Efteling met deze hitte

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door maria80, 23 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Wij hebben kaarten via de ah-actie. Maar t komt er steeds maar niet van met deze temperaturen.

    Is t in de Efteling ook zo warm? Ik verwacht ook wel veel schaduw ivm de vele bomen. Maar de wachtrijen?
    Of durft bijna niemand t aan en kan je overal zo doorlopen?

    Geen idee hoe lang deze zomer nog duurt, maar we 'moeten' eigenlijk wel deze zomervakantie.
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.456
    10.659
    113
    Zelfde vraag hier :) ik lees mee
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Wij zijn niet afgelopen zondag maar die ervoor geweest.was uiteidelijk 28 graden geworden. Er zijn meerdere plekken een soort van tuinslangen in de bomen gehangen met sproeiers waardoor het lijkt alsof het zachtjes regend. Ook spelen er kinderen in de fontijntjes op het begin van het park. Verder was de langste wachttijd voor ons bij symbolica (15minuten) en hebben we vanwege de drukte de pirana maar overgeslagen.
    We vonden het goed te doen met de warmte. Gewoon goed blijven drinken en een koeltas met een koelelement voor het drinken mee. En we hadden ook komkommer en meloen mee.
    En met de drukte vonden we het ook meevallen ondanks dat de 2e parkeerplaats ook meteen open was smorgens.
    O en vergeet de zonnebrandcrème niet!
     
  4. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Als je wilt weten wat de hitte voor invloed had op de drukte kan je de site Eftelstats opzoeken. Dan kan je bij dagrapport kijken naar de wachttijden. Vind ik altijd wel prettig!

    Wij waren er met 30 graden eind juni. Ik vond het erg goed te doen en ik kan slecht tegen warmte. Veel schaduwplekjes.
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wij zijn een paar jaar geleden naar de Efteling geweest met 30 graden. Heerlijk!
    Ja het was warm, en als je buiten in een wachtrij staat sta je in de zon. Nu houden wij ook echt van warmte, dat scheelt wel.

    Maar het was superrustig en het park had diverse parasols en nevel geregeld in de wachtgebieden.
    Als je loopt door het park is veel schaduw door de bomen enz.

    Je kan de app van de Efteling downloaden, daarin wordt per attractie de drukte aangegeven! Hij is redelijk accuraat.
     
  6. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Ik vind het echt helemaal niks met deze hitte in een park rond te lopen! Wij zijn na de beekse bergen geweest!

    Ik ga liever met lagere temperaturen!!
     
  7. Tienn

    Tienn Niet meer actief

    Ik vond het echt verschrikkelijk. Maar ik kan slecht tegen warmte;).
     
  8. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.705
    3.251
    113
    In de Diorama valt het vast wel mee! En bij het Sprookjesbos zijn veel bomen dus daar is het ook goed te doen. Het hangt er dus ook vanaf wat je wil gaan doen.
     
  9. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Qua hitte vind ik de Efteling goed te doen. Genoeg schaduw en die sproeiers inderdaad. Maar ik vind het in de vakantie vaak echt te druk met dus lange wachtrijen. Ik weet niet hoe het nu is met boven de 30 graden. Of er dan veel mensen gaan.
     
  10. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Je zou mij er geen plezier mee doen. :D
     
  11. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Ik ben vandaag geweest en het was eigenlijk wel lekker rustig. Bij de Piranha was het 20/25 minuten wachten bijvoorbeeld, terwijl ik dat veel drukker had verwacht. De parkeerplaats stond ook niet erg vol. Ik vond het in de buiten wachtrijen wel enorm warm, maar in de schaduw ging het wel. Naast het Land van Laaf/Anton Pieckplein hadden ze extra sproeiers aan gezet waar kinderen doorheen konden rennen. Op andere plekken hingen sproeiers in de bomen.

    Wij hebben een abonnement en hielden het na 3 uur weer voor gezien, omdat ik het te warm had. Maar dat is omdat ik niet altijd goed tegen de warmte kan. Als je voldoende drinkt en genoeg ijsjes eet, dan is het misschien wel te doen.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    De laatste keer dat ik ben geweest was het heet. Ik ben de hele dag naar geweest en heb ook geen behoefte meer gehad om nog terug te gaan.
     
  13. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.599
    1.794
    113
    Vrouw
    Wij waren er vrijdag en zaterdag. Vrijdag was goed te doen. Wachtrijen van max 15 minuten (behalve symbolica dan).
    Zaterdag werd het snel heel druk. Veelal 45 tot 55 minuten wachttijd. Gelukkig stonden wij s morgens om 9.30u al in de rij voor symbolica en om 10.30u bij de pirana.
    We zijn zaterdag tot ongeveer 15u gebleven, hebben bijv pandadroom en villa volta nog gedaan en vonden het wel te doen. Veel schaduw en fonteintjes overal. We hebben haast nergens in de volle zon gestaan of gelopen.

    Tip: ga op een dag dat het park tot 23u open is. Vrijdagavond was het echt goed te doen, zowel qua drukte als temperatuur.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Lijkt me niks, wij hebben ook nog kaartjes maar wacht wel even tot het minder warm is.
     
  15. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik zit nu in de auto terug van een lang weekend Efteling met schoonfamilie. Vandaag was het prima. Niet te druk en daarom hoef je nergens lang te staan en zeker niet in de zon. Afgelopen zaterdag hebben we eigenlijk alleen het sprookjesbos gedaan omdat er overal lange rijen waren en dat is met dit weer niet prettig. Ik zou dus maandag t/m donderdag doen, dan is het waarschijnlijk het rustigste, dan is het wel leuk (hoewel het afgelopen vrijdag ook rustig was). Maar het weekend zou ik vermijden.
     
  16. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Wij gaan vrijdag
     
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hoe was het trouwens met de wespen
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    niks voor mij met deze hitte in een pretpark
    ik lig liever in de tuin met mijn zwembad ik zou mijn kinderen er ook geen plezier mee doen
     
  19. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Moet er echt niet aan denken met dit weer, bleh
     
  20. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Wij waren er zaterdag. Prima te doen en geen enkele wesp gezien!
     

Deel Deze Pagina