertje het advies om te bellen wanneer koorts weg was en daarna weer terug kwam omdat het dan een bacterie kon zijn en dan hebben ze ab nodig, dus dat zou ik goed in de gaten houden. Gapen kan wel duiden op iets met de oren, als die verstopt zitten gaan ze soms open door te gapen.
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou de oren nog een keer na laten kijken, mijn ervaring is dat het snel op kan komen.

    Probeer eens neus te sprayen met zoutoplossing, misschien geeft dat verlichting..
     
  4. aurora5

    aurora5 Bekend lid

    26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee dat neussprayen! Het lijkt erop dat hij rode bultjes in zijn gezicht krijgt....langs zijn haargrens op...schrik wel een beetje ivm het mazelen verhaal! Hij is nu in bed als het morgen erger is naar huisarts....
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    6e ziekte misschien?

    Dit begint met eerst ongeveer 3 dagen hoge koorts, gevolgd door rode vlekjes/bultjes in het gezicht en daarna romp.

    Aiden heeft dit precies net gehad. De vlekjes zijn nu aan het verdwijnen.
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Als hij morgen nog zo'n last heeft, gewoon even langs de huisarts.
    Paar dagen hoge koorts en dan vlekjes, is trouwens wel typerend voor 6e ziekte, dus dat lijkt me het meest waarschijnlijk.
    Als dat dan gepaard gaat met tandjes, heeft hij het wel even zwaar te verduren. Tandpijn kan doortrekken naar de oortjes, dus vandaar dat je sommige kids vaak naar de oortjes ziet grijpen bij doorkomende tandjes, (hier ook zo eentje). Maar evengoed kan een oorontsteking ook erg snel op komen zetten, dus bij geen verbetering gewoon opnieuw even die oortjes na laten kijken.
    Goed sprayen helpt bij zowel oorpijn als bij tandjespijn en kan sowieso geen kwaad, als je de zoutoplossing voor baby's gebruikt, dus dat zou ik gewoon even doen, een paar keer per dag.
    En even 3 keer per dag een zetpilletje, als hij zo'n last heeft. Oorontsteking is heeeel erg pijnlijk, maar ook tandjes kunnen behoorlijk wat pijn veroorzaken.
     
  7. mamagisa

    mamagisa Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik vind het ook klinken als zesde ziekte. Bij ons verliep dit precies hetzelfde als jij omschrijft.

    Beterschap
     

Deel Deze Pagina