eerste afspraak fertiliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meli24, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meli24

    meli24 Actief lid

    18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Volgende week heb ik samen met mijn man onze eerste afspraak bij de fertiliteit, ik ben doorverwezen door mijn gynaecoloog. Bij mij is pco geconstateerd en daarom ben ik doorverwezen. Mijn gynaecoloog mag geen clomid voorschrijven(begrijp niet waarom, wacht nu al langer dan 2 maanden op mijn afspraak met fertiliteit) Maar goed, mij is uitdrukkelijk gevraagd om samen met mijn partner te komen. Nu is mijn vraag wat kan ik verwachten bij zo'n eerste afspraak en krijg ik nogmaals een inwendig onderzoek??(dat heb ik bij de gyn al gehad) En wordt mijn partner dan ook onderzocht( aangezien ik pco heb)??Alvast bedankt voor al jullie antwoorden:)

    xXx
    meli
     
  2. Kitty17

    Kitty17 Fanatiek lid

    31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Raar dat de gyn geen Clomid mag voorschrijven. Daar is hij/zij toch voor? Hoe is je cyclus nu? Hoe lang duurt deze al? Want als ik het zo lees, dan verwacht ik dat je provera en clomid krijgt. De een om je ongi op te wekken, de ander om een eisprong te stimuleren en ervoor te zorgen dat je cyclus wat regelmatiger wordt. De enige keer dat mijn partner mee is gegaan, was toen de gyn had gevraagd zijn zaad in te leveren en de uitslag hiervan hebben we samen aangehoord. Dat weet hij ook gelijk waar hij aan toe is. Als ze erom vragen zou ik gewoon je man meenemen. Een echo krijg je niet meer denk ik. De diagnose is toch al gesteld? Succes met wachten!
     
  3. Babyliciouss

    Babyliciouss Niet meer actief

    Hallo!

    Ook ik heb bij het eerste gesprek bij de fert arts mijn man mee moeten nemen.
    Wij kregen in dit gesprek wat vragen gesteld over onze leefwijze, erfelijke ziektes endergelijke. Verder moest manlief inderdaad ook zijn zaadjes inleveren om te laten testen.
    Ze zullen jou namelijk niet zomaar hormonen voor gaan schrijven als er misschien ook wel iets mis is met de zaadjes van je man, dit word dus ook altijd eerst uitgesloten.
    Verder denk ik dat je misschien wel een inwendige echo zal krijgen, om te kijken hoe alles eruit ziet, of er follikels zitten of niet.

    Heel veel succes volgende week!
     
  4. meli24

    meli24 Actief lid

    18 aug 2010
    244
    0
    0
    Dames dankjewel voor jullie antwoorden!

    @kitty17: De gynaecoloof vertelde dat het vroeger wel werd voorgeschreven, maar dat patienten vanaf vorige jaar doorverwezen worden naar fertiliteit. Ik heb dik 2 maanden moeten wachten voor mijn afsrpaak. Ik zit nu op cd 39. Ik heb wel 3 weken geleden 4 dagen bruinverlies gehad, heb getest maar negatief..Mijn gynaecoloog zij al dat ik clomid voorgeschreven zal krijgen. Mijn man komt zoiezo mij, maar ik vroeg m af of ik nogmaals onderzocht zal worden, en of hij ook een onderzoek zal ondergaan. de diagnose is zeker gesteld, pco....

    @Babyliciouss: Ja dat dacht ik al. Mijn gyn zei al dat ze nu wat strenger zijn met het voorschrijven van medicijnen. Hierdoor heeft zij het me dan ook niet voorgeschreven en ben ik doorverwezen naar fertiliteit denk ik. Vind ik eigenlijk beter, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn...
    Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

    xxx
    Meli
     

Deel Deze Pagina