afspraak gemaakt!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cinny, 30 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    hallo,

    wij zijn ongeveer een jaar bezig om zwanger te worden.
    maar tot op heden niet gelukt :cry: we hebben nu een
    afspraak gemaakt bij de gyn. kunnen jullie mij wat meer
    vertellen wat er allemaal wordt na gekeken en welke vragen
    er worden gesteld. :( is het noodzakelijk dat mijn man meegaat
    want die heeft heel onregelmatige uren. en is ook niet zo voor
    dokters ;)

    groetjes
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik kan je niet helpen (heb nog nooit een gyn in het echt gezien hihi ;) )

    Maar ik wil jullie heel veel succes wensen bij de gyn. laat het allemaal over je heen komen.

    Over je man, tja het hoeft natuurlijk niet alleen aan jou te liggen, dus het zou denk ik fijn zijn als hij mee ging. Maar of het noodzakelijk is durf ik niet te zeggen.

    Succes cinny!
     
  3. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi cinny,

    ik ben wel naar de gyn. geweest om te checken of alles bij ons goed was na 7 mnd proberen (heb tegen ha gezegd dat we al ruim een jaar gestopt waren, dit was nl zo alleen zijn we toen nog nie 'begonnen').

    allereerst is het belangrijk dat jullie beide meegaan omdat, er gelijk kan worden nagegaan of er bij zowel jouw als bij je vriend dingen zijn die mogelijk invloed kunnen hebben op jullie vruchtbaarheid (roken, drinken, liesbreuk bij man bv.)

    als het goed is en de gyn. wil gelijk aan de slag gaat hij/zij eerst de 3e dag van jouw cyclus een inwendige echo maken om te kijken of je baarmoeder en eierstokken er zitten en er goed uitzien en neemt ze gelijk wat slijm af van jouw een monster, ook moet je die dag bloed laten prikken. daarna op de 21e dag weer. dit om bij de 3e dag te kijken of er een eitje aan het rijpen is en dag 21 om te kijken of je een eisprong hebt gehad. en aan jouw vriend vragen ze om zijn 'semen' op te vangen en te brengen voor vruchtbaarheids ondezoek.

    dit is globaal wat ze gaan doen. bij ons was het beide gewoon goed, mijn man bleek zelfs ver boven gem. dus het zegt niet veel over het zwanger worden op zich, er komt altijd de factor geluk bij kijkenm het is gewoon altijd weer een wonder dat iemand zwanger word. by the way, toen wij de uitslag hiervan kregen wisten we net 3 dgn dat we zwanger waren.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

    gr. saskia
     
  4. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    hallo saskia

    bedankt om me wat intelichten
    nu weet ik teminste waar ik
    mij moet aan verwachten.

    groetjes cindy
     
  5. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi cinny,

    graag gedaan enne we horen wel hoe het is gegaan enz. ben erg benieuwd.

    gr. saskia
     
  6. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik ben vorige maand naar de gynea geweest, maar ik moest echt niet komen op dag 3 van de cyclus. Lijkt me ook niet erg fijn, bloedend en wel een inwendige echo te krijgen.... Dus dag 9 geweest. En toen bleek dat ik dag 12 een eisprong zou krijgen (eitje gemeten en daardoor heeft hij de voorspelling gedaan). Als ik eerder of later dan 14 dagen na de eisprong ongi zou worden, dan zou er verder onderzoek gedaan worden.
    Maar helaas, dag 26 en ik werd ongi. Wel fijn te weten dat alles oke zit, maar wilde wel zwanger zijn na al dat geklus ;) !!
    Wanneer moet je?
    Mijn man ging niet mee trouwens. Hoefde van mij niet zo nodig, was al vaker alleen naar zks geweest.

    groetjes, Ellen
     
  7. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

    ellen: iedere gyn doet het weer op zijn/haar manier mijn gyn heeft dit als standaard want a.d.h. daarvan kunnen ze zien of het slijm zich ook goed ontw. enz. en ja het is maar wat je wil hè, wil je gelijk alles weten (dit wilde wij graag) of wil je eerst zelf gecheckt worden op een eisprong, dan of het slijm goed is, dan of je hormonen het goed oppakken en dan of je man zijn zaad goed is. wij vonden het gewoon het fijnst (niet datgene van de 3e dag controle alles behalve dat, maar de gyn. zijn wel wat gewend) om alles gelijk maar te weten. en deze gyn ging gewoon goed te werk.

    weet je nu al wat meer?

    gr. saskia
     

Deel Deze Pagina